2015

Przebudowa Trasy W-Z

Trasa W-Z to 17 kilometrów nowoczesnej trasy tramwajowej wraz z dogodnymi punktami przesiadkowymi. Dzięki wspólnym przystankom autobusowo – tramwajowym i węzłom komunikacyjnym, można łatwiej podróżować w różnych kierunkach miasta. Wspólne pasy autobusowo – tramwajowe poprawiają płynność przejazdu komunikacji. Podniesione perony przystankowe, nowe torowisko na Olechowie i Janowie, windy dla niepełnosprawnych i likwidacja podziemnych przejść dla pieszych spowodowały, że tramwaj dociera bliżej ludzi, a komunikacja jest bardziej przyjazna mieszkańcom.

Trasa W-Z to również nowe niskopodłogowe, klimatyzowane tramwaje, oraz biletomaty umieszczone w pojazdach i na przystankach, dzięki którym bez problemu można zakupić bilet o każdej porze i wyruszyć w podróż komunikacją miejską. Nad całością trasy tramwaju czuwa system sterowania ruchem, oraz elektroniczne tablice podające realny czas przyjazdu tramwaju na trasie.

Trasa W-Z umożliwia bezkolizyjne przejechanie skrzyżowań z ulicami: Sienkiewicza, Piotrkowska, al. Kościuszki, Wólczańska i Żeromskiego.

Przebudowa ul. Piramowicza - woonerf

Ulicę Piramowicza przekształcono w podwórzec miejski, tzw. woonerf – przestrzeń miejską, gdzie główny nacisk położono na wysoki poziom bezpieczeństwa, uspokojenie ruchu i wysokie walory estetyczne. Główny układ komunikacyjny służy tu przede wszystkim pieszym i rowerzystom, ale pozostawiona jest także część dla samochodów.

Stworzono dwie funkcjonalne strefy: rekreacyjną i techniczną. Strefa reprezentacyjna bliżej ul. Narutowicza, z placem przed cerkwią św. Olgi, stylizowanymi słupkami i ławkami stalowo-żeliwnymi, ozdobnymi stojakami rowerowymi „retro”, stolikami szachowymi, oraz odtworzoną zabytkową pompą. Strefa techniczna - odcinek od strony ul. Jaracza, z miejscami parkingowymi.

Ponieważ ulica Piramowicza znajduje się w strefie opieki Miejskiego Konserwatora Zabytków częściowo odtworzono oryginalną nawierzchnię klinkierową w części jezdnej, i uzupełniono ją nawierzchnią granitową i betonową w strefach ruchu pieszego.

Całość harmonijnie spinają stylizowane lampy oraz zieleń – 579 ozdobnych krzewów oraz 6 drzew – którą posadzono w specjalnie wykonanych zieleńcach (gazonach granitowych). W ramach projektu wykonano także instalację iluminacji zieleni przy pomocy opraw LED.

Prace trwały od lipca 2015 r. do kwietnia 2016 r. 

Stadion miejski przy al. Unii Lubelskiej

W lipcu 2015 zakończyła się budowa trybuny zachodniej nowego stadionu przy al. Unii Lubelskiej 2. Inauguracyjny mecz na tym obiekcie 2 sierpnia 2015 rozegrały zespoły Łódzkiego Klubu Sportowego i Pogoni Lwów - klubów, które w 1927 były współzałożycielami piłkarskiej ligi polskiej. Od tego czasu grają tam jednak nie tylko piłkarze ŁKS, ale też ekstraligowi rugbiści Master Pharm Budowlani Łódź.
 
Trybuna zachodnia kosztowała ponad 94 miliony zł brutto, a jej budowa trwała 606 dni. Jest to pierwsza i zarazem najważniejsza część stadionu, który docelowo ma mieć pojemność ponad 20 tys. widzów.

Docelowa pojemność osiągnięta zostanie po dobudowaniu trzech kolejnych trybun.

 

Trybuna zachodnia mieści 5 700 miejsc siedzących, w tym 384 miejsca super VIP i 572 VIP. Wszystkie znajdują się pod dachem z membrany, zainstalowanym na 17 dźwigarach, z których każdy waży ok. 28 ton.
Zewnętrzna część elewacji została pokryta ciemnym szkłem o łącznej powierzchni 1,5 tys. m kw.
 
Na kilku poziomach trybuny zachodniej znajdują się m.in. wszystkie pomieszczenia niezbędne do rozgrywania spotkań piłkarskich i rugby. W skład każdego z czterech ligowych zespołów szatniowych wchodzą: mające po 90 m kw. szatnie dla 25 zawodników oraz pomieszczenia masażu, zaplecza sanitarnego i pokoju trenerów.

Znajdują się w niej również: 400-metrowa strefa SPA z saunami, łaźniami, pomieszczeniem do masażu i salą fitness, pomieszczenia biurowe, magazyny, pokój zatrzymań z trzema celami i zapleczem dla służb mundurowych, a także powierzchnie przygotowane z myślą o restauracji i sky boksach.

W czerwcu 2017 prezydent Łodzi Hanna Zdanowska poinformowała, że ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy na budowę pozostałych trzech trybun stadionu nastąpi w 2018 roku.

Remont ul. Rydzowej

Przebudowa ul. Rydzowej obejmowała całość ulicy od Rojnej do Aleksandrowskiej. W ramach przebudowy prześwit drogi został zawężony z 14 do 7 metrów szerokości, co pozwoliło na wyznaczenie 70 miejsc parkingowych. Na ul. Rydzowej zostało wymienione oświetlenie. Przy ulicy Lnianej powstało rondo z wyspą najazdową, która pozwoli bezproblemowo pokonywać skrzyżowanie większym pojazdom i ułatwi organizację ruchu.

W ramach przebudowy powstała nowa droga rowerowa, która połączy już istniejące na ul. Rojnej i Aleksandrowskiej. Będzie to dwukierunkowa droga rowerowa usytuowana po zachodniej części ulicy, która uzupełni infrastrukturę rowerową na Teofilowie.

Podczas tej przebudowy żadne drzewo nie zostało wycięte. Ponadto powstały nowe zasadzenia i zieleńce z krzewami ozdobnymi.

Dla poprawienia bezpieczeństwa pieszych powstały nowe przejścia. Łącznie jest ich 10, niektóre z azylami. Natomiast wyjazdy z osiedla zostały podniesione, co nadało priorytet pieszym i zmusza auta do zwolnienia przed przejazdem przez strefę pieszych.

22 utwardzone drogi gruntowe

Kontakt