Nauczyciele, których ostatnim miejscem zatrudnienia była zlikwidowana szkoła lub placówka
1 | Przygotuj wymagane dokumenty
Do wniosku należy dołączyć: zaświadczenie lekarskie
- (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku) potwierdzające:
- długotrwałą chorobę,
- długotrwałe leczenie szpitalne,
- długotrwałe leczenie specjalistyczne;
- oświadczenie o ostatnim miejscu zatrudnienia (musisz wskazać w nim nazwę oraz adres zlikwidowanej placówki),
- dokument potwierdzający przejście na emeryturę, rentę, nauczycielskie świadczenie kompensacyjne (kopia decyzji ZUS).
W zaświadczeniu lekarskim powinna być zawarta informacja o:
- rodzaju choroby
- lub poradni specjalistycznej w której się leczysz.
2 | Do wniosku możesz dołączyć:
Kopie innych imiennych dokumentów (rachunków, faktur, paragonów z numerem PESEL) potwierdzających poniesione koszty leczenia.
Pamiętaj! Dokumenty potwierdzające poniesione koszty nie mogą być wydane wcześniej niż w ciągu 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
3 | Jeśli posiadasz rachunki, faktury
Załączone dokumenty muszą być związane z chorobą (leczeniem) wskazanym na załączonym zaświadczeniu lekarskim.
4 | Jeśli nie posiadasz rachunków lub faktur
Wysokość zryczałtowanego świadczenia w roku 2025 wynosi 531 zł.
Jeśli twoje faktury lub rachunki są mniejsze niż 531 zł - nie dołączaj ich do wniosku.
5 | Składanie dokumentów
Dokumenty możesz złożyć:
- listownie (94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2b, Wydział Edukacji);
- osobiście w kancelarii Urzędu Miasta Łodzi (ul. Krzemieniecka 2b, pok. 113);
- za pośrednictwem prywatnej skrzynki e-PUAP lub eDORĘCZENIA

