Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko/nazwa podatnika,
- adres zamieszkania/siedziba podatnika,
- identyfikator podatkowy:
- PESEL – w przypadku osób fizycznych,
- NIP – w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych,
- treść wniosku (okres, na jaki podatnik wnioskuje o odroczenie płatności lub rozłożenie na raty nie powinien
wykraczać poza 12 miesięcy):- odroczenie terminu płatności (należy wskazać okres, do kiedy podatnik wnioskuje o odroczenie –
okres ten nie powinien przekraczać 12 miesięcy), - rozłożenie na raty (należy wskazać proponowaną ilość rat – nie powinny wykraczać poza okres 12
miesięcy), - umorzenie odsetek uzasadnienie – wykazanie ważnego interesu podatnika (przede wszystkim w jaki sposób skutki epidemii
- odroczenie terminu płatności (należy wskazać okres, do kiedy podatnik wnioskuje o odroczenie –
- wpłynęły na sytuację finansową oraz związany z tym brak możliwości opłacenia w terminie należności) lub
interesu publicznego, - własnoręczny oryginalny podpis osoby uprawnionej (nie może być kserokopia ani skan),
- oświadczenie o zaprzestaniu lub znacznym ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej w związku z
epidemią COVID-19 (zał. nr 1 do wniosku);
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z tym, że udzielenie ulgi stanowi dla przedsiębiorcy pomoc.
W tym celu przedsiębiorca winien określić, z jakiej pomocy chciałby skorzystać.
Pomoc de minimis
Najczęściej wybierana forma pomocy (pomoc de minimis). W tym celu wymagane jest złożenie oświadczenia i informacji:
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 2 do wniosku),
- informację o wielkości uzyskanej pomocy de minimis lub jej braku (zał. nr 3 do wniosku).
Pomoc publiczna związana z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków
W tym celu wymagane jest złożenie informacji:
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków (zał. nr 4 do wniosku) - informację o wielkości uzyskanej pomocy publicznej mającej na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w
gospodarce (zał. nr 5 do wniosku) - informację o trudnej sytuacji przedsiębiorstwa ubiegającego się pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce (zał. nr 6 do wniosku)
Informacje uzupełniające
- Wniosek może zostać złożony przez pełnomocnika podatnika. Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) upoważnia do działania we wskazanej sprawie podatkowej lub innej wskazanej sprawie należącej do właściwości organu podatkowego. (zał. nr 7 do wniosku)
- Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.