Na 20-minutowym bilecie pojedziemy w łódzkich autobusach i tramwajach 40 minut

Łódź wchodzi w kluczową fazę realizacji największych inwestycji. Dla pasażerów MPK oznacza to zmienione trasy linii autobusowych i tramwajowych, ale także dłużej ważne bilety jednorazowe.

40 minut na 20-minutowym bilecie
Kluczowe inwestycje obejmują budowę nowoczesnego transportu zbiorowy, który w połączeniu z możliwościami, jakie daje tunel średnicowy stworzy silny, szynowy kręgosłup miejskiego transportu.

- Najbliższe trzy lata to kumulacja kluczowych dla miasta inwestycji: rewitalizacja, budowa tunelu, przebudowa wiaduktów na Przybyszewskiego. W tym roku będziemy działali w kilku kluczowych miejscach. Pod koniec marca z uwagi na budowę stacji Śródmieście zostanie zamknięta ul. Zielona i Wólczańska, pod którymi będą budowane przyszłe perony. W kwietniu ekipa wejdzie na ul. Obywatelską, a w czerwcu spodziewamy się robotników na Ogrodowej i Północnej. W wakacje rozpocznie się całkowita wymiana wiaduktów na Przybyszewskiego, a niedługo potem modernizacja Wojska Polskiego – zapowiada Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju. – To kluczowe tegoroczne inwestycje, te najważniejsze. Poza tym będziemy realizować także szereg mniejszych. Przed nami objazdy, zmiany w organizacji ruchu, nowe trasy linii MPK. 

Kluczowe inwestycje obejmują budowę nowoczesnego transportu zbiorowego, który w połączeniu z możliwościami, jakie daje tunel średnicowy stworzy silny, szynowy kręgosłup miejskiego transportu. Dzięki połączeniu kolei i tramwaju, w Łodzi skróci się czas podróży z jednego końca miasta na drugi, ze śródmiejskiej stacji dojedziemy na łódzkie osiedla w kwadrans. Kwadrans zajmie też przejazd z Widzewa na Kaliski. Wrócą tramwaje na Doły, do Konstantynowa i Zgierza. Zdecydowana większość tras będzie prowadziła po zmodernizowanych, wydzielonych torowiskach. 

- Czas inwestycji będzie trudny, szczególnie dla pasażerów komunikacji miejskiej. Stąd decyzja o utrzymaniu udogodnienia dla osób korzystających z MPK. Na jednorazowych biletach komunikacji zbiorowej nadal będziemy mogli jechać dłużej. Ma to kluczowe znaczenie właśnie teraz, kiedy tramwaje będą musiały jechać objazdami i zmienionymi trasami w związku z zamknięciem ul. Zielonej pod koniec miesiąca. Projekt uchwały w tej sprawie trafi pod obrady na najbliższą sesję rady miejskiej – mówi Maciej Sobieraj, z-ca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu.

Bilety 20-minutowe będą ważne 40 minut, a bilety 40-minutowe będą ważne godzinę. Nie zmieni się ich cena, normalne bilety będą kosztowały odpowiednio 3 zł i 3,80 zł, a ulgowe 1,50 zł i 1,90 zł.

Ceny migawek nie zmienią się dla osób posiadających aktywną Kartę Łodzianina. Można ją aktywować online oraz w jednym z kilkudziesięciu stacjonarnych punktów w Łodzi. Więcej info: kartalodzianina.pl

Polecane aktualności

Pamięć o mecenas Agackiej-Indeckiej

Andrzej Janecki / BAM

W rocznicę katastrofy smoleńskiej, prezydent Łodzi Hanna Zdanowska oraz przewodniczący Rady... więcej

Park kieszonkowy przy ul. Kilińskiego 40

Kończą się prace w nowym parku kieszonkowym u zbiegu ulic Jaracza i Kilińskiego

M. Loeffler / ZIM, W. Markiewicz / UMŁ

Rewitalizacja w Łodzi kwitnie – przybywa odnowionych kamienic, przebudowanych ulic oraz nowych,... więcej

Robot w szpitalu im. Jonschera

Robot pomoże miejskiemu szpitalowi w walce z koronawirusem

Jolanta Baranowska / UMŁ

Miejski szpital im. Jonschera testuje robota do dezynfekcji światłem ultrafioletowym. Ta maszyna to... więcej

Konkurs architektoniczno-urbanistyczny „Nowy Ratusz w Łodzi” -  Michał Karpiński, Łukasz Chodorowski, Piotr Cegielski, Michał Piech

Jaki będzie Nowy Ratusz?

Aleksandra Hac / UMŁ

Połączenie historii ze współczesnością dzięki nawiązaniu do okolicznej architektury oraz... więcej

Festiwal Off-Północna

Festiwal Off-Północna zaprasza

Sławomir Macias / UMŁ

Festiwal odbędzie się w dniach 10-18 kwietnia online. Na jego program złożą się cztery spektakle i... więcej

Kontakt