Regulamin

Regulamin Portalu IPS - Wnioski o lokale w Łodzi

1. Informacje ogólne

  1. Niniejszy dokument stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. poz. 1204, z późn. zm.) i określa zasady, zakres i warunki korzystania przez Usługobiorców z portalu wnioski-lokale.uml.lodz.pl/.    
  2. Regulamin dotyczy Portalu „Wnioski o lokale w Łodzi” dostępnego pod adresem wnioski-lokale.uml.lodz.pl/ (zwanego dalej Portalem), powstałego w ramach projektu „Budowa systemów teleinformatycznych wspierających realizację I Etapu Programu Inteligentna Polityka Społeczna w Łodzi – IPS” realizowanego przy współfinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

2. Definicje

    Określa się następujące definicje, które są wykorzystywane w regulaminie:

  1. ePUAP – Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, tj. system teleinformatyczny umożliwiający instytucjom publicznym udostępnianie usług drogą elektroniczną, a obywatelom załatwianie spraw urzędowych poprzez wykorzystanie usług świadczonych drogą elektroniczną.
  2. WKIE – Węzeł Krajowy Identyfikacji Elektronicznej (login.gov.pl). Narzędzie służące do uwierzytelniania się w systemach (usługach online) za pomocą środków identyfikacji elektronicznej wydanych przez różne podmioty w ramach systemów identyfikacji elektronicznej.
  3. Regulamin – niniejszy dokument.
  4. Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną.
  5. Administrator Portalu – Urząd Miasta Łodzi.
  6. Usługodawca – Zarząd Lokali Miejskich w Łodzi odpowiadający z prowadzenie spraw związanych z wynajmem lokali mieszkalnych :
  7. Usługobiorca – osoba fizyczna, która korzysta z Portalu lub z Usług.
  8. RODO - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

3. Warunki świadczenia Usługi

  1. Korzystanie przez Usługobiorców z Portalu jest dobrowolne.
  2. Warunkiem skorzystania z Portalu, jest użycie środka identyfikacji elektronicznej WKIE oraz założenia konta na Portalu.
  3. Usługobiorca zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Portalu.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Portalu w sposób zgodny  z zobowiązującym prawem oraz postanowieniami Regulaminu.
  5. Korzystanie z Usług Portalu dostępnych na stronie wnioski-lokale.uml.lodz.pl   jest bezpłatne.
  6. Usługobiorca korzysta z zasobów Portalu na własną odpowiedzialność.
  7. Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Administrator Portalu nie odpowiada za szkody powstałe w związku z korzystaniem z Portalu bądź w związku z niewłaściwym działaniem, błędami, brakami, zakłóceniami, defektami, opóźnieniami w transmisji danych, wirusami komputerowymi, awarią łącza sieci Internet lub systemu teleinformatycznego lub nieprzestrzeganiem postanowień Regulaminu.
  8. Administrator Portalu nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Portalu z przyczyn niezależnych od Administratora Portalu.
  9. Administrator Portalu dokłada wszelkich starań, aby treści Portalu były aktualne, rzetelne i kompletne.
  10. Administrator Portalu zastrzega sobie prawo decydowania o zawartości Portalu.
  11. Administrator Portalu, w związku z realizacją prac dotyczących administrowania lub modyfikacji funkcjonalności systemu teleinformatycznego, ze względów bezpieczeństwa lub innych przyczyn niezależnych od Administratora Portalu, ma prawo czasowo zawiesić dostęp Usługobiorców do Portalu lub Usług na okres niezbędny do wykonania planowanych prac lub wyeliminowania niepożądanych dla Administratora Portalu skutków zaistniałych okoliczności.
  12. Portal może zawierać odnośniki (linki) do stron zarządzanych przez osoby trzecie oraz wykorzystywać Usługi udostępniane przez osoby trzecie.
  13. Z zasobów i Usług osób trzecich Usługobiorca korzysta na własne ryzyko. Administrator Portalu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za rzetelność, aktualność oraz kompletność danych zawartych na stronach osób trzecich, do których można uzyskać dostęp poprzez odnośniki (linki) oraz poprawność działania Usług udostępnianych przez osoby trzecie.
  14. Usługobiorca zobowiązany jest do powstrzymania się od dokonywania w ramach korzystania z Usług jakichkolwiek działań bezprawnych, a w szczególności korzystania z Usług bezpośrednio lub pośrednio w sposób sprzeczny z prawem lub Regulaminem.
  15. Usługobiorca ma prawo do zaprzestania korzystania z Usług lub Portalu w każdym czasie.
  16. W celu prawidłowego korzystania Portalu niezbędne jest:
    1. połączenie z siecią Internet,
    2. przeglądarka internetowa: Chrome w najnowszej wersji, Mozilla Firefox w najnowszej wersji, Microsoft Edge w najnowszej wersji,
    3. włączenie obsługi technologii Java Script oraz tzw. "cookie".

4. Rodzaj i zakres usług

  1. Usługobiorcy, którzy zarejestrowali Konto mają dostęp do następujących Usług:
  1. możliwości składania wniosków elektronicznych o:
    1. oddanie w najem lokalu mieszkalnego
    2. oddanie w najem socjalny lokalu mieszkalnego
    3. przedłużenie umowy najmu socjalnego lokalu mieszkalnego
    4. zamianę lokalu mieszkalnego z kontrahentem
    5. zamianę lokalu mieszkalnego na inny wolny lokal z zasobu Miasta Łodzi
    6. przekwalifikowanie zajmowanego lokalu mieszkalnego na lokal z najmem socjalnym
  2. możliwość zapisania wersji roboczych wniosków, ich edycji, przeglądu wniosków archiwalnych, tworzenia kopii wniosków archiwalnych
  3. Usługobiorca, który składa dokumenty (wnioski elektroniczne), wyraża zgodę na posługiwanie się podpisem zaufanym (PZ ePUAP) w procesach uwierzytelniania i podpisywania dokumentów.

5. Założenie Konta Mieszkańca na Portalu

  1. Korzystanie Portalu jest możliwe pod warunkiem założenia przez Usługobiorcę Konta na Portalu. Usługi na Portalu związane ze składaniem wniosków elektronicznych są dostępne dla Usługobiorców posiadających kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis osobisty (e-dowód) lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP (podpis zaufany).
  2. Założenie Konta dokonywane jest po autentykacji poprzez usługę login.gov.pl.
  1. Do założenia konta na Portalu i korzystania z jego funkcjonalności wymagana jest akceptacja przez Usługobiorcę niniejszego Regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  2. Usługobiorcom przysługuje prawo dostępu do danych własnego konta, ich poprawiania, aktualizacji oraz usunięcia danych poprzez dezaktywacji.

6. Prawa i obowiązki Usługobiorcy

  1. Usługobiorca zobowiązany jest do nieujawniania danych logowania osobom nieupoważnionym. Odbiorca nie ponosi odpowiedzialności za skutki ujawnienia parametrów logowania osobom nieupoważnionym.
  1. Zabrania się korzystania z kont innych Usługobiorców oraz udostępniania swojego konta innym osobom.
  2. Zabronione jest posiadanie przez Usługobiorcę kilku kont na Portalu.
  3. W każdym przypadku zmiany danych wymaganych do rejestracji konta Usługobiorcy, Usługobiorca zobowiązany jest do aktualizacji tych danych.
  4. Usługobiorca obowiązany jest do zachowania poufności pozyskanych danych,
    w szczególności w sytuacji pozyskania danych bez tytułu prawnego.

7. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych na Portalu Wnioski o lokale komunalne w Łodzi jest Prezydent Miasta Łodzi z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 104, 90-926 Łódź, e-mail: lckm@uml.lodz.pl.
  2. Administrator wyznaczył inspektora oraz zastępcę inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail iod@uml.lodz.pl. Z inspektorem ochrony danych i jego zastępcą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Urząd Miasta Łodzi oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
  3. Podanie danych jest warunkiem koniecznym do realizacji sprawy związanej
    z korzystaniem z Portalu Wnioski o lokale komunalne w Łodzi. Ogólną podstawę do przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust.2 lit a ogólnego rozporządzenia.
  4. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu: umożliwienia założenia konta na portalu, przechowywania danych na własnym koncie przez klienta portalu, umożliwienia złożenia wniosku do właściwego podmiotu tj. Zarządu Lokali Miejskich, który wraz z Miastem Łódź pełni rolę współadministratora w zakresie określania możliwości zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych członków wspólnoty samorządowej Gminy Łódź poprzez wynajem lokali komunalnych. Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a ponadto odbiorcom danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych,tj. podmiotom świadczącym informatyczne. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich
  5. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana wniosku o zamknięcie konta na Portalu Wnioski o lokale komunalne w Łodzi.
  6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do:
    1. dostępu do treści swoich danych, na podstawie art.15 ogólnego rozporządzenia;
    2. sprostowania danych, na podstawie art.16 ogólnego rozporządzenia;
    3. ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporządzenia.

    Dodatkowo w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu prawo do:

    1. usunięcia danych, na podstawie art. 17 ogólnego rozporządzenia;
    2. cofnięcia wyrażonej zgody, w dowolnym momencie, w formie, w jakiej została ona wyrażona.

    Prawa te są wykonywane przez Panią/Pana również względem tych osób, w stosunku do których sprawowana jest prawna opieka.

  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
  8. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

8. Postępowanie reklamacyjne

  1. Reklamacje dotyczące świadczenia Usługi mogą być składane z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi.
  2. Reklamacja wymaga formy pisemnej poprzez przesłanie na adres Administratora Portalu albo formy elektronicznej poprzez przesłanie na adres e-mail Administratora Portalu.
  3. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko osoby składającej oraz określenie przedmiotu i okoliczności uzasadniających jej wniesienie.
  4. Reklamacje rozpatrywane będą w kolejności wpływu, ale nie później niż w terminie 30 dni. W uzasadnionych przypadkach Usługodawca może przedłużyć termin rozpatrzenia reklamacji o dodatkowy niezbędny czas do rozpatrzenia reklamacji jednak nie dłuższy niż 30 dni, o czym osoba składająca reklamację zostanie poinformowana. Osoba składająca reklamację zostanie poinformowana o sposobie rozpatrzenia reklamacji w formie, w jakiej została zgłoszona reklamacja.

9. Rezygnacja korzystania z usług

  1. Złożenie wniosku o zamknięcie Konta Mieszkańca i/lub wycofanie zgody na przetwarzanie danych spowoduje dezaktywację konta oraz usunięcie wprowadzonych przez Usługobiorcę danych.  

10. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania.
  2. Administrator Portalu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
  3. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa.
  4. Do oceny praw i obowiązków Usługobiorcy lub Usługobiorców wynikających z Regulaminu właściwe jest prawo polskie.

Administrator Portalu informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z Usług przez Usługobiorców.

Informacja dotyczy zagrożeń, które Administrator Portalu identyfikuje jako zagrożenia potencjalne, które powinny być brane pod uwagę mimo stosowania przez Administratora systemów zabezpieczających infrastrukturę teleinformatyczną przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich:

  1. Możliwość działania szkodliwego oprogramowania (np. oprogramowanie malware, robaki internetowe).
  2. Możliwość odnalezienia słabości systemu kryptograficznego, a tym samym umożliwienia jego złamania lub obejścia, a w konsekwencji możliwość pozyskania osobistych i poufnych informacji.
  3. Możliwość łowienia haseł (phishing) poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających do złudzenia autentyczne i w konsekwencji pozyskanie osobistych i poufnych informacji dotyczących użytkownika.
Kontakt