Nauczyciele pobierający świadczenie emerytalne, rentę lub nauczycielskie świadczenie kompensacyjne

1 | Przygotuj wymagane dokumenty

Do wniosku należy dołączyć: zaświadczenie lekarskie

  • (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku) potwierdzające:
    • długotrwałą chorobę,
    • długotrwałe leczenie szpitalne,
    • długotrwałe leczenie specjalistyczne;
  • dokument potwierdzający przejście na emeryturę, rentę, nauczycielskie świadczenie kompensacyjne (kopia decyzji ZUS).

W zaświadczeniu lekarskim powinna być zawarta informacja o:

  • rodzaju choroby
  • lub poradni specjalistycznej w której się leczysz.

2 | Do wniosku możesz dołączyć:

Kopie innych imiennych dokumentów (rachunków, faktur, paragonów z numerem PESEL) potwierdzających poniesione koszty leczenia.

Pamiętaj! Dokumenty potwierdzające poniesione koszty nie mogą być wydane wcześniej niż w ciągu 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.

3 | Jeśli posiadasz rachunki, faktury

Załączone dokumenty muszą być związane z chorobą (leczeniem) wskazanym na załączonym zaświadczeniu lekarskim.

4 | Jeśli nie posiadasz rachunków lub faktur

Wysokość zryczałtowanego świadczenia w roku 2025 wynosi 531 zł.

Jeśli twoje faktury lub rachunki są mniejsze niż 531 zł - nie dołączaj ich do wniosku

5 | Składanie dokumentów

Dokumenty możesz złożyć:

  • listownie (94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2b, Wydział Edukacji);
  • osobiście w kancelarii Urzędu Miasta Łodzi (ul. Krzemieniecka 2b, pok. 113);
  • za pośrednictwem prywatnej skrzynki e-PUAP lub eDORĘCZENIA
Kontakt