MPK – Łódź kupiło ładowarki do pierwszych autobusów elektrycznych

Wkrótce Łódź dołączy do miast z autobusami zasilanymi prądem. Ładowarki do 17 autobusów Volvo dostarczy firma Ekoenergetyka – Polska S.A z Zielonej Góry. Dzisiaj MPK–Łódź podpisało z nią umowę opiewającą na kwotę ponad 7,1 mln zł brutto. Termin oddania do użytku ładowarek będzie skoordynowany z dostawą elektrycznych autobusów do Łodzi.

Firma Ekoenergetyka – Polska S.A dostarczy ładowarki do 17 elektrycznych autobusów Volvo

Firma Ekoenergetyka wybuduje nie tylko stację ładowania w Zajezdni Limanowskiego, gdzie będą stacjonować elektryczne autobusy Volvo, ale również zamontuje ładowarki do autobusów na sześciu łódzkich krańcówkach:

  • Mikulskiego,
  • Cmentarz Szczecińska,
  • Janów,
  • Retkinia,
  • Dw. Łódź Fabryczna,
  • Retkinia Kusocińskiego,

Żeby możliwy był montaż ładowarek szybkiego ładowania na krańcówkach, trzeba będzie tam wykonać m.in sieci elektroenergetyczne i teletechniczne, przebudować kolidujące ciągi piesze, wybudować fundamenty pod maszt ładowania oraz stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych (o wymiarach ok. 3 m na 23 m). Na krańcówkach autobusy będą ładowane przy wykorzystaniu tzw. odwróconego pantografu.

Lokalizacje sześciu stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocach znamionowych 300 kW zostały wskazane w takich miejscach aby zminimalizować utrudnienia w ruchu na poszczególnych pętlach. Natomiast w Zajezdni Limanowskiego powstanie 9 stacji wolnego ładowania, które zostaną zlokalizowane pod nowobudowaną wiatą dla autobusów elektrycznych. Każda stacja będzie obsługiwała dwa stanowiska ładowania (miejsca postojowe), które będą się znajdowały po obu jej stronach. Autobusy nie będą przypisane do konkretnej ładowarki, będą mogły korzystać z każdej z ich. Stacje wolnego ładowania będą posiadały dwa tryby pracy:

  • tryb ładowania podstawowego (z mocami ładowania min. 40 kW na każdym stanowisku ładowania)
  • tryb ładowania rezerwowego (z możliwością wykorzystania jednego stanowiska mocą min. 80 kW)

Modułowa stacja ładowania w zajezdni będzie miała wymiary: 1800 x 700 x 600 m. Nad prawidłową pracą ładowarek będzie czuwał system telemetryczny składający się z dwóch programów do zarządzania infrastrukturą ładowarek oraz monitorowania autobusów elektrycznych. System będzie dawał podgląd w czasie rzeczywistym do aktualnego stanu wszystkich stacji ładowania, pojazdów i prezentował informacje na pulpicie w Centrum Monitorowania MPK-Łódź oraz wybranych stacjach roboczych.

Polecane aktualności

Odebrano im dzieciństwo. Przywracamy im pamięć.

Tomasz Walczak / BRP

Narodowy Dzień Zwycięstwa - 8 maja to również Święto Dzieci Wojny. W Łodzi, przed Pomnikiem… więcej

Witaj Maj, piękny Maj

Andrzej Janecki / BAM

Mszą św. sprawowaną w intencji Ojczyzny w bazylice archikatedralnej rozpoczęły się wojewódzkie… więcej

Wiwat Biało-Czerwona!

Katarzyna Zielińska / Oddział Dziedzictwa Łodzi

Marsz ze 123-metrową flagą Polski uświetnił obchody Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej.… więcej

10. rocznica kanonizacji Papieża-Polaka

Patryk Wacławiak / BAM

W 10. rocznicę kanonizacji Świętego Jana Pawła II – pamiętamy o Honorowym Obywatelu Miasta Łodzi.… więcej

Pamiętamy i będziemy pamiętać! 84. rocznica Zbrodni Katyńskiej

Tomasz Walczak / BRP

„Piąta rano. Od świtu dzień zaczął się szczególnie. Wyjazd karetką więzienną w celkach (straszne!).… więcej

Kontakt