Tytuł wystawy nawiązuje do nazwy popularnej, szczególnie na początku XX wieku, metody kojarzenia par małżeńskich obywateli Ameryki z emigrantami napływającymi do Stanów Zjednoczonych. Najczęściej praktykowana w stosunku do mieszkańców takich krajów jak: Japonia, Korea, Hawaje, ale również w związku z napływem emigrantów z krajów europejskich w latach 1892 – 1924 roku, którzy przybywali do USA w celach zarobkowych lub po prostu by znaleźć „lepsze życie”. Przesyłane przez przyszłych małżonków fotografie często stawały się powodem późniejszych rozczarowań i frustracji. Zazwyczaj kobiety po przybyciu do wybrzeża Stanów Zjednoczonych były zaskoczone wyglądem witających ich mężczyzn. Większość kobiet budowało wyobrażenie na temat swoich przyszłych mężów właśnie na podstawie przesłanych im zdjęć, jednakże jak się okazywało rzeczywistość rzadko pokrywała się z wizerunkiem figurującym na kawałku papieru. Nadsyłane fotografie często przedstawiały mężczyzn poddanych retuszowi, młodszych niż w rzeczywistości lub w towarzystwie przedmiotów do nich nie należących; drogich garniturów, wystawnych domów czy samochodów.
Artyści: Krystian Berlak, Grzegorz Demczuk, Zuzanna Morawska, Agata Wieczorek, Irena Zieniewicz
wystawa czynna do 5 kwietnia