Miejski Rzecznik Konsumentów w Łodzi

Miejski Rzecznik i Konsumentów w Łodzi podejmuje interwencje i udziela porad wyłącznie konsumentom będącym mieszkańcami Łodzi. Mieszkańcy innych powiatów (miast na prawach powiatu) mogą skorzystać z pomocy rzecznika we właściwym Starostwie Powiatowym (Urzędzie Miasta).

DANE ADRESOWE BIURA

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi

ul. Piotrkowska 113 (prawa oficyna)

90-430 Łódź

Stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu serdecznie zaprasza konsumentów rynku finansowego na bezpłatne konferencje oraz indywidualne porady prawne

Szanowni Państwo,

Stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu serdecznie zaprasza konsumentów rynku finansowego na bezpłatne konferencje oraz indywidualne porady prawne organizowane w ramach projektu pt. Projekt wsparcia dla beneficjentów w formie konferencji i cyklu porad prawnych dotyczących ochrony praw konsumentów na polskim rynku finansowym” .

Projekt jest skierowany w szczególności do osób posiadających tzw. kredyty „walutowe” (indeksowane, denominowane, waloryzowane), polisolokaty oraz obligacje GetBack.

Dzięki sfinansowaniu projektu ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, konsumenci rynku finansowego po raz pierwszy otrzymają profesjonalne wsparcie prawne w tak szerokim zakresie.

W ramach projektu będzie zrealizowanych 10 otwartych konferencji, prowadzonych przez doświadczonych pełnomocników procesowych. Przedstawione zostaną m. in tematy dochodzenia swoich roszczeń w przypadku misselingu, odzyskania opłat pobranych przy likwidacji polisolokat, klauzul abuzywnych występujących w umowach, a także obrony przed nakazem zapłaty lub bezprawnym bankowym tytułem egzekucyjnym.

Konferencje będą odbywać się od października 2018r. w:

Warszawie, Lublinie, Białymstoku, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Gorzowie Wielkopolskim, Szczecinie, Gdańsku i Wrocławiu.

W trakcie konferencji uczestnicy będą mogli zapisać się na indywidualne porady prawne,  na które przewidziano w ramach projektu 200 godzin.

Rejestracja na konferencję odbywa się poprzez stronę informacyjną projektu: https://projekt.bankowebezprawie.pl/Liczba miejsc jest ograniczona.

Celem projektu jest zwiększenie świadomości konsumentów odnośnie przysługujących im praw oraz umożliwienie uzyskania bezpłatnej porady prawnej,  w zakresie indywidualnej sprawy. Projekt może być istotnym wsparciem dla ok 2 mln. osób posiadających tzw kredyty „walutowe’, oraz blisko 3 milionów posiadaczy Polisolokat i obligacji korporacyjnych (w tym GetBack).

Seniorze Uważaj !!! - Zakupy na pokazach, umowy o usługi medyczne

Informujemy, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi kampanię informacyjną, której celem jest ostrzeżenie starszych osób przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Skala problemu jest duża – wzrasta liczba zachowań przedsiębiorców ukrywających cel handlowy oraz wprowadzających konsumentów w błąd podczas zawierania umów poza lokalem, czyli na pokazach lub w domach. Dotyczy to zakupów garnków, pościeli lub urządzeń medycznych, czy też sprzedaży usług telekomunikacyjnych, dostarczania gazu lub prądu. Często konsumenci ponoszą przy tym poważne straty finansowe, zaciągając wysokie zobowiązania kredytowe, bądź płacąc karę umowną z tytułu zerwania umowy z dotychczasowym dostawcą usług. Co ważne, problem dotyczy przede wszystkim seniorów, na ogół ufnych i mniej skłonnych do skarżenia się na oszustwo.

Dlatego też istnieje konieczność pilnych i intensywnych działań komunikacyjnych na ten temat. UOKiK przygotował dwa, 30-sekundowe spoty,  które ostrzegają przed firmami stosującymi nieuczciwe praktyki, informują o prawie odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem oraz zachęcają do skorzystania z bezpłatnej porady prawnej.

Spoty można obejrzeć na stronie internetowej UOKiK w zakładce „multimedia” pod adresami:

 

https://uokik.gov.pl/multimedia.php?video=538

 

https://uokik.gov.pl/multimedia.php?video=539

ZASADY SKŁADANIA WNIOSKÓW

Wniosek o podjęcie przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów interwencji u przedsiębiorcy należy składać wyłącznie na piśmie. 

Wniosek można wypełnić i złożyć podczas osobistej wizyty w Biurze Rzecznika, przesłać drogą pocztową, złożyć w Łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami albo przesłać poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (wymagane jest posiadanie profilu zaufanego EPUAP).

Rzecznik może uzależnić rozpatrzenie wniosku od uzupełnienia przez konsumenta wniosku o konieczne dokumenty albo od przeprowadzenia z konsumentem osobistej rozmowy.

Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, w kolejności wpływu.

Uprzejmie informujemy, że Miejski Rzecznik Konsumentów w Łodzi nie rozpatruje wniosków oraz zapytań przesyłanych e-mailem na adres e-mail mrk@uml.lodz.pl

Pomoc prawną konsumentom za pośrednictwem Internetu świadczy KONSUMENCKIE CENTRUM E-PORAD. W celu uzyskania pomocy należy wysyłać wiadomości na adres e-mail: porady@dlakonsumentow.pl. Pomoc prawna jest bezpłatna.

DOKUMENTY DO POBRANIA

ZASADY PRZYJMOWANIA KONSUMENTÓW

Biuro Rzecznika jest czynne:

  • w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godzinach od 8.00 do 16.00,
  • we wtorki w godzinach od 9.00 do 17.00

Biuro obsługuje konsumentów codziennie, bez konieczności wcześniejszego umówienia wizyty. Porady prawne udzielane są na parterze budynku.

PORADY i INFORMACJE TELEFONICZNE

Biuro Rzecznika udziela konsumentom porad i informacji telefonicznie:

  • w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godzinach od 8.00 do 16.00,
  • we wtorki w godzinach od 9.00 do 17.00,

pod numerami telefonów: 42 638-46-56, 42 638-46-57, 42 638-46-58, 42 638-54-45.



W sprawach prostych, niewymagających analizy dokumentów zalecamy korzystanie z porad telefonicznych

Ogólnopolskiej Infolinii Konsumenckiej nr tel. 801 440 220 albo 22 290-89-16

(opłata za połączenie wg taryfy operatora). Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-18.00.



 

Kontakt
RODO

Informacja dotycząca ochrony danych osobowych

Klauzula informacyjna
dotycząca przetwarzania danych osobowych,
dla których administratorem danych jest Prezydent Miasta Łodzi

Szanowni Państwo,

zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) uprzejmie informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Łodzi z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 104, 90-926 Łódź, tel.: +48 (42) 638-44-44,  fax: +48 (42) 272-60-01, e-mail: lckm@uml.lodz.pl.
  2. Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Miasta Łodzi jest Pani Agnieszka Kozłowska, tel. +48 (42) 638-59-50, e-mail: iod@uml.lodz.pl.
  3. Podanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym do realizacji sprawy w Urzędzie Miasta Łodzi.
    Ogólną podstawę do przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a - e ogólnego rozporządzenia.
    Ogólne cele przetwarzania danych zostały wskazane w następujących przepisach:
    1. ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875 ze zm.);
    2. ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1868 ze zm.).

Dokładne informacje o celach i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych są dostępne w szczegółowych wykazach zadań, realizowanych przez wewnętrzne komórki organizacyjne Urzędu Miasta Łodzi.

  1. Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a ponadto odbiorcom danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowym, tj. podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie, usługi informatyczne, bankowe, ubezpieczeniowe. Dane osobowe mogą być również przekazywane do państw trzecich, na podstawie szczególnych regulacji prawnych, w tym umów międzynarodowych.
  2. Dane osobowe będą przetwarzane, w tym przechowywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217 ze zm.), a w przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażonej zgody, przez okres niezbędny do realizacji wskazanego celu.
  3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie przepisów prawa, posiada Pani/Pan prawo do:
    1. dostępu do treści swoich danych, na podstawie art.15 ogólnego rozporządzenia;
    2. sprostowania danych, na podstawie art.16 ogólnego rozporządzenia.

W przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażonej zgody posiada Pani/Pan prawo do:

  1. dostępu do treści swoich danych, na podstawie art.15 ogólnego rozporządzenia;
  2. sprostowania danych, na podstawie art. 16 ogólnego rozporządzenia;
  3. usunięcia danych, na podstawie art. 17 ogólnego rozporządzenia;
  4. ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporządzenia;
  5. wniesienia sprzeciwu, na podstawie art. 21 ogólnego rozporządzenia.

Prawa te są wykonywane przez Panią/Pana również względem tych osób, w stosunku do których sprawowana jest prawna opieka. 

  1. W przypadku, w którym przetwarzanie danych odbywa się na podstawie wyrażonej zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia, w dowolnym momencie, w formie, w jakiej została ona wyrażona.  Od tego momentu Pani/Pana dane nie będą przez nas przetwarzane.
  2. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
  3. Gdy podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, jest Pani/Pan zobowiązana(y) do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie nierozpoznanie sprawy.
  4. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.