Informacje dla Seniorów

+ 48 (42) 638-55-00
miejska infolinia dla seniorów czynna od poniedziałku do piątku w godzinach:

  • poniedziałek: 8.00-16.00
  • wtorek: 9.00-17.00
  • środa, czwartek, piątek: 8.00-16.00

Do państwa dyspozycji oddaliśmy numer telefonu dla łódzkich seniorów -  42 638 55 00, pod którym otrzymacie Państwo wszystkie niezbędne informacje. W ciągu pierwszych dni działania skorzystało z niego już ponad 900 osób.


GODZINY DLA SENIORA OD 15 PAŹDZIERNIKA 

Od 15 października 2020 r. wracają godziny dla seniora.

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 12:00 w sklepach, drogeriach i aptekach zakupy będą mogły zrobić jedynie osoby powyżej 60. roku życia.

Pozwoli to na ograniczenie ryzyka potencjalnego zakażenia.


BEZPŁATNE PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNE I PRAWNE DLA SENIORÓW - PRZEZ TELEFON

 

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną porady psychologiczne i prawne udzielane  w Dzielnicowych Centrach Aktywnego Seniora w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2020 r., będą świadczone  od 19 października br. do odwołania w formie teleporad wg. następującego harmonogramu:

 

Porady psychologiczne

 

 mgr Monika Zaręba tel. 661-267-158

  • wtorek, godz. 14:00 -16:00
  • środa, godz. 12:00-14:00
  • czwartek, godz. 12:00 – 14:00

 

mgr Magdalena Kędziera -Osuchowska tel. 509 - 226-586

  • wtorek, godz.16:00 – 18:00

 

mgr Magdalena Rorbach 607- 325-156,

  • piątek, godz. 16:00 – 18:00

 

Porady Prawne

 

Kancelaria Królikowski i Wspólnicy tel. 602 731 100

Porady będą udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-15.00.

Gdyby telefon był zajęty prosimy bardzo o wysłanie sms’a o treści "porada" pod wyżej wskazany adres a pracownik Kancelarii odezwie się do osoby zgłaszającej niezwłocznie z chwilą, kiedy będzie to możliwe.


Niezależnie od działań rządu wprowadzamy w Łodzi szereg rozwiązań, które mają za zadanie ograniczyć negatywne skutki związane z rozprzestrzeniamy się wirusa, szczególnie dla osób w podeszłym wieku.


DOWOZIMY POSIŁKI

Seniorom na co dzień uczęszczających do zamkniętych teraz Domów Dziennego Pobytu Straż Miejska i pracownicy MOPS przywożą posiłki.


POMOC W ZAKUPACH - WOLONTARIAT

Uruchomiliśmy też wolontariat - na niektórych klatkach schodowych być może widzieliście państwo informacje o możliwości pomocy seniorom w zakupach.

 


CO MOŻNA ZAŁATWIĆ BEZ WYCHODZENIA Z DOMU?

 

Drogi Seniorze, pamiętaj, wiele rzeczy można załatwić bez wychodzenia z domu! 

 

 

Bieżące informacje, dotyczące zarówno funkcjonowania Urzędu czy Przychodni jak i zaproszenia do udziału on-line w wydarzeniach organizowanych przez m.in. Centra Aktywnego Seniora będziemy zamieszczać poniżej.


Od 15 czerwca uzdrowiska wznawiają swoją działalność.

Pacjenci, którzy oczekują na leczenie uzdrowiskowe będą mogli je rozpocząć lub kontynuować w przypadku, gdy byli zmuszeni przerwać leczenie z powodu pandemii.

Leczenie uzdrowiskowe na podstawie potwierdzonego w oddziale wojewódzkim skierowania będzie przysługiwać tym pacjentom, którzy:

  • mają potwierdzone skierowanie na leczenie uzdrowiskowe po 15 czerwca - realizacja odbywa się na podstawie tego skierowania,
  • mieli rozpocząć leczenie w okresie od 14 marca do 14 czerwca,
  • musieli przerwać leczenie uzdrowiskowe z powodu pandemii (turnus leczniczy trwał poniżej 15 dni),

oraz kolejnym pacjentom oczekującym na rozpoczęcie leczenia.

Ważne!

Warunkiem rozpoczęcia leczenia jest negatywny wynik testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2.

Testy będzie można wykonać nie wcześniej niż 6 dni przed terminem rozpoczęcia leczenia uzdrowiskowego w punktach pobrań zwanych drive-thru. Testy sfinansuje Narodowy Fundusz Zdrowia. Podstawą do wykonania testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 jest skierowanie na leczenie uzdrowiskowe lub rehabilitację uzdrowiskową.

Jak podkreśla Adam Niedzielski, prezes NFZ – o tym, gdzie wykonać takie badanie pacjenta poinformuje pisemnie właściwy oddział wojewódzki NFZ. Oddział wskaże adresy punktów pobrań oraz godziny, w których osoba oczekująca na rozpoczęcie leczenia uzdrowiskowego, będzie mogła poddać się badaniu.

Wynik testu przed wyjazdem przekaże pacjentowi uzdrowisko, do którego pacjent został skierowany. W przypadku negatywnego wyniku testu - uzdrowisko potwierdzi telefonicznie rozpoczęcie leczenia.

Szczegółowe informacje oraz adresy punktów pobrań, w których można wykonać test, dostępne są

Kontakt z Łódzkim NFZ ws. sanatoriów:

Łódź: 42 275 40 83, 42 275 40 81, 42 275 40 89, 42 275 40 81.

Lista punktów pobrań:

  • Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. Biegańskiego, Łódź, ul. gen. Karola Kniaziewicza 1/5 tel. 42 251 60 80, 42 651 62 36
  • Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego, Łódź, ul. Sienkiewicza 137/141 tel. 887 873 195; godz. 8-10
  • Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego, Łódź, ul. Warecka 2 tel. 42 655 80 50, godz. 11:00 - 13:00

Książki z dowozem - Biblioteka Miejska w Łodzi w czasie pandemii

Katarzyna Zielińska / Wydział Kultury

Od dziś możesz odebrać książki zarezerwowane przez telefon lub zamówić je do domu. Biblioteka Miejska w Łodzi będzie realizowała zamówienia z odbiorem własnym oraz w szczególnych sytuacjach z dostawą... więcej

Zajęcia plenerowe w małych grupach

Seniorzy w Łodzi aktywni mimo pandemii

Jolanta Baranowska / BRP

Seniorzy z Bałut chodzą "z kijami", ćwiczą na zewnętrznej siłowni oraz uczą się zumby na zajęciach on-line. A wszystko da się zrobić nawet w ścisłym reżimie sanitarnym.  więcej

Bezpłatne poradnictwo psychologiczne i prawne dla seniorów - przez telefon

Katarzyna Jarosińska / Oddział ds. Polityki Senioralnej

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną porady psychologiczne i prawne udzielane w Dzielnicowych Centrach Aktywnego Seniora w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania... więcej

 -  fot. Radosław Żydowicz

Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora - zajęcia i warsztaty online

Katarzyna Jarosińska / Oddział ds. Polityki Senioralnej

W związku z alarmującą sytuacją epidemiczną, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo seniorów Centra Zdrowego i Aktywnego Seniora zostały zamknięte do odwołania. Pracownicy Centrów przygotowali dla... więcej

Cmentarze komunalne dłużej otwarte

BRP

Z uwagi na wydarzenia ostatnich dni oraz pandemię COVID-19 trzy komunalne cmentarze w tym tygodniu będą otwarte w wydłużonych godzinach. więcej

Radiowa Czwórka wspiera osoby starsze i zachęca do udziału w akcji #pomagamseniorom

Katarzyna Jarosińska / Oddział ds. Polityki Senioralnej

Seniorzy, którzy są obecnie w grupie najwyższego ryzyka, przeżywają szczególnie trudny czas. Namawiani do pozostania w domach, czują się bezradni i pozostawieni sami sobie. Czwórka dobrze wie, że... więcej

Elektroniczne wydanie gazetki ZUS dla Seniora

Katarzyna Jarosińska / Oddział ds. Polityki Senioralnej

W „ZUS dla Seniora” znalazły się materiały dotyczące rehabilitacji leczniczej oraz limitów zarobkowych, informacje o usługach e-zdrowia, wsparciu z PFRON czy sposobach na unikanie oszustw podczas... więcej

Call Center Senior - 42 638 55 00 -  fot. Licencja CC0

Call Center Senior. Uruchomiliśmy specjalny telefon dla seniorów

BRP

Apelujemy do łódzkich seniorów, by dbali o siebie, nie wychodząc z domu lub też wychodząc z domu tylko wtedy, kiedy potrzebują. Uruchomiliśmy specjalny telefon dla seniorów Call Center Senior 42 638... więcej

Poradnia MCM "Widzew"  -  fot. Radosław Żydowicz / UMŁ

Łódź walczy z koronawirusem

Jolanta Baranowska / BRP

W poradniach należących do Miejskiego Centrum Medycznego "Widzew" powstały dodatkowe izolatki dla pacjentów z podejrzeniem covid 19. Jak miejskie przychodnie, szpital oraz domy pomocy społecznej czy... więcej

Kontakt