Nowe autobusy MPK

MPK - Łódź wybrało firmę, która dostarczy 51 nowych autobusów, w tym hybrydy. Jeszcze w tym roku tabor łódzkiego MPK - Łódź wzbogaci się o 51 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów. Dostarczy je konsorcjum firm: SOLARIS BUS & COACH wrazz MILLENNIUM LEASING.

Jeszcze w tym roku tabor łódzkiego MPK - Łódź wzbogaci się o 51 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów. Dostarczy je konsorcjum firm: SOLARIS BUS & COACH wrazz MILLENNIUM LEASING.
2 zdjęcia
ZOBACZ
ZDJĘCIA (2)

Zamówienie dotyczy wynajmu 29 jednoczłonowych (12 m ) i 22 przegubowych (18 m) autobusów, które zostaną rozdysponowane między dwiema zajezdniami autobusowymi, czyli Zajezdnią Limanowskiego i Zajezdnią Nowe Sady.

Dostawa tych pojazdów pozwoli na wyłączenie z użytkowania najstarszych pojazdów na stanie MPK - Łódź, w tym ostatnich autobusów bez niskiej podłogi. Oznacza to, że po łódzkich ulicach będą kursowały już wyłącznie autobusy niskopodłogowe.   

Przetarg na dziesięcioletni wynajem MPK-Łódź ogłosiło w marcu. Do przetargu zgłosiły się trzy konsorcja. Po dokładnej analizie zdecydowano się na ofertę konsorcjum SOLARIS BUS & COACH wraz z MILLENNIUM LEASING, które zaproponowało pojazdy: Solaris Urbino 12 Hybrid oraz Solaris Urbino 18.

Kontrakt będzie opiewał na kwotę: 139 336 767,75 PLN;

Podczas wyboru oferty dodatkowo punktowany był moduł z miękką hybrydą, co znaczy, że przewoźnik stawia na ekologiczne rozwiązania.

Zgodnie z warunkami przetargu autobusy jednoczłonowe mają mieć możliwość przewozu minimum 85 osób, w tym minimum 26 na miejscach siedzących. Natomiast przegubowce powinny mieć minimum 135 miejsc, w tym 38 siedzących. Powinny też być wyposażone w:

-  elektroniczny system informacji pasażerskiej (tablice informacyjne, urządzenia głośnomówiące)

- autokomputer

- cyfrowy system rejestracji obrazu

- system automatycznego zliczania pasażerów

- automat do sprzedaży biletów w pojazdach

- system informacji wizualnej

- system monitorowania ciśnienia i temperatury opon

Obecnie ok. 47 proc. taboru autobusowego stanowią Solarisy, 34 proc. Mercedesy, 10 proc. Isuzu, 4,8 proc. Volvo, 4,3 proc. Jelcze. Średni wiek łódzkiego autobusu to 7,9 lat. W przypadku autobusów przegubowych jest to aż 9,13. Chociaż w 2016 r. łódzki przewoźnik miał jedne z najmłodszych autobusów w Polsce, to brak dostaw taboru w latach 2016 -2019 spowodował znacznie obniżenie średniego wieku łódzkich autobusów. Dostawa 51 autobusów w tym roku pozwoli utrzymać średni wiek autobusu na poziomie 8 lat, a także umożliwi wycofanie najstarszych modeli autobusów, w tym Volvo czy Jelczy.

Polecane aktualności

Witaj Maj, piękny Maj

Andrzej Janecki / BAM

Mszą św. sprawowaną w intencji Ojczyzny w bazylice archikatedralnej rozpoczęły się wojewódzkie… więcej

Wiwat Biało-Czerwona!

Katarzyna Zielińska / Oddział Dziedzictwa Łodzi

Marsz ze 123-metrową flagą Polski uświetnił obchody Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej.… więcej

10. rocznica kanonizacji Papieża-Polaka

Patryk Wacławiak / BAM

W 10. rocznicę kanonizacji Świętego Jana Pawła II – pamiętamy o Honorowym Obywatelu Miasta Łodzi.… więcej

Pamiętamy i będziemy pamiętać! 84. rocznica Zbrodni Katyńskiej

Tomasz Walczak / BRP

„Piąta rano. Od świtu dzień zaczął się szczególnie. Wyjazd karetką więzienną w celkach (straszne!).… więcej

Rusza akcja "5 dla Ziemi"

MM / KS

Organizatorami tej charytatywnej inicjatywy z okazji zbliżającego się Dnia Ziemi (22 kwietnia) są… więcej

Kontakt