Remont zajezdni Chocianowice. Jest już podbudowa pod nowe tory [ZDJĘCIA]

Trwa przebudowa 120-letniej zajezdni Chocianowice, która staje się nowoczesnym centrum obsługi tramwajów MPK Łódź. Sprawdzamy, na jakim etapie są prace budowlane.

Remont zajezdni Chocianowice -  fot. Stefan Brajter
Trwa przebudowa zajezdni tramwajowej Chocianowice , fot. Stefan Brajter

– Modernizacja zajezdni to jedna z naszych trudniejszych inwestycji. Prace prowadzone są przy pracującej zajezdni, która na czas remontu nie wstrzymała obsługi tramwajów. Zakończyliśmy korytowanie gruntu, wyrównanie terenu oraz układanie podbudowy pod nowe tory. Ponadto, trwa rozbiórka starej hali oraz sukcesywnie usuwane są warstwy ziemi pod torami – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyr. Zarządu Inwestycji Miejskich.

W najbliższych tygodniach planowane jest zintensyfikowanie prac m.in. montaż instalacji drenażowej, budowa kanalizacji deszczowej w okolicach parkingu oraz wbudowanie kruszywa na torach 1-3 i torach szlakowych.

– Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. W ciągu najbliższych dni zakończy się budowa wyjazdów z zajezdni w kierunku Łodzi i Pabianic przy jednoczesnym porządkowaniu terenu i rozbiórce nasypu niebudowlanego pod torami odstawczymi – mówi Rafał Kuźnicki, kierownik budowy.

Jak zmieni się zajezdnia Chocianowice?

Projekt modernizacji zajezdni Chocianowice uwzględnia m.in. przywrócenie ceglanej elewacji frontowej, utworzenie nowoczesnej myjni, wymianę technologii i instalacji wewnętrznych: sanitarnych, elektrycznych, gazowych, teletechnicznych, przeciwpożarowych, dostosowanie pomieszczeń do aktualnych wymagań BHP oraz przywrócenie użyteczności istniejącym pomieszczeniom serwisowym. Unowocześnione zostanie również wyposażenie istniejących już hal, aby można było serwisować w nich wagony niskopodłogowe, które całą aparaturę mają na dachu.

Stacjonować będzie tu 30 całkowicie nowoczesnych, niskopodłogowych wagonów od wielkopolskiej firmy Modertrans.

Zakończenie wszystkich prac w zajezdni Chocianowice planowane jest pod koniec 2023 r. Wartość inwestycji to 136 mln zł.


Projekt pn. "Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowych w Łodzi" realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-0047/16-00 zawartej w dniu 15 grudnia 2017 roku.

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Zobacz także

Polecane aktualności

Bohater po sąsiedzku. Odznaczenie Józefa Skrzyneckiego Honorowym Krzyżem Inki

Gabriel Peryt / Oddział Dziedzictwa Łodzi

W ostatnią niedzielę towarzyszyliśmy Panu Józefowi Skrzyneckiemu podczas ceremonii wręczenia... więcej

ŁCW

Legalizacja pobytu-niezbędnik dla cudzoziemców

Patrycja Wilczyńska/BAM i Aleksandra Skvyrska

22 maja w Fabryce Aktywności Miejskiej odbędzie się ważne spotkanie na poważny temat: LEGALIZACJA... więcej

Warsztaty- Niemcy dołaczają do cyklu "Dookoła świata"

Patrycja Wilczyńska/BAM

"Dookoła świata" to cykliczne warsztaty w Fabryce Aktywności Miejskiej, które są lubiane i coraz... więcej

 -  Dodatek węglowy- ilustracja ozdobna bez dalszych treści

Dodatek węglowy oraz dodatek dla gospodarstw domowych – ważna informacja

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że jeżeli otrzymałeś decyzję o odmowie dodatku... więcej

"Koty na Kocim Szlaku. Księży Młyn" - wiemy kto zaprojektuje i wykona rzeźby

BPiNM

Kot Konsumowy, Kolejowy czy Szkolny już niebawem zagoszczą na Księży Młynie. Rozstrzygnięto konkurs... więcej

Kontakt