#Piotrkowskaotwarta. Coraz więcej sklepów na ul. Piotrkowskiej wznawia sprzedaż

Wprowadzony 14 marca zakaz handlu nie obowiązywał co prawda lokali znajdujących się poza centrami handlowymi, ale ze względów bezpieczeństwa, większość przedsiębiorców zdecydowała się ograniczyć sprzedaż i obserwować sytuację. Jeszcze przed wprowadzeniem znacznych ograniczeń w handlu, w witrynach na Piotrkowskiej pojawiły się plakaty ze szczegółowymi zasadami bezpieczeństwa, a sklepy i restauracje wprowadziły specjalne środki ostrożności.

Coraz więcej sklepów na ul. Piotrkowskiej wznawia sprzedaż.
Coraz więcej sklepów na ul. Piotrkowskiej wznawia sprzedaż.

Z inicjatywy przedsiębiorców oraz menadżerów lokali z ul. Piotrkowskiej, którzy po konsultacjach zdecydowali się prowadzić wspólną kampanię promocyjną, z pomocą Łódzkiego Centrum Wydarzeń, powstała krótka produkcja ukazująca obecnie otwarte na ul. Piotrkowskiej lokale.

Dzięki zrealizowanej przez ŁCW akcji, można odbyć wirtualny spacer po Piotrkowskiej i zobaczyć gdzie zrobimy zakupy i jak funkcjonują sklepy. Oglądający zobaczy, że klienci ostrożnie wracają na zakupy i ryzyko zastania tłumów w sklepach jest bardzo niskie. Dodatkowo zmniejsza je przestronność głównej ulicy miasta oraz podporządkowanie się przez przedsiębiorców z Piotrkowskiej ograniczeniom, np. poprzez wyłączenie stref wewnątrz lokalu, czy zmiany w organizacji pracy personelu. 

- Działamy od poniedziałku, 4 maja, ale warunki są nieco inne niż wcześniej. Ograniczyliśmy ilość osób, które mogą przybywać w środku do 4 osób – mówi Marta Sas, kierownik sklepu Only przy Piotrkowskiej 101. – Dodatkowo czynna jest tylko co druga przymierzalnia, po każdym kliencie dezynfekujemy ją. W sklepie znajduje się ogólnodostępny płyn antybakteryjny do rąk, ekspedientki noszą maseczki i rękawiczki - dodaje.

Na tzw. „odmrażanie handlu” i obowiązek noszenia maseczek natychmiast zareagowały butiki odzieżowe, sklepy z obuwiem i artykułami gospodarstwa domowego na Piotrkowskiej. Po Wielkanocy zaczęły stopniowo otwierać się też kolejne branże, sklepy znanych marek, a także niektóre punkty usługowe. Oprócz butików branży tekstylnej i popularnych marek, np. Tatuum, Only, Pan Tu Nie Stał, funkcjonują także sklepy specjalistyczne, np. Riff ze sprzętem muzycznym, Everest z artykułami dla podróżników, czy Cex z elektroniką i grami komputerowymi oraz sieciowe sklepy z artykułami do domu, np. popularny duński Tiger, czy Home Say. Zakupy zrobimy też w niektórych księgarniach, sklepach jubilerskich czy pasmanteriach.

W wyniku epidemii restauracje i kawiarnie w połowie marca musiały przerwać serwowanie napojów i dań na miejscu, ale większość z nich z skorzystała z opcji przygotowywania posiłków „na wynos” i pozostała otwarta na klienta samodzielnie odbierającego jedzenie.

Jedynie na początku epidemii sprzedaż przerwały pojedyncze lokalne gastronomie, czekając na rozwój wydarzeń, ale obecnie zdecydowana większość funkcjonuje. Co więcej, branża gastro z Piotrkowskiej bardzo kreatywnie podeszła do sytuacji, oferując wcześniej niedostępne linie produktów, wprowadzając dodatkową ofertę oraz łącząc się w mini spółdzielnie, promujące wzajemnie swoje wyroby. Niektóre wprowadziły nawet opcję zamówienia zestawu do samodzielnego przygotowania ulubionego dania w domu! – mówi Izabella Borowska, redaktor strony „Jemy w Łodzi”. Zakaz serwowania posiłków na miejscu wciąż obowiązuje.

Zakupy na pewno nie będą wyglądać tak jak wcześniej, ale lokale są gotowe na klientów, co podkreśla hasło akcji promocyjnej zainicjowanej przez przedsiębiorców - #jesteśmyotwarci! Za zakupami na Piotrkowskiej przemawia również niewątpliwy walor, jakim jest możliwość zrobienia zakupów na świeżym powietrzu.

Zobacz video: Otwarta Piotrkowska

Powiązane aktualności

Polecane aktualności

Iwona Iwanicka, zastępca dyrektora Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych prezentuje certyfikat Zdrowego Miasta WHO -  fot. UMŁ

Łódź jako jedyne w Polsce z tytułem Zdrowego Miasta WHO

Jolanta Baranowska / BRP

Łódź, jako jedyne miasto w Polsce otrzymało tytuł Zdrowego Miasta. Certyfikat przyznaje Światowa... więcej

Łukasz Goss - dyrektor Biura Promocji I Nowych Mediów UMŁ, Edyta Dobrowolska - dyrektor Urzędu Stanu Cywilnego oraz Laura Rybczyńska - Specjalista ds. Promocji Produktu Karty Łodzianina -  fot. UMŁ

Wzbogacamy wyprawkę dla nowonarodzonych łodzian i łodzianek o kolejne elementy

BRP

Od wielu lat, rodzice, którzy rejestrują swoje dzieci w Urzędzie Stanu Cywilnego otrzymują od Miasta... więcej

Dziś absolwenci klas 8 poznali wyniki rekrutacji do szkół średnich.

Pierwszy etap rekrutacji do szkół średnich zakończony

Monika Pawlak / UMŁ

Absolwenci klas 8 poznali wyniki rekrutacji do szkół średnich. więcej

TME Polówka

Kultura "na gorąco" w drugiej połowie wakacji w Łodzi

Sławomir Macias / Wydział Kultury

Wydarzenia kulturalne podążając za łodzianami, pojawiają się w zielonych enklawach miasta. Koncerty,... więcej

Zielony Plac Wolności

Zielony Plac Wolności

Małgorzata Loeffler / ZIM

Zasadzimy na nim 64 klony i grusze oraz 4 tysiące krzewów i bylin – hortensji, irg i wierzb... więcej

Kontakt