Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowych w Łodzi (Projekt fazowany – II Faza)

Głównym celem projektu jest:

poprawa oferty transportu publicznego na terenie Miasta Łódź poprzez budowę nowej i przebudowę istniejącej infrastruktury oraz wymianę taboru.

Zakres rzeczowy projektu obejmuje:

Projekt dotyczy budowy i przebudowy torowisk tramwajowych wraz z niezbędną infrastrukturą towarzysząca oraz rozbudową systemu ITS w mieście Łódź.

W Fazie II będą realizowane następujące działania:

  • Budowa nowej linii tramwajowej w ul. Nowowęglowej od ul. Tramwajowej do włączenia w ul. Kopcińskiego wraz z przebudową wiaduktu na ul. Kopcińskiego (Zadanie 1 wg pierwotnej dokumentacji aplikacyjnej).
  • Budowa torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do ul. Rzgowskiej/Paderewskiego (wraz ze skrzyżowaniem) i przebudową pętli Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny na pętlę tramwajowo-autobusową (Zadanie 4 wg pierwotnej dokumentacji aplikacyjnej).
  • Przebudowa torowiska w ul. Rzgowskiej na odcinku od ul. Dąbrowskiego (bez skrzyżowania) do ul. Broniewskiego (bez skrzyżowania) (Zadanie 5 wg pierwotnej dokumentacji aplikacyjnej).
  • Przebudowa torowiska w ciągu ulic al. Śmigłego – Rydza i Niższej na odc. Dąbrowskiego (bez skrzyżowania) do ul. Śląskiej (ze skrzyżowaniem) wraz z pętlą tramwajową (Zadanie 6 wg pierwotnej dokumentacji aplikacyjnej).

 Zadania przewidziane w Projekcie są gotowe do realizacji. Inwestycja posiada dokumentację projektową oraz niezbędne pozwolenia.

Termin realizacji: 21.08.2024 – 30.11.2027

Nazwa Beneficjenta: Miasto Łódź

Jednostka realizująca projekt: Podmiotami odpowiedzialnymi za realizację Projektu będą Zarząd Inwestycji Miejskich oraz Łódzkie Inwestycje sp. z o.o.

Całkowita wartość projektu:  418 840 255,68  PLN

Kwota dofinansowania:  283 253 178,00  PLN
 

Celem jest poprawa oferty transportu publicznego na terenie miasta Łodzi poprzez budowę nowej i przebudowę istniejącej infrastruktury.

Celem nadrzędnym projektu jest zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego, poprawa płynności ruchu, bezpieczeństwa i ograniczenie negatywnego wpływu transportu indywidualnego na środowisko naturalne w mieście i obszarze funkcjonalnym, zwiększenie mobilności mieszkańców oraz zwiększenie dostępności komunikacyjnej poprzez budowę nowych linii tramwajowych. W związku z powyższym Projekt wpisuje się w Program Feniks, którego założeniem jest m.in. budowa efektywnego i odpornego systemu transportowego o jak najniższym negatywnym wpływie na środowisko naturalne. Projekt wpisuje się w typ projektów określonych w SZOP, tj. Projekt dot. infrastruktury liniowej (projekt fazowany). Wpisuje się również w cele określone we wspomnianym dokumencie - Wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej.

Ww. cele i założenia zostaną osiągnięte poprzez budowę nowych i przebudowę istniejących linii tramwajowych oraz zintegrowanych węzłów przesiadkowych. Działania podjęte w ramach niniejszego Projektu, ukierunkowane na wdrażanie rozwiązań sprzyjających organizacji ruch transportu publicznego, umożliwią przygotowanie oferty o pożądanych parametrach dla mieszkańców, istotnie zwiększając jego konkurencyjność. Dzięki realizacji Projektu nastąpi m.in. zwiększenia prędkości podróżowania i regularności kursowania taboru tramwajowego w silnie zatłoczonych ruchem obszarach miasta.

Sygnalizowanie potencjalnych nieprawidłowości

Informacje o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego dotyczącego realizacji projektu: "Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowych w Łodzi (Projekt fazowany – II Faza)"  prosimy przesyłać na adres: zglosnieprawidlowosci@zim.uml.lodz.pl


Kontakt