Procedury

PROCEDURA UZGADNIANIA NOWYCH URZĄDZEŃ REKLAMOWYCH

Aby uzyskać zgodę na montaż nowych urządzeń reklamowych należy w siedzibie Oddziału Ochrony Zabytków złożyć odpowiedni wniosek z załącznikami:

  • projektem graficznym reklam z zaznaczeniem miejsca ich umieszczenia na elewacji, opisem materiałów i sposobu montażu tych reklam,
  • wypełnionym oświadczeniem o posiadanym prawie do dysponowania zabytkiem,
  • dowodem dokonania opłaty skarbowej.

W efekcie wydana zostanie decyzja-pozwolenie na prowadzenie wnioskowanych prac.

NOWE URZĄDZENIA REKLAMOWE

Przede wszystkim kompozycja, układ oraz wygląd tych urządzeń powinien współgrać z układem kompozycyjnym elewacji budynku i jej formą historyczno–architektoniczną.

Projektowanie takich urządzeń powinno zostać poprzedzone analizą całej elewacji budynku w zakresie wielkości, kompozycji, formy, lokalizacji, rodzaju użytego materiału, sposobu montażu, kolorystyki i oświetlenia.

Urządzenia reklamowe na fasadzie budynku nie mogą zasłaniać detalu architektonicznego, ograniczać wysokości i szerokości prześwitu bramowego, powodować oszpecenia elewacji, znajdować się w odległości mniejszej niż 0,5m od numerów adresowych budynków i nazw ulicy. Kształt, kolor i sposób wykonania reklam oraz tablic informacyjnych powinien być zharmonizowany z otoczeniem, nie oszpecać obiektu i nie zagrażać bezpieczeństwu ludzi i mienia, napisy reklamowe nie mogą emitować treści obraźliwych oraz odbieranych jako pornograficzne.

Dopuszczalne są:

  • napisy w postaci liter przestrzennych
  • reklamy i emblematy lokali umieszczane na szybie
  • wysięgniki na stylizowanych wspornikach
  • szyldy oraz tablice informacyjne
  • stojaki reklamowe oraz sztalugi przenośne
  • markizy

Nie dopuszacza się:

  • wyklejania oraz przesłaniania szyb oraz montowania banerów powyżej parteru budynku,
  • przesłaniania całej powierzchni witryn, np. napisami reklamowymi, plakatami,
  • czasowych plakatów reklamowych i ofert umieszczanych bezpośrednio na szybach,
  • urządzeń reklamowych emitujących pulsujące lub fosforyzujące oświetlenie,
  • montowania urządzeń reklamowych na latarniach i lampach oświetleniowych,
  • chorągiewek o charakterze reklamowym i informacyjnym,
  • stosowania dominującej i fosforyzującej kolorystyki,
  • reklam wielkoformatowych i innych urządzeń reklamowych na ścianach szczytowych budynków,
  • urządzeń nagłaśniających nadających reklamy, muzykę itp.


KONTAKT

Informacji dotyczących Parku Kulturowego udziela:

 

Biuro Architekta Miasta
w Departamencie Planowania i Rozwoju Gospodarczego
Urzędu Miasta Łodzi

 

Sekretariat tel.: 42 638 43 84, 42 638 43 33

 

Oddział Ochrony Dziedzictwa i Estetyki Miasta

Kinga Matczak tel.: 42 638 42 36

Kontakt