Transportowo-drogowy budżet obywatelski

Spacerowa aleja, nowe chodniki, pasy rowerowe i miejsca parkingowe, to infrastrukturalne tematy zgłoszone przez Łodzian w Budżecie Obywatelskim. 

Woonerf na ul. Zacisze -  fot. Archiwum UMŁ
W tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego 133 zgłoszone projekty dotyczą dróg i transportowych potrzeb mieszkańców. W ramach BO sfinansowano już w Łodzi m.in. powstanie woonerfu na ul. Zacisze , fot. Archiwum UMŁ

- W VIII edycji Budżetu Obywatelskiego wśród 866 złożonych wniosków 133 z nich dotyczą dróg i transportowych potrzeb mieszkańców. To ponad 15% wszystkich zgłoszonych wniosków – informuje Damian Raczkowski, przewodniczący komisji Rady Miejskiej w Łodzi do spraw budżetu obywatelskiego.

Transportowe zadania pojawiły się zarówno w zadaniach osiedlowych, jak i ponadosiedlowych. Najwięcej drogowych tematów dotyczy Bałut, gdzie wpłynęły 42 wnioski. Na Polesiu złożono 28 wniosków. Natomiast Górna i Widzew to analogicznie 22 i 20 infrastrukturalne zadania. Ponadto Łodzianie zgłosili 6 wniosków dotyczących Śródmieścia i 16 ogólnomiejskich zadań.

Cały trwa czas weryfikacja wniosków, jednak z tych z pozytywną opinią mamy już kilka propozycji od Łodzian. Między innymi międzyosiedlowa aleja Spacerowa,
czyli trasa spacerowa między ulicami Pienistą, a Falistą na Polesiu, nowe chodniki na ul. Gandhiego, remonty osiedlowych dróg, takich jak Wiekowa, czy Skrajna, miejsca parkingowe na Pomorskiej, oraz pasy rowerowe na Starym Polesiu, czy przejazd dla rowerzystów przy parku Staszica. Przekrój złożonych wniosków pokazuje różnorodność potrzeb mieszkańców, którzy chcą mieć realny wpływ na to, jak wygląda przestrzeń wokół ich domów, czy jak wygląda droga do pracy, szkoły czy na uczelnię. 

- Ostatnie siedem edycji Budżetu Obywatelskiego to ponad 150 wniosków mieszkańców, dzięki którym wykonaliśmy ponad 30 km nowych ulic, chodników czy rowerowej infrastruktury – wyjaśnia Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.

Między innymi powstały woonerfy na ul. Piramowicza i ul. Zacisze. Przebudowano bliskie mieszkańcom osiedlowe ulice zamieniając dziurawe, czy gruntowe drogi
w utwardzone ulice i osiedlowe woonerfy. To sami mieszkańcy zmienili między innymi ul. Wróblewskiego, czy Rydzową. Zrealizowaliśmy również szereg wielu mniejszych inwestycji, jak remonty chodników między innymi na Pienistej, czy Chocianowskiej, budowę miejsc parkingowych między innymi na Źródłowej, czy wykonanie pasów, oraz śluz rowerowych i ulic z kontraruchem dla rowerów. Również Łódzki Rower Publiczny to pomysł Łodzian na drogowe i transportowe inwestycje naszego miasta.

Polecane aktualności

Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów na łódzkim osiedlu -  fot. Paweł Łacheta / Archiwum UMŁ

Nowe stawki za odbiór odpadów

Jolanta Baranowska / BRP

Rada Miejska w Łodzi przyjęła nowe stawki i nowe metody naliczania opłat, które mają ograniczyć... więcej

Miejska poradnia przy ul. Snycerskiej po remoncie -  fot. Paweł Łacheta / UMŁ

Miejska poradnia przy ul. Snycerskiej po modernizacji

Jolanta Baranowska / BRP

Wyglądała jak relikt przeszłości. Kompletnie zmieniła oblicze. Miejska poradnia przy ul. Snycerskiej... więcej

Łatanie ubytków w jezdni -  fot. Paweł Łacheta / UMŁ

Zgłoś dziurę – załatamy ją

Tomasz Andrzejewski / ZDiT

Przyjęliśmy prawie 200 zgłoszeń od mieszkańców, uzupełniając naszą listę ubytków do załatania.... więcej

Raport Polska pod mikroskopem -  mat. prasowe

Łódź na 1 miejscu w rankingu czystości

informacja prasowa

Zespół badawczo-analityczny PSG Polska we współpracy z Centrum Badań Mikrobiologicznych i... więcej

 -  Fot. Andrzej Janecki/UMŁ

W hołdzie ofiarom Holokaustu. Program tegorocznej edycji Dni Pamięci

Anna Janocha / Oddział Dziedzictwa Łodzi UMŁ

Złożenie kwiatów na Stacji Radegast, recital pieśni żydowskich, projekcje filmowe, wystawy, wykłady... więcej

Kontakt