- Mamy w końcu narzędzie, które pozwoli zarówno łodzianom, jak i turystom lepiej poznać nasze miasto. To nowoczesny sposób pokazywania naszej tożsamości - powiedział wiceprezydent Łodzi Krzysztof Piątkowski.
Aplikacja oparta jest na dwóch filarach. Pierwszym z nich jest personalizacja. Użytkownik po jej uruchomieniu wybiera swoje zainteresowania poprzez określenie własnej opcji, a tych do wyboru ma dziesięć, m.in.: turysta, smakosz, hipster, historyk, głowa rodziny czy miłośnik sztuki. Na podstawie dokonanego wyboru użytkownik otrzymuje gotową trasę zwiedzania, dopasowaną do wybranych preferencji. Dzięki temu nie poświęca nawet minuty na przygotowanie do zwiedzania, a jednocześnie dzięki dobraniu odpowiedniej ścieżki, czerpie ze spaceru więcej przyjemności.
Po wybraniu trasy pojawia się interaktywna mapa Łodzi z punktami zwiedzania i znacznikiem lokalizacji. Po dojściu do atrakcji otrzymujemy powiadomienie i opis miejsca wzbogacony o zdjęcia, filmy czy odnośniki do stron internetowych. W każdej chwili możemy też przerwać zwiedzanie i zrobić sobie przerwę np. na posiłek, a aplikacja podpowie nam, gdzie znajdują się najbliższe restauracje.
- Realizujemy podobne projekty dla prawie 50 polskich miast. Do tej pory aplikację pobrało już kilkadziesiąt tysięcy osób. Sądzę, że łódzkie trasy będą jednymi z najciekawszych. Nasi pracownicy, kiedy je przygotowywali byli zachwyceni różnorodnością Łodzi - powiedział Piotr Sędzik z firmy Footsteps.
Pobranie aplikacji jest bezpłatne. Można to zrobić na stronie www.footsteps.city.
Aplikacja został przygotowana na zlecenie Biura Promocji, Komunikacji Społecznej i Turystyki UMŁ.