Niedługo wakacje. Rozpoczynamy sezon czarterów na łódzkim lotnisku

Po roku przerwy można znów polecieć na wakacje do Bułgarii lub Turcji. Odbudowa czarterów to jeden z elementów strategii rozwoju lotniska na najbliższe lata. Obok kierunków czarterowych Łódź ma regularne połączenie do Aten, które obsługuje linia lotnicza Ryanair.

fot.: materiały Łódzkiego Portu Lotniczego

Samoloty do Aten latają z Łodzi wypełnione w 96 procentach. W czerwcu na łódzkie lotnisko wracają czartery do Burgas i Antalyi. Już widać, że łodzianie na nie czekali. Połowa wycieczek do Bułgarii i Turcji jest już sprzedana.

- Cieszę się, że w tym roku mamy interesującą ofertę dla naszych pasażerów. Trzy kierunki najchętniej wybierane przez polskich turystów, czyli Grecja, Turcja i Bułgaria, są dostępne dla mieszkańców miasta i regionu. Cieszy mnie jeszcze bardziej, że touroperatorzy dość szybko zdecydowali się wrócić na łódzkie lotnisko, a nasza oferta wspólnej reklamy i promocji wakacyjnych podróży z Łodzi spotkała się z ich zainteresowaniem. Często otrzymuję pytania, czy w kolejnych sezonach będzie więcej kierunków czarterowych? Łodzianie, to w waszych rękach jest ta decyzja. Jeśli przekonamy touroperatorów, że warto latać z Łodzi na wakacje, to nasza oferta będzie z każdym rokiem bogatsza - mówi dr Anna Midera, prezes Portu Lotniczego Łódź.

Bułgaria – rodzinny odpoczynek i zwiedzanie

W poprzednich latach połączenie z Łodzi do Bułgarii cieszyło się zawsze powodzeniem ze względu na sprzyjający klimat, bezpieczeństwo i atrakcyjne ceny. Teraz Bułgaria wraca w wielkim stylu. Biuro Podróży Rainbow, które jest organizatorem tego połączenia czarterowego, sprzedało już ponad połowę wyjazdów z Łodzi. „Bułgaria z wylotami z Łodzi sprzedaje się bardzo dobrze. Kierunek ten cieszy się od lat niesłabnącym powodzeniem. Plusów jest wiele: dobre ceny, możliwość wypoczynku, ale również zwiedzania. Z całą pewnością Bułgaria jest bezpiecznym krajem z kilometrami długich, piaszczystych plaż i atrakcjami dla każdego. Można śmiało powiedzieć, że z wakacji w Bułgarii zadowolone będą pary, a także rodziny z dziećmi. Ceny tygodniowego pobytu zaczynają się od 1400 zł, natomiast samego przelotu już od 799 zł. Cieszymy się, że przyczyniamy się do przybliżenia łodzianom tego pięknego kraju. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku będziemy mogli przedstawić również inne kierunki czarterowe z wylotami z Łodzi” – mówi Radomir Świderski, przedstawiciel Biura Podróży Rainbow.

Samoloty do Bułgarii będą latać z Łodzi od 15 czerwca w każdy piątek o godz. 11.50. Obsłuży je linia lotnicza Enter Air.

Turcja – perła orientu

20 czerwca rozpoczną się czartery do Antalyi. Wypoczynek w Turcji organizuje Biuro Podróży Coral Travel Wezyr Holidays. W Turcji na wczasowiczów czekają doskonałe hotele w atrakcyjnych cenach i oczywiście gwarantowana pogoda. Swoją wyprawę można uatrakcyjnić poprzez dokupienie wycieczek fakultatywnych do Kapadocji lub Pamukale, a dla miłośników mocnych wrażeń czekają niezapomniane górskie spływy pontonowe. „Zaplanowaliśmy 17 rotacji między Łodzią a Antalyą i przewieziemy do Turcji ok. 3700 pasażerów. Sprzedaliśmy już prawie 50 proc. miejsc, najwięcej w pierwszych tygodniach lotów czarterowych. Zauważyliśmy, że jest ogromne zainteresowanie klientów . Otrzymujemy pozytywne informacje zwrotne od klientów, którzy cieszą się z powrotu czarterów do Turcji na łódzki rynek” – mówi Erdem Fidan, dyrektor ds. sprzedaży Biura Podróży Coral Travel Wezyr Holidays.

Do Turcji pasażerowie będą latać linią Onur Air, która po raz pierwszy będzie operowała z łódzkiego lotniska. Zgodnie z tradycją inauguracyjny lot zostanie przywitany salutem wodnym z działek Lotniskowej Straży Pożarnej. Samoloty do Turcji będą latać z Łodzi od 20 czerwca w każdą środę.

Samoloty do Aten wypełnione po brzegi

Od 12 maja Łódź ma regularne połączenie z Atenami. Otworzył je irlandzki przewoźnik Ryanair. Władze lotniska przyjęły uruchomienie nowego połączenia z dużym zadowoleniem, bo ostatnie Ryanair ogłaszał u nas w 2012 roku, ale też z obawą. „Z biznesowego punktu widzenia to była trochę ruletka. Połączenie do Aten zostało równocześnie uruchomione z siedmiu pozostałych lotnisk regionalnych (Gdańsk, Katowice, Kraków, Poznań, Rzeszów, Modlin i Wrocław). A zatem z jednej strony mamy silną konkurencję, a z drugiej nietypowy kierunek Ryanair-a na łódzkim rynku, który dotychczas obsługiwał Wyspy Brytyjskie i Irlandię. Pierwszy miesiąc jest dla nas wyjątkowo pozytywny. Samoloty latają wypełnione po brzegi, aż w 96 procentach. Cieszy nas, że mieszkańcy Łodzi i regionu pokochali Grecję i Ateny, i że wzorem zaproszonych przez nas blogerów sami odkrywają uroki tego pięknego zakątka Europy. Wypełnienie samolotów na kolejne miesiące potwierdza, że nasz rynek nie boi się nowości, a łodzianie, jeśli mają interesującą ofertę ze swojego lotniska, korzystają z niej. W czerwcu i lipcu są jeszcze wolne miejsca, ale trzeba się spieszyć – zachęca Artur Fraj, dyrektor handlowy i prokurent łódzkiego lotniska.

Władze łódzkiego lotniska wspólnie z przewoźnikiem uruchomiły kolejną specjalną promocję na loty do Aten: bilety na sierpień są w sprzedaży w cenie od 94 zł w jedną stronę. Można je kupić na stronie Ryanaira lub przez specjalną aplikację na smartfona.

Samoloty z Łodzi do Aten latają w soboty o godz. 17.25.

Blogerzy odkrywają Ateny

Pierwszym samolotem z Łodzi do Aten polecieli Julia Anforowicz i Przemysław Koper, autorzy bloga „Sway the way”. Przetestowali nowe połączenie i przywieźli relacje filmowe ze stolicy Grecji, oraz wysp Hydry, Poros, Aeginy i Andros, na które łatwo i szybko można się dostać z portu w Pireusie.

„Jako pełnoetatowi podróżnicy przywykliśmy, że dojazd na lotnisko to większa sprawa. Nasza ostatnia podróż była jednak zupełnie inna, bo mogliśmy skorzystać ze świetnej oferty łódzkiego Portu Lotniczego. Wsiedliśmy na pokład samolotu Ryanair i 2,5 godziny później byliśmy w Atenach. Cała podróż, od wyjścia z domu do wejścia do hotelu w centrum miasta, zajęła nam nieco ponad 5 godzin. Możemy to uznać za rekord czasowy naszych wypadów do krajów południowych” – zaznacza Przemysław Koper.

„Ateny zaczarowały nas przede wszystkim klimatem i świetnie zachowanymi zabytkami. Najbardziej spodobał nam się Akropol i jego muzeum, Plaka oraz Centrum Kultury. Warto również wybrać się na Cyklady, gdzie znajduje się wyjątkowa wyspa Andros. Dawno nie jedliśmy tak genialnego jedzenia, jak właśnie tam!” – dodaje Julia Anforowicz.

Polecane aktualności

„Łódź poprzez wieki. Historia miasta”. Premiera IV tomu monografii Łodzi, przygotowanej na 600-lecie nadania praw miejskich

Tomasz Walczak / BRP

W piątek, 19 lipca w Sali Lustrzanej Muzeum Miasta Łodzi odbyła się oficjalna premiera tomu IV… więcej

Pamięci lotnika-bohatera. 84. rocznica bitwy o Anglię.

Katarzyna Zielińska / Oddział Dziedzictwa Łodzi

10 lipca 1940 r. rozpoczęła się trwająca kilka miesięcy bitwa o Anglię. W Łodzi upamiętniono… więcej

100-lecie powołania Świętej Faustyny, patronki Łodzi. W parku „Wenecja” zorganizowano jubileuszową zabawę

Tomasz Walczak / BRP

29 czerwca 1924 roku podczas jednej z zabaw plenerowych w ówczesnym parku Wenecja w Łodzi Helena… więcej

Czwartki na Wesoło

Robert Kowalczyk / MOPS

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi serdecznie zaprasza dzieci wraz z opiekunami na… więcej

Łódź poprzez wieki. Już niebawem premiera III tomu monografii naszego miasta

Tomasz Walczak / BRP

20 czerwca na rynku wydawniczym ukaże się III tom monografii Łodzi „Łódź poprzez wieki. Historia… więcej