Nowe autobusy MPK

MPK - Łódź wybrało firmę, która dostarczy 51 nowych autobusów, w tym hybrydy. Jeszcze w tym roku tabor łódzkiego MPK - Łódź wzbogaci się o 51 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów. Dostarczy je konsorcjum firm: SOLARIS BUS & COACH wrazz MILLENNIUM LEASING.

Urbino Hybrid
Jeszcze w tym roku tabor łódzkiego MPK - Łódź wzbogaci się o 51 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów. Dostarczy je konsorcjum firm: SOLARIS BUS & COACH wrazz MILLENNIUM LEASING.

Zamówienie dotyczy wynajmu 29 jednoczłonowych (12 m ) i 22 przegubowych (18 m) autobusów, które zostaną rozdysponowane między dwiema zajezdniami autobusowymi, czyli Zajezdnią Limanowskiego i Zajezdnią Nowe Sady.

Dostawa tych pojazdów pozwoli na wyłączenie z użytkowania najstarszych pojazdów na stanie MPK - Łódź, w tym ostatnich autobusów bez niskiej podłogi. Oznacza to, że po łódzkich ulicach będą kursowały już wyłącznie autobusy niskopodłogowe.   

Przetarg na dziesięcioletni wynajem MPK-Łódź ogłosiło w marcu. Do przetargu zgłosiły się trzy konsorcja. Po dokładnej analizie zdecydowano się na ofertę konsorcjum SOLARIS BUS & COACH wraz z MILLENNIUM LEASING, które zaproponowało pojazdy: Solaris Urbino 12 Hybrid oraz Solaris Urbino 18.

Kontrakt będzie opiewał na kwotę: 139 336 767,75 PLN;

Podczas wyboru oferty dodatkowo punktowany był moduł z miękką hybrydą, co znaczy, że przewoźnik stawia na ekologiczne rozwiązania.

Zgodnie z warunkami przetargu autobusy jednoczłonowe mają mieć możliwość przewozu minimum 85 osób, w tym minimum 26 na miejscach siedzących. Natomiast przegubowce powinny mieć minimum 135 miejsc, w tym 38 siedzących. Powinny też być wyposażone w:

-  elektroniczny system informacji pasażerskiej (tablice informacyjne, urządzenia głośnomówiące)

- autokomputer

- cyfrowy system rejestracji obrazu

- system automatycznego zliczania pasażerów

- automat do sprzedaży biletów w pojazdach

- system informacji wizualnej

- system monitorowania ciśnienia i temperatury opon

Obecnie ok. 47 proc. taboru autobusowego stanowią Solarisy, 34 proc. Mercedesy, 10 proc. Isuzu, 4,8 proc. Volvo, 4,3 proc. Jelcze. Średni wiek łódzkiego autobusu to 7,9 lat. W przypadku autobusów przegubowych jest to aż 9,13. Chociaż w 2016 r. łódzki przewoźnik miał jedne z najmłodszych autobusów w Polsce, to brak dostaw taboru w latach 2016 -2019 spowodował znacznie obniżenie średniego wieku łódzkich autobusów. Dostawa 51 autobusów w tym roku pozwoli utrzymać średni wiek autobusu na poziomie 8 lat, a także umożliwi wycofanie najstarszych modeli autobusów, w tym Volvo czy Jelczy.

Polecane aktualności

Łódzkie święto swinga w ten weekend!

Łódzkie święto swinga w ten weekend!

Grzegorz Gawlik / UMŁ

Retro samochody, muzyka dixieland i stylizacje tancerzy przeniosą łodzian do Ameryki lat 30.... więcej

Wystawa „Marsz głodowy kobiet - Łódź 1981" na ulicy Piotrkowskiej -  fot. Witold Ancerowicz / UMŁ

Wystawa w 40. rocznicę największego w Polsce marszu głodowego

Tomasz Walczak / BRP

Na ulicy Piotrkowskiej stanęła wystawa poświęcona największemu w Polsce marszowi głodowemu, który... więcej

Zakończyła się rozbudowa łódzkiej kompostowni

Zakończyła się rozbudowa łódzkiej kompostowni

Małgorzata Loeffler / ZIM

Efektywne i ekologiczne zarządzanie odpadami w Łodzi. Zakończyła się rozbudowa łódzkiej kompostowni... więcej

Agata Burlińska, zastępca dyrektora Biura Aktywności Miejskiej UMŁ i Damian Raczkowski, przewodniczący komisji budżetu obywatelskiego Rady Miejskiej -  fot. UMŁ

Rozpoczyna się kolejny etap Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego

Agnieszka Rutkowska / BRP

Rozpoczyna się kolejny etap Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego. Po wstępnej opinii wydziałów i... więcej

Startuje Łódzki Rower Publiczny 2.0

Tomasz Andrzejewski / ZDiT

Od soboty 31 lipca skorzystamy z pierwszych rowerów nowego systemu Łódzkiego Roweru Publicznego.... więcej

Kontakt