2018

Gdańska

Odcinek ulicy Gdańskiej na odcinku od ul. Ogrodowej do ul. Legionów jest pierwszym przebudowanym w ramach rewitalizacji.

Jest to ulica o charakterze woonerfu, z wysokiej jakości materiałów, o uspokojonym ruchu, z miejscem na parkowanie i dużym udziałem zieleni.

Pojawiły się także chodniki, które są na jednym poziomie z jezdnią, co ułatwi poruszanie się pieszym i osobom z niepełnosprawnościami.

Na skrzyżowaniu z ul. Ogrodową całe skrzyżowanie zostało wyniesione, aby spowolnić nieco ruch i zapewnić bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych. Na ulicy pojawiło się także ponad 50 drzew oraz ozdobne krzewy, nowe ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe. 

Grota-Roweckiego

Ulica Grota-Roweckiego została przebudowana na odcinku od ul. Tatrzańskiej do ul. Przybyszewskiego.

Wymieniliśmy nawierzchnię, powstały nowe chodniki, zwiększyliśmy ilość miejsc parkingowych, uporządkowaliśmy i uzupełniliśmy zieleń. Wybudowaliśmy także dwa ronda (przy Strzemińskiego i Tyrmanda), które porządkują ruch i ułatwiają wyjazd z dróg osiedlowych. Zastosowaliśmy także udogodnienia dla osób niedowidzących. Całość została uzupełniona małą architekturą – ławkami i koszami na śmieci.

Pogonowskiego

Kolejny odcinek ulicy Pogonowskiego zmienił się w ulicę przyjazną mieszkańcom.

Pojawiła się tam nowa nawierzchnia z kostki granitowej, wyznaczone i uporządkowane zostały miejsca parkingowe, pojawiły się również zieleńce z ozdobnymi krzewami oraz zasadzonych zostało 66 drzew.

Ulica Pogonowskiego na całej przebudowanej długości jest ulicą o ruchu uspokojonym. Obowiązuje tam strefa zamieszkania, co oznacza, że pieszy może swobodnie poruszać się po całej szerokości drogi.

Rondo Okólna

Na skrzyżowaniu ulicy Okólnej z drogą krajową nr 71 powstało rondo. Wcześniej miejsce to było utrapieniem dla kierowców, którzy jechali m.in. w kierunku autostrady. Tworzyły się korki i były problemy z wyjechaniem z drogi podporządkowanej.

Wybudowane zostało więc rondo turbinowe, które jest bezpieczniejsze od tradycyjnego ronda. Wybierając pas ruchu w danym kierunku poprowadzi on nas do odpowiedniego wyjazdu.

Rondo nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale także upłynnia ruch. W obrębie ronda powstały także chodniki, oraz bezpieczne przejścia dla pieszych. Zasadzonych zostało także blisko 5 tys. krzewów (m.in. berberysy, tawuły) oraz ok. 10 drzew.

Stadion żużlowy

10 tys. widzów może oglądać z trybun zawody żużlowe na stadionie Orła, który został oddany do użytku w 2018. Pierwszy mecz rozegrano tu 29 lipca.

Rowerowe rondo Solidarności

Wokół ronda Solidarności powstały asfaltowe drogi rowerowe oraz bezpieczne przejazdy przez jezdnie. Przebudowano także m.in. sygnalizację świetlną tak, aby dostosować ją do planowanych przejazdów. „Łamane” wcześniej przejście dla pieszych przy ul. Źródłowej zostało wyprostowane. Wybudowano także fragment drogi rowerowej od ronda w kierunku ulicy Jaracza. Całość uzupełniona została zielenią oraz ławkami.

W ramach inwestycji powstały: 

  • Drogi rowerowe wokół skrzyżowania
  • Bezpieczne i wygodne przejazdy dla rowerzystów
  • Łatwiejsze przejście dla pieszych przy ul. Źródłowej
  • Posadziliśmy 14 dodatkowych drzew i tysiące bylin
  • Ustawiliśmy ławki
  • Zmodernizowaliśmy przystanki autobusowe 

Wólczańska / 1 Maja

Ulice te zmieniły się one nie do poznania. Pojawiło się przy nich dużo zieleni. Łącznie zasadziliśmy 28 klonów pospolitych, 6 platanów i 4700 krzewów ozdobnych, m.in.: bukszpany, trzmieliny, hortensje, barwinki, róże, krzewuszki.

Stara i zniszczona nawierzchnia asfaltowa, została zastąpiona kostką granitową. Powstały także szerokie chodniki. Ustawiliśmy ławki i stojaki na rowery. Całość oświetlają nowe stylizowane latarnie.

Dąbrowskiego

Ulica Dąbrowskiego przebudowywana jest na odcinku od ul. Rzgowskiej do Śmigłego-Rydza.

W ramach zadania powstają:

  • Wydzielone, zielone torowisko
  • Nowe chodniki
  • Droga rowerowa
  • Jezdnia
  • Wyniesione przystanki
  • Wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe
  • Nowe wiaty

Przebudowa ulicy Dąbrowskiego to element projektu wartego 660 mln złotych (411 mln złotych dofinansowania z UE).  W ramach tego zadania wyremontujemy 11 km torowisk, jezdni i chodników, wybudujemy dwa kilometry nowych odcinków torów oraz kupimy 30 nowych.

Zbąszyńska - Swojska

Powstały:

  • Nowa jezdnia
  • Chodniki
  • Miejsca parkingowe
  • Nasadziliśmy dodatkową zieleń

Ulice Zbąszyńska i Swojska znajdują się na terenie Teofilowa Przemysłowego. Zlokalizowanych jest przy nich łącznie ponad 100 firm. Każdego dnia przyjeżdżają do nich setki pojazdów: dostawcy, kontrahenci i klienci.

Dlatego nowa nawierzchnia została dostosowana również do obsługi pojazdów ciężarowych. Powstały także miejsca postojowe zarówno dla samochodów osobowych jak i ciężarowych.

Wybudowaliśmy również chodniki oraz trasy dla rowerzystów. Ustawiliśmy nowe oświetlenie. Dodatkowo pojawiły się nasadzenia i uporządkowaliśmy trawniki.

Nowowęglowa

W ramach inwestycji powstały:

  • Nowe jezdnie
  • Chodniki
  • Drogi rowerowe
  • Rondo z ulicą Wydawniczą
  • Krańcówka autobusowa
  • Ustawimy 17 ławek
  • Zasadzimy blisko 300 drzew i 4,5 tys. krzewów

Nowa trasa w centrum miasta jest przedłużeniem al. Rodziny Grohmanów. To jedna z dwóch głównych ulic prowadzących do dworca Łódź Fabryczna i całego Nowego Centrum Łodzi.

Usprawni ona dojazd do i z drogi krajowej. Jest to istotne zarówno dla ruchu lokalnego jak i autobusów dalekobieżnych przyjeżdżających na przystanek. Odciąży tym samym m.in. ulice Narutowicza oraz Tuwima.

Ulica Nowowęglowa powstała dokładnie nad tunelem kolejowym, którym pociągi dojeżdżają do podziemnej stacji Łódź Fabryczna.

W ramach inwestycji powstały też specjalne łączniki, które umożliwią wjazd na ulicę Kopcińskiego. Przy ul. Wydawniczej powstała nowa krańcówka z siedmioma stanowiskami dla autobusów. Ustawiono tam także nowe wiaty oraz ławki. Przebudowany zostanie także fragment ulicy Tuwima.

Śmigłego-Rydza

Aleja Rydza-Śmigłego przebudowywana jest na odcinku między al. Piłsudskiego, a ul. Przybyszewskiego.

Wybudujemy:

  • nowe wiadukty
  • bezpieczne przejścia do przystanków
  • wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe
  • nowe chodniki, torowiska i jezdnie

W miejscu starego wiaduktu tramwaje będą jeździły na poziomie zero. Między wyniesionymi jezdniami dla aut powstanie przystanek tramwajowo-autobusowy, do którego piesi będą mieli bezpieczne dojście. Znikną również schody, które były dużym utrudnieniem szczególnie dla osób starszych i rodziców z wózkami dziecięcymi.

Wraz z wiaduktami przebudowane zostaną chodniki, jezdnie i drogi rowerowe.

Przebudowa al. Rydza-Śmigłego to część projektu Tramwaj dla Łodzi. Wybudowanych zostanie łącznie 13 km torowisk i zakupione zostanie 30 niskopodłogowych tramwajów.

Kontakt