Francuski tygodnik Le Figaro pisze o Łodzi

Francuski tygodnik Le Figaro opisuje Łódź na swoich łamach jako miasto „kilometrów cegieł, fabryk rozległych niczym koszary, krzykliwych pałaców z nadmiernie wymieszanymi stylami”, którego nowa kolorystyka oddala jeszcze bardziej od postindustrialnej szarości.

Francuski tygodnik Le Figaro opisuje Łódź
To dla Łodzi olbrzymie wyróżnienie, radość i duma, że znaleźliśmy się jako miasto na łamach tak znaczącego na rynku francuskim tytułu jakim jest Le Figaro Magazine– powiedziała Hanna Zdanowska, prezydent miasta Łodzi

Na 9 stronach publikacji autorka Bérénice Debras przypomina pokrótce historię Łodzi jako miasta dynamicznie rozwijanego przez przedstawicieli czterech nacji: polskiej, niemieckiej, żydowskiej i rosyjskiej. Wskazuje także na jej wyróżniki – filmowe tradycje stolicy polskiego i europejskiego filmu z Łódzką Szkołą Filmową na czele, dziedzictwo poprzemysłowe Manufaktury, Księżego Młyna, Monopolis, OFF Piotrkowskiej czy EC1 oraz mocno rozwiniętą scenę przemysłów kreatywnych.

W materiale pojawiły się wypowiedzi Michała Piernikowskiego, dyrektora Łódź Design Festivalu (odbędzie się w dniach od 16 do 23 maja), Piotra Wróblewskiego, altowiolisty i studenta łódzkiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów oraz Marcina Malatyńskiego, pełnomocnika rektora ds. współpracy międzynarodowej Szkoły Filmowej w Łodzi, którzy opowiadają czytelnikom magazynu o bogatym dorobku swoich instytucji, ludziach związanych z Łodzi takich jak Roman Polański, Krzysztof Kieślowski czy Artur Rubinstein oraz o związkach miasta z kulturą.

- To dla Łodzi olbrzymie wyróżnienie, radość i duma, że znaleźliśmy się jako miasto na łamach tak znaczącego na rynku francuskim tytułu jakim jest Le Figaro Magazine– powiedziała Hanna Zdanowska, prezydent miasta Łodzi –Publikacja tak pozytywnego materiału właśnie teraz, gdy branża turystyczna i kulturalna miasta i całej Polski będzie próbowała wyjść z największego w dziejach kryzysu daje iskierkę nadziei, że powrót do normalności będzie szybki, a Łódź znów zapełni się turystami zagranicznymi zachęconymi lekturą tego i podobnych artykułów.

Artykuł, który ukazał się 30 kwietnia, powstał w wyniku podróży prasowej zrealizowanej przez Łódzką Organizację Turystyczną w październiku 2020 roku, we współpracy paryskiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej. Dziennikarze przez ponad tydzień zapoznawali się z miastem, rozmawiali z osobistościami świata kultury, sztuki oraz nauki, zadając mnóstwo dociekliwych pytań i chcąc wyraźnie poczuć prawdziwe genius loci Łodzi. Planowane są kolejne wizyty w Polsce – na Mazury i do Małopolski.

Le Figaro Magazine to tygodniowy dodatek tematyczny publikowany w każdy piątek, którego nakład wynosi blisko 370.000 egzemplarzy a liczba czytelników sięga 1,5 mln. Do tego dochodzi 640 000 czytelników którzy poprzez wykupiony abonament uzyskują dostęp do wersji cyfrowej Magazynu. Wartość reklamowa artykułu wynosi 405 000 € (1,85 mln zł).  

Pełen tekst w języku polskim dostępny jest w linku:

Tekst oryginalny dostępny jest po wykupieniu subskrypcji tutaj: https://www.lefigaro.fr/voyages/inspiration/carnet-de-voyage-en-pologne-ou-lodz-fait-son-cinema-20210430

Polecane aktualności

Dom Dziennego Pobytu przy ul. Tuwima 33 jest przeznaczony dla 33 podopiecznych.  -  fot. UMŁ

Nowy Dom Dziennego Pobytu w kamienicy po rewitalizacji

Iwona Jędrzejczyk-Kaźmierczak / MOPS

Sala gimnastyczna z jedną, całkowicie lustrzaną ścianą, sala terapeutyczno-wypoczynkowa, przestronna... więcej

Startują staże wakacyjne u najlepszych łódzkich pracodawców

Najlepsi pracodawcy z Łodzi i regionu fundują płatne do 5 tys. zł staże łódzkim studentom

Grzegorz Gawlik / UMŁ

Startują staże wakacyjne u najlepszych łódzkich pracodawców. Rozstrzygnięta została tegoroczna... więcej

Ażurowa kamienica przy ul. Piotrkowskiej

Ażurowa kamienica przy ulicy Piotrkowskiej

Aleksandra Hac / UMŁ

To będzie jedyny taki budynek w Łodzi i jeden z niewielu na świecie. W miejscu po wyburzonym... więcej

Printful

Firma Printful zainwestuje 7 mln złotych w zakład w Łodzi

Grzegorz Gawlik / UMŁ

Firma Printful kontynuuje ekspansję w Europie i podpisała umowę najmu na nowe centrum logistyczne.... więcej

 -  fot. ŁKS

ŁKS bez awansu

Piotr Baleja / Łódź.pl

Przegrał zespół lepszy. Brzmi to paradoksalnie, ale taka jest prawda o finałowym meczu barażowym o... więcej

Kontakt