Telefon Życzliwości


TELEFON ŻYCZLIWOŚCI - 42 638 50 32

Projekt „Telefon życzliwości dla Seniorów” to wspólne przedsięwzięcie zespołu fundacji Subvenio, Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych w Łodzi, oraz grupy fantastycznych wolontariuszy 60+ i specjalistów (prawników, psychologów).

Tworzy go kompetentna i zaangażowana grupa wolontariuszy, którzy chętnie dzielą się wiedzą i życzliwością z rówieśnikami w trudnej sytuacji życiowej. Seniorzy wolontariusze dyżurują przy telefonie wsparcia, który może być antidotum na samotność, pomagać w rozwiązaniu problemów prawnych, socjalnych i innych. Suma wiedzy wszystkich wolontariuszy jest nieporównywalnie większa niż wiedza jednej osoby.

Jeśli czujecie się samotni, potrzebujecie porozmawiać z przyjazną osobą, które wesprze Was dobrym słowem i podtrzyma na duchu w tych trudnych czasach, zachęcamy do kontaktu z Telefonem Życzliwości. 

Telefon Życzliwości działa obecnie od poniedziałku do piątku w godzinach 14:00-17:00.

Jeśli czujecie się samotni, potrzebujecie porozmawiać z przyjazną osobą, które wesprze Was dobrym słowem i podtrzyma na duchu w tych trudnych czasach, zachęcamy do kontaktu z Telefonem Życzliwości, który powstał 5 lat temu dzięki współpracy Urzędu Miasta Łodzi, Fundacji Subvenio oraz grupy fantastycznych wolontariuszy 60+ i specjalistów.

10 wolontariuszy-seniorów Telefonu Życzliwości przeniosło swoją "pracę" do domu i odbiera telefony od innych seniorów, którzy potrzebują pomocy. W dobie koronawirusa każdy z wolontariuszy ma ich nawet kilkanaście więcej w ciągu tygodnia.

Obecnie z kadrą Telefonu możecie kontaktować się 3 pod numerami:

739 903 452
739 903 453
42 638 50 32

Przypomnijmy, Telefon Życzliwości działa od 5 lat. Tworzy go sieć wolontariuszy - seniorów, którzy postanowili poświęcić swój prywatny czas, by pomagać innym seniorom. Zaczynali od kilku godzin w tygodniu, gdy siadali do telefonu w CZAS, by odbierać połączenia od innych seniorów potrzebujących wsparcia, informacji czy zwykłej życzliwej rozmowy.

W erze, w której korzystamy np. z internetu, by zdobywać informacje - seniorzy nie do końca mogli się odnaleźć. Telefon Życzliwości stał się ich oknem na świat oraz źródłem wiedzy. A często, dla osób samotnych czy schorowanych, po prostu szansą na rozmowę. Z czasem między wolontariuszami a dzwoniącymi wytworzyły się przyjaźnie i znajomości. Są to osoby, do których wolontariusz z CZAS dzwoni częściej, regularnie.

Dziś CZAS, w związku z pandemią koronawirusa, został zamknięty dla uczestników dotychczasowych zajęć (seniorzy korzystali tu m.in. z gimnastyki, spotkań brydżowych, kursów komputerowych czy nauki języka angielskiego), ale Telefon Życzliwości nie zawiesił działania. Wolontariusze, korzystając z telefonów komórkowych, prowadzą swoją działalność z domów.

Jak przyznaje Grażyna Jagodzka, seniorka, koordynator Telefonu Życzliwości, dziś, w erze koronawirusa "pracy" mają jeszcze więcej niż dotychczas. Tylko do Pani Grażyny w ciągu ostatnich kilku dni zadzwoniło 15 nowych osób. Telefony są nie tylko z Łodzi, ale i z całej Polski. Seniorzy dzwonią ze sprawami rodzinnymi, zdrowotnymi, sądowymi. Proszą też o pomoc. Np. dwóch starszych Panów z Łodzi, w wieku 80 i 96 lat, potrzebowało wsparcia w dowozie ciepłych posiłków, ponieważ ich dotychczasowa osiedlowa jadłodajnia zamknęła się w związku z epidemią.

Poza wsparciem życzliwym słowem i wysłuchaniem, wolontariusze kierują starsze osoby z Łodzi potrzebujące pomocy w zakupach pod specjalny numer telefonu dla seniorów uruchomiony przez Urząd Miasta Łodzi: 42 638 55 00. Kontaktują się też w ich sprawach z Centrum Zarządzania Kryzysowego czy z Biurem Partycypacji Społecznej UMŁ, które koordynuje pracę wolontariuszy robiących m.in. zakupy dla seniorów.

Projekt „Telefon życzliwości dla Seniorów” to wspólne przedsięwzięcie zespołu fundacji Subvenio, Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych w Łodzi, oraz wolontariuszy, prawników, psychologów.

Tworzy go kompetentna i zaangażowana grupa wolontariuszy, którzy chętnie dzielą się wiedzą i życzliwością z rówieśnikami w trudnej sytuacji życiowej. Seniorzy wolontariusze dyżurują przy telefonie wsparcia, który może być antidotum na samotność, pomagać w rozwiązaniu problemów prawnych, socjalnych i innych. Suma wiedzy wszystkich wolontariuszy jest nieporównywalnie większa niż wiedza jednej osoby.

 

HALOFON DLA SENIORÓW - 739-903-452

HaloFon to kolejny krok do przeciwdziałania samotności wśród osób starszych. Jeśli doskwiera Ci samotność i nie masz z kim porozmawiać oraz podzielić się swoimi przemyśleniami - zadzwoń, jesteśmy dla Ciebie. Jeśli po rozmowie, poczujesz potrzebę regularnego kontaktu, nasz wolontariusz zadzwoni do Ciebie ponownie. Jeśli masz ochotę podzielić się swoim czasem i życiowym doświadczeniem, zgłoś się!  Wiek nie gra roli, dołącz do międzypokoleniowego zespołu wolontariuszy. Szukamy osób otwartych, pogodnych i zaangażowanych. Jeśli lubisz rozmowy telefoniczne i chcesz poznać nowych, ciekawych ludzi - czekamy właśnie na Ciebie. Realizatorem projektu jest Fundacja Subvenio w partnerstwie z Urzędem Miasta Łodzi.

Zapisy / informacje:

739 903 452 od poniedziałku do piątku 14:00 – 17:00 / Facebook: Telefon Życzliwości

Kontakt