Powstała Łódzka Organizacja Turystyczna

36 przedstawicieli reprezentujących Miasto Łódź, łódzkie hotele i obiekty noclegowe, gestorów atrakcji turystycznych, agencje eventowe, instytucje kultury, biura podróży, centra handlowe, uczelnie i organizacje pozarządowe zdecydowało o połączeniu swoich sił w sferze marketingu turystycznego Łodzi.

ŁOT w swoich działaniach skupiać się będzie na pokazywaniu miasta jako znakomitego celu dla organizacji wydarzeń biznesowych i pobytów typu city break. Otwieramy nowy etap w partnerskiej współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym w sferze promocji turystycznej Łodzi ­- powiedział Krzysztof Piątkowski, Przewodniczący Rady Stowarzyszenia i Wiceprezydent Łodzi - Już nie musimy się przekonywać, że tylko połączone siły i działania w zakresie promocji wizerunkowej i produktowej na precyzyjnie określonych rynkach oraz poprzez starannie dobrane narzędzia przyniosą nam oczekiwany efekt. Łączymy nie tylko budżety promocyjne, ale również potencjał osobowy  naszych członków, ich wiedzę i doświadczenie z wieloletniej pracy w branży i organizacjach pozarządowych w kraju i zagranicą.

ŁOT przeszedł już proces rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, kończą się też prace nad planem działania do końca 2017 roku, który powstaje w konsultacjach z członkami organizacji. Już teraz możemy powiedzieć, że nasz plan działania będzie wynikową oczekiwań naszych partnerów w sferze marketingu turystycznego Łodzi i możliwości finansowych nowotworzonej organizacji - wyjaśnia Tomasz Koralewski, Prezes Zarządu ŁOT - Zdaję sobie sprawę, że połączenie celów biznesowych branży z oczekiwaniami samorządu nie będzie łatwe, ale to jest jedyna ścieżka do osiągnięcia sukcesu. Na pewno skupimy się na działaniach  w sferze online, skonsolidujemy rozproszone serwisy turystyczne Łodzi, wypełnimy je treścią nie tylko wizerunkową, ale i produktową, damy branży możliwość prezentacji swojej oferty na tych serwisach, będziemy tworzyć i rozbudowywać bazy naszych odbiorców, zarządzać relacjami z nimi poprzez turystyczny newsletter czy social media, a także opracujemy wreszcie realny plan marketingowy dla promocji narzędzi on-line.

Jako kolejne działania wskazywane są między wzmocnienie Łódź Convention Bureau jako jednostki odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów z sektora MICE, organizacja podróży studyjnych dla dziennikarzy, touroperatorów, meeting plannerów czy blogerów, a także stworzenie bazującej na aplikacji mobilnej turystycznej karty miejskiej dedykowanej turystom indywidualnym. Sławomir Nowak, Członek Rady ŁOT, reprezentujący spółkę Film Hotel zarządzającą hotelem DoubleTree by Hilton Łódź**** dodaje - ŁOT to dla nas wszystkich szansa na wzrost świadomości potencjału Łodzi jako doskonałej destynacji dla przemysłu spotkań oraz aktywne działanie na rzecz promocji tej idei. Jest to również próba pogłębienia konsolidacji branży turystycznej, która w dobie walki o EXPO 2022 powinna stać w jednym rzędzie reprezentując godnie nasze miasto oraz pokazując nasz profesjonalizm, kwalifikacje, kreatywność i możliwości.

Oprócz turystyki biznesowej Organizacja skupi się w swojej działalności na sieciowaniu produktów turystycznych dla Łodzi w obszarach krótkich pobytów typu city-break wokół organizowanych w mieście wydarzeń, wokół rozrywki, kultury, zakupów, postindustrialnej architektury. Będzie wspierała również tworzenie produktów dla turystyki zorganizowanej (produkty edukacyjne i rozrywkowe dla grup).

ZOBACZ TAKŻE

Polecane aktualności

100-lecie powołania Świętej Faustyny, patronki Łodzi. W parku „Wenecja” zorganizowano jubileuszową zabawę

Tomasz Walczak / BRP

29 czerwca 1924 roku podczas jednej z zabaw plenerowych w ówczesnym parku Wenecja w Łodzi Helena… więcej

Czwartki na Wesoło

Robert Kowalczyk / MOPS

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi serdecznie zaprasza dzieci wraz z opiekunami na… więcej

Łódź poprzez wieki. Już niebawem premiera III tomu monografii naszego miasta

Tomasz Walczak / BRP

20 czerwca na rynku wydawniczym ukaże się III tom monografii Łodzi „Łódź poprzez wieki. Historia… więcej

"Uciekli do Mandżurii". W pasażu Schillera stanęła wystawa poświęcona Zbrodni Katyńskiej

Tomasz Walczak / BRP

Do 28 czerwca w pasażu Schillera będzie można obejrzeć wystawę „Uciekli do Mandżurii”, której celem… więcej

Wiwat Bractwu Kurkowemu! 200 lat najstarszej organizacji społecznej w Łodzi.

Patryk Wacławiak / BAM

W 2024 roku Łódzkie Towarzystwo Strzeleckie „Bractwo Kurkowe” obchodzi wyjątkowy jubileusz –… więcej

Kontakt