Procedury
PROCEDURA UZGADNIANIA NOWYCH URZĄDZEŃ REKLAMOWYCH
Aby uzyskać zgodę na montaż nowych urządzeń reklamowych należy w siedzibie Oddziału Ochrony Zabytków złożyć odpowiedni wniosek z załącznikami:
- projektem graficznym reklam z zaznaczeniem miejsca ich umieszczenia na elewacji, opisem materiałów i sposobu montażu tych reklam,
- wypełnionym oświadczeniem o posiadanym prawie do dysponowania zabytkiem,
- dowodem dokonania opłaty skarbowej.
W efekcie wydana zostanie decyzja-pozwolenie na prowadzenie wnioskowanych prac.
NOWE URZĄDZENIA REKLAMOWE
Przede wszystkim kompozycja, układ oraz wygląd tych urządzeń powinien współgrać z układem kompozycyjnym elewacji budynku i jej formą historyczno–architektoniczną.
Projektowanie takich urządzeń powinno zostać poprzedzone analizą całej elewacji budynku w zakresie wielkości, kompozycji, formy, lokalizacji, rodzaju użytego materiału, sposobu montażu, kolorystyki i oświetlenia.
Urządzenia reklamowe na fasadzie budynku nie mogą zasłaniać detalu architektonicznego, ograniczać wysokości i szerokości prześwitu bramowego, powodować oszpecenia elewacji, znajdować się w odległości mniejszej niż 0,5m od numerów adresowych budynków i nazw ulicy. Kształt, kolor i sposób wykonania reklam oraz tablic informacyjnych powinien być zharmonizowany z otoczeniem, nie oszpecać obiektu i nie zagrażać bezpieczeństwu ludzi i mienia, napisy reklamowe nie mogą emitować treści obraźliwych oraz odbieranych jako pornograficzne.
Dopuszczalne są:
- napisy w postaci liter przestrzennych
- reklamy i emblematy lokali umieszczane na szybie
- wysięgniki na stylizowanych wspornikach
- szyldy oraz tablice informacyjne
- stojaki reklamowe oraz sztalugi przenośne
- markizy
Nie dopuszacza się:
- wyklejania oraz przesłaniania szyb oraz montowania banerów powyżej parteru budynku,
- przesłaniania całej powierzchni witryn, np. napisami reklamowymi, plakatami,
- czasowych plakatów reklamowych i ofert umieszczanych bezpośrednio na szybach,
- urządzeń reklamowych emitujących pulsujące lub fosforyzujące oświetlenie,
- montowania urządzeń reklamowych na latarniach i lampach oświetleniowych,
- chorągiewek o charakterze reklamowym i informacyjnym,
- stosowania dominującej i fosforyzującej kolorystyki,
- reklam wielkoformatowych i innych urządzeń reklamowych na ścianach szczytowych budynków,
- urządzeń nagłaśniających nadających reklamy, muzykę itp.
WNIOSKI DO POBRANIA
Procedury załatwienia sprawy urzędowej w Biuletynie Informacji Publicznej:
Wydawanie opinii dotyczących nośników reklamowych na terenie Parku Kulturowego ulicy Piotrkowskiej
Wydawanie opinii dla wydarzenia kulturalnego na terenie Parku Kulturowego ulicy Piotrkowskiej
KONTAKT
Informacji dotyczących Parku Kulturowego udziela:
Biuro Architekta Miasta
w Departamencie Planowania i Rozwoju Gospodarczego
Urzędu Miasta Łodzi
Sekretariat tel.: 42 638 43 84, 42 638 43 33
Oddział Ochrony Dziedzictwa i Estetyki Miasta
Kinga Matczak tel.: 42 638 42 36
e-mail: k.matczak@uml.lodz.pl