Szybciej tramwajem i bez korków autobusem

Po wakacjach pojawią się nowe buspasy i trampasy, aby pasażerowie bez opóźnień podróżowali po Łodzi autobusami i tramwajami.

Ulica Tuwima - odcinek między Sienkiewicza a Piotrkowską - obecnie -  fot. Radosław Jóźwiak / UMŁ

- Obecnie w Łodzi mamy prawie 9 km buspasów oraz 12,5 km pasów autobusowo-tramwajowych. Tego typu rozwiązania usprawniają przejazd komunikacji miejskiej i integrują różne środki miejskiego transportu. Dlatego dalej chcemy usprawniać transport zbiorowy, wytyczając prawie 5 km nowych rozwiązań dla transportu zbiorowego – informuje Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Architektury i Rozwoju UMŁ.

Zakończyliśmy prace nad projektami nowych organizacji ruchu, czekamy na akceptację zmian i jesteśmy gotowi do wprowadzania nowych ułatwień. Pierwsze usprawnienia dla transportu zbiorowego pojawią się tuż po wakacjach.

- Po szczegółowych analizach rozkładów jazdy poszczególnych linii, określiliśmy miejsca na trasach autobusów i tramwajów, które powodują opóźnienia – informuje Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu. Rozmawialiśmy również z kierowcami MPK, którzy wskazywali miejsca powodujące opóźnienia.

Każde nawet krótkie opóźnienie wpływa na realizację rozkładu jazdy i przejazd na całej trasie. Dlatego, aby zapewnić pasażerom szybszy przejazd, zgodny z rozkładem jazdy, chcemy prowadzić szereg rozwiązań dla autobusów i tramwajów. Nowe buspasy pojawią się na:

  • Aleksandrowskiej od Traktorowej do przystanku przy Bielicowej oraz dodatkowy lewoskręt dla autobusów z Aleksandrowskiej w Traktorową w kierunku Rojnej;
  • Traktorowej od Nektarowej do Rąbieńskiej;
  • Unii Lubelskiej od Srebrzyńskiej do Konstantynowskiej;
  • Legionów przy skrzyżowaniu z ul. Kasprzaka, wraz ze zmianą trasy autobusów, aby ominąć powodujący opóźnienia odcinek na Zielonej przy Legionów;
  • Politechniki przy skrzyżowaniu z ul. Radwańską;
  • Tuwima pomiędzy Sienkiewicza, a Piotrkowską;
  • Uniwersyteckiej przed rondem Solidarności;
  • Palki przed rondem Solidarności, oraz do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego;
  • Julianowskiej w kierunku Zgierskiej i na Pojezierskiej przy Zgierskiej;
  • oraz na Limanowskiego między Zgierską i Zachodnią.

Natomiast tramwaje płynnie przejadą po ul. Limanowskiego, gdzie powstanie trampas – czyli wydzielona z jezdni powierzchnia przeznaczona wyłącznie dla MPK.  Takie rozwiązanie zastosujemy również na Kilińskiego między Abramowskiego,
a Tylną, oraz na Piotrkowskiej od Żwirki do Mickiewicza i na Gdańskiej przed Zieloną.

Ponadto na ul. Zielonej, Narutowicza i Legionów, gdzie już dziś mamy drogi przeznaczone dla komunikacji miejskiej, wprowadzone zostaną ograniczenia w ruchu na okres całego dnia. Natomiast na Narutowicza od Radiostacji do Kopcińskiego wprowadzony zostanie zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych, które ze względu na swoją szerokość blokują przejazd tramwajom.

Powiązane pliki

Polecane aktualności

Zaczynamy projektowanie skweru Wiedźmina i zapraszamy Łodzian na warsztaty -  Wojciech Markiewicz / UMŁ

Łódź rewitalizacja. Zaczynamy projektowanie skweru Wiedźmina i zapraszamy Łodzian na warsztaty

Wojciech Markiewicz / UMŁ

Południowa część placu Komuny Paryskiej, znana łodzianom jako Skwer Wiedźmina, zostanie... więcej

I Am The Sound! – jestem brzmieniem. Jestem dźwiękiem. Jestem muzyką. Zapraszamy na 12. edycję Soundedit, zapraszamy do Łodzi!

autor: Monika Kamieńska

W 1970 r. Polskie Nagrania wydały niezapomnianą i fenomenalną wręcz płytę „Marek Grechuta & Anawa”.... więcej

Nowe torowisko na Stoki gotowe

Nowe torowisko na Stoki gotowe

Wojciech Markiewicz / UMŁ

Zakończył się remont torowiska tramwajowego pomiędzy ulicami Pomorską a Telefoniczną. 1 października... więcej

Ceny wody pozostają bez zmian. Nie będzie podwyżek opłat za wodę i ścieki

Tomasz Walczak / UMŁ

Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zdecydowała, iż w tym roku ceny opłat za zużycie wody i utylizację... więcej

Łódzkie święto Armii Krajowej

Andrzej Janecki / BKSiDŁ

W rocznicę utworzenia Służby Zwycięstwa Polski, konspiracyjnej organizacji przekształconej później w... więcej

Kontakt