Działanie/zadania/zakupy: | Zadanie 1 zaplanowano: adaptację 2 pracowni: technologii gastronomicznej dla zawodu TŻiUG i obsługi gości dla TŻiUG i T/Kel oraz zakup wyposażenia dla: 5 pracowni technologicznych, obsługi gości, kelnerskiej, warsztatów (pracowni garmażeryjnej) dla TŻiUG, w tym m.in.: sprzęt TIK, specjalistyczne meble, lodówka, piec konwekcyjno-parowy, zmywarka, kostkarka, zlewozmywak, fontanna czekolady, drobny sprzęt gastronomiczny. Wyposażenie pracowni zapewnia wysoką jakość kształcenia i jest zgodne z podstawą programową kształcenia dla danego zawodu. Zadanie 2: Skierowane do 20n-li (18K/2M), kształcących na kierunkach TŻiUG ,T/KEL oraz Kucharz, realizowane przez podmioty zewnętrzne (z min. 2 letnim doświadczeniem), na podstawie umów cywilno-prawnych jako usługa zlecona), obejmuje kursy/szkolenia: a) Skuteczny marketing twojego lokalu: 16h, dla 5n-li, termin: IX 2024 Program ramowy (Pr/m), m.in.: rola Public Relations, budowanie wizerunku w praktyce – gotowe rozwiązania, Key visual i jego zastosowanie w praktyce, kampania reklamowe i jej składowe,programy lojalnościowe i ich przykłady, marketing szeptany – siła poleceń, ocen i referencji, media społecznościowe: Facebook, Instragram, Tiktok, aplikacje do obróbki zdjęć, tworzenia filmików ,RTM – Real Time Marketing, zarządzanie budżetem i gotowy plan działania Efekty uczenia (Ef/U), UP poznają skuteczne sposoby, jak przyciągnąć i zatrzymać uwagę otoczenia i potencjalnych lub obecnych gości, zrozumieją zasady skutecznego marketingu w gastronomii, a dzięki ćwiczeniom nauczą się stosować je w życiu codziennym. b) Szef kuchni”: 24h, dla 15n-li, termin: X- XI 2024 Pr/m, m.in.: Rola szefa kuchni i jego realny wpływ na funkcjonowanie lokalu, hierarchia i schemat organizacji pracowników kuchni, standaryzacja pracy na kuchni –Świadome budowania autorytetu w zespole, analiza rynku gastronomii i metody konkurowania na rynku, karty menu – zasady tworzenia, obowiązkowe informacje, układ, podstawy tworzenia receptury kuchennej, karta rozbioru produktu i jej zastosowanie, rodzaje kontroli i uprawienia inspektorów sanitarnych, przechowywanie żywności – zasady segregacji w chłodni i lodówkach, praktyczne zarządzanie i prowadzenie dokumentacji GHP/GMP/HACCP. Ef/U, UP, m.in.: zna zasady i potrafi zarządzać personelem, organizacją pracy, kosztami w kuchni, tworzy receptury, posiada wiedzę na temat przechowywania żywności, norm sanitarnych oraz tworzenia menu; c) Przeciwdziałanie dyskryminacji, cyberprzemocy i mowie nienawiści: 4h -online, dla 20 n-li, termin: XII 2024 Pr/m: terminologia dotyczącą dyskryminacji i mowy nienawiści, zasady i metody edukacji związane z przeciwdziałaniem dyskryminacji i mowie nienawiści w szkole, przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacji antydyskryminacyjnej w szkole, cyberprzemoc – czym jest, jakie są jej rodzaje i skala zjawiska, profilaktyka i interwencja. Ef/U UP m.in.: nabędą wiedzę nt. różnych rodzajów dyskryminacji, mowy nienawiści, cyberprzemocy , nabędą kompetencje do prowadzenia zajęć antydyskryminacyjnych w szkole. Zadanie 3: Skierowane do 24UP(10K/14M), uczestniczących w obu formach wsparcia, obejmuje: 1. Doradztwo zawodowe w zakresie zakładania i prowadzenia wł. działalności, prowadzone na podstawie umowy o pracę (U/P) przez 1n-la zatrudnionego (z/w) ZSG, realizowane w 3gr.(po 8UP), w wymiarze 25h/gr. (5 spotkań*4h/spotkanie). Łącznie 75h (3gr.*20h/gr.) dla 24UP(3gr.*8UP); Pr/m, m.in.: biznes plan– opracowanie pomysłu na wł. firmę cateringową, zakładania działalności gospodarczej (formy prowadzenia, opodatkowania, ZUS, REGON, NIP, wniosek CEID-G1), planowanie zatrudnienia, promocji, dystrybucji, przychodów i kosztów prowadzenia firmy cateringowej. 2.Kurs prawa jazdy kat. B , prowadzony na podstawie umowy zlecenia przez podmiot zewnętrzny (trenerów z min.2 letnim doświadczeniem), realizowane w 3gr.(8UP), w wymiarze 60h/UP(30h teorii/gr.+30h praktyki/UP). Łącznie dla 24 UP.(3gr.*8UP) . Pr/m zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 III 2016 r., m.in.: przepisy ruchu drogowego, budowa i wyposażenie, technika kierowania, czynności obsługowe i eksploatacyjne, pierwsza pomoc, zajęcia praktyczne. Zakończone egzaminem i wydaniem prawa jazdy kat.B potwierdzające nabycie kwalifikacji. Instytucja Walidująca: WORD; Certyfikująca: UMŁ(Prezydent). Ef/U (pkt.1-2): UP nabędą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje niezbędne do założenie i prowadzenia wł. firmy cateringowej, w tym przyrządzania typowych potraw, rejestracji firmy i jej prowadzenia (m.in. planowania kosztów i przychodów, promocji), organizacji dowozu i dystrybucji produktów, uprawnienie do prowadzenia pojazdów mechanicznych kat.B (wykorzystanie prawa jazdy w celu dowozu przyrządzonych potraw do klientów.). W ramach zadania ujęto koszty zakupu materiałów biurowych, egzaminów, w tym poprawkowych, badań lekarskich, wydania prawa jazdy. Zadanie 4 Skierowane do 48UP(30K/18M),16UP weźmie udział w 2 zajęciach, prowadzone przez 2n-li z/w ZSG na podstawie U/P, obejmuje zajęcia: 1.Kelnerstwo, realizowane w 2gr.(*8UP)*32h/gr.(8zajęć*4h)*2edycje. Łącznie 128h(4gr.*32h/gr.) dla 32UP(4gr.*8UP); Pr/m, m.in.: rodzaje przyjęć okolicznościowych; rodzaje serwisów; elementy protokołu dyplomatycznego; elementy serwisu synchronicznego; podstawowe techniki komputerowe; Ef/U, UP m.in. : organizuje i obsługuje przyjęcia; rozlicza zamówienia z wykorzystaniem technik komputerowych; zna i stosuje w praktyce protokół dyplomatyczny; zna i stosuje serwis synchroniczny; 2. Barmaństwo, w 2gr.(*8UP)*32h/gr. (8zajęć*4h)*2edycje. Łącznie 128h(4gr.*32h/gr.) dla 32UP(4gr.*8UP); Pr/m, m.in.: sporządzania i serwowania napojów alkoholowych i bezalkoholowych, nowoczesne techniki w barmaństwie, organizacja pracy i obsługa gościa w barze; W ramach zajęć zaplanowano wykorzystanie zasobów dostępnych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej zpe.gov.pl/b/barman-czyli-jak-sporzadzac-i-podawac-drinki-sztuka barmanska/PFugLs8le. Ef/U,UP m.in.: sporządza i serwuje napoje alkoholowe i bezalkoholowe; stosuje nowoczesne technik w barmaństwie; organizuje pracę i sprawnie obsługuje gościa w barze. W ramach zadania zaplanowano zakup strojów kelnerskich, gotowych dań do kelnerstwa, materiałów zużywalnych, środków czystości, surowców do zajęć. Zadanie 5 Zajęcia z kuchni polskiej, kuchni tradycyjnej i nowoczesnej rozwijające umiejętności zawodowe uczniów oraz zajęcia kompetencje społeczne w budowaniu relacji (w tym wyjazdy integracyjno edukacyjne)- rozwijające kompetencje kluczowe społeczne i uniwersalne uczniów ZSG Skierowane do 80UP(53K/27M), UP z pkt a) i b) wezmą udział w zajęciach w pkt c) , prowadzone przez 3n-li z/w ZSG na podstawie U/P, obejmuje zajęcia: a) Kuchnia Polska, realizowane w 6gr. (6UP) w wymiarze 24h/gr. (4 warsztaty po 6h)*2 edycje. Łącznie: 288h (12gr*24h/gr.) dla 72UP(12gr.*6UP); Pr/m m.in.: zajęcia praktyczne w ramach których UP samodzielnie sporządzają zestawy min. 2 potraw Kuchni Polskiej, m.in.: kotlety z kapusty z mięsem, sos pomidorowy, kompot z jabłek; knedle nadziewane pieczarkami, sos myśliwski i surówka z warzyw mieszanych; Ef/U: UP m.in.: potrafi przygotować maisen place, przeprowadzać obróbkę, wstępną, cieplną, prawidłowo przechowuje surowce i półprodukty, dokonuje oceny organoleptycznej, dobiera odpowiednią zastawę stołową do serwowanych potraw W ramach zadania zakupione zostaną surowce (art. spożywcze i jednorazowego użytku) do przygotowania potraw, stroje dla uczniów, środki czystości.b) Tradycja i nowoczesność w gastronomii, realizowane w 2gr.(6UP)/edycje., w wymiarze 48h/gr. (8 warsztatów*6h)*2edycje. Łącznie 192h (4gr.*48h/gr.) dla 24UP(4gr.*6UP) Pr/m, m.in.: specyfika potraw w działalności cateringowej, przystawki finger food słodkie/słone, potrawy serwowane wieloporcjowo; dania jednogarnkowe z wołowiny, baraniny/jagnięciny, przystawki z drobiu, ryb, warzyw, wykorzystanie asortymentu kasz, roślin strączkowych i warzyw, specyfika zasad przygotowania i konsumpcji; EF/U, UP poznają specyfikę oraz nabędą umiejętność przygotowania dań/potraw zarówno z kuchni nowoczesnej (np. finger food) jak i z tradycyjnej na bazie kasz, roślin strączkowych, warzyw. Zostaną zakupione: stroje technologiczne, materiały zużywalne, surowce do zajęć. c)Kompetencje społeczne w budowaniu relacji, realizowane w 8 gr.(10UP) w wymiarze 12h/gr. Łącznie 96h (8gr.*12h/gr.) dla 80UP (8gr.*10UP), Pr/m, .in.: określanie własnego sytemu wartości (w tym związanych z pracą i etyką, zachowania etyczne w życiu społecznym, odpowiedzialność, sprawność komunikowania się, umiejętność współdziałania z innymi, asertywność, radzenie sobie ze stresem. W ramach zadania zaplanowano wyjazdy integracyjno- edukacyjne „Po Ziemi Kłodzkiej”, realizowane w 4 edycjach (po 20UP): 3 dni, w tym m.in. integracyjne warsztaty kulinarne i gra terenowa, zwiedzanie: Twierdzy Kłodzkiej, Jaskini Niedźwiedziej, Błędnych Skał. EF/U: poprawa relacji w zespole, UP skutecznie komunikują się w zespole, znają swój system wartości, określają zasady współpracy w zespole, radzą sobie w sytuacjach stresowych /konfliktowych, wspólnie rozwiązują problemy. Zadanie 6 Koła baristyczne, carvingowe oraz proekologiczne koło żywieniowe rozwijające umiejętności zawodowe uczniów Skierowane do 48UP (30K/18M), prowadzone na podstawie UP przez 2 n-li z/w ZSG obejmuje koła: a) baristyczne, realizowane w 1 gr. (8UP) w wymiarze 60h/gr.*2 edycje. Łącznie: 120h (2gr*60h/gr.) dla 16UP(2gr.*8UP); Pr/m, m.in.: rozróżnianie gatunków kawy, przyrządzanie kawy, przygotowywanie artystycznych kaw (warstwowych itp.); prawidłowe dbanie o ekspres do kawy; rozróżnianie rodzajów mleka, poznanie procesu parzenia kawy: Ef/U,UP m.in.:samodzielnie parzy espresso i inne rodzaje kaw; ocenia jakość kawy i jej walory smakowe; zna podstawy alternatywnych metod zaparzania kawy; obsługuje ekspres ciśnieniowy i młynek do kawy; b) carvingowe, realizowane w 1 gr. (8UP) w wymiarze 68h/gr.*2edycje. Łącznie: 136h (2gr*68h/gr.) dla 16UP. Pr/m, m.in.: poznanie asortymentu surowców; cechy sensoryczne owoców i warzyw; rzeźbienie w owocach i warzywach w celu sporządzania elementów dekoracyjnych potraw; obejmujący: sporządzanie rzeźb w systemie 3D – twarze w dyni, sporządzanie rzeźb z owoców i warzyw oraz tworzenie kompozycji kwiatowych i innych aranżacji okolicznościowych zasady wykonywania ornamentów, tworzenie płaskorzeźby, wydobywanie koloru z surowca, rzeźbienie twarzy. Ef/U, UP m.in.: zna surowce wykorzystywane w carvingu i cechy sensoryczne owoców i warzyw; zna i wykorzystuje w praktyce narzędzia do rzeźbienia; sporządza elementy dekoracyjne potraw; c) proekologiczne, realizowane w 1 gr. (8UP) w wymiarze 90h/gr. *2 edycje. Łącznie: 180 (2gr.*90h) dla 16UP. (2gr.*8UP). Pr/m, obejmuje m.in.: fizjologia żywienia, składniki odżywcze i ich rola w żywieniu, wartość odżywcza i jakość zdrowotna żywności, racjonalizacja żywienia ludności, profilaktyka żywieniowa w chorobach cywilizacyjnych (otyłość, nadwaga, choroby układu krążenia, cukrzyca), podstawy produkcji żywności i jej bezpieczeństwo zdrowotne, mikrobiologia żywności, wdrażanie w życiu codziennym zasad recyklingu i zero waste, przygotowanie posiłków i wyrobów cukierniczych z zastosowaniem zero waste i recyklingu, Ef/U: podniesienie poziomu wiedzy dotyczącej zdrowego żywienia, UP potrafi przygotować oraz zastosować odpowiednia dietę, zna i rozumie zasady wpływu zdrowego odżywiania na prawidłowe funkcjonowanie organizmu człowieka, przygotowuje posiłki i wyroby cukiernicze z zastosowaniem zero waste i recyklingu. W ramach zadania zakupione zostaną: surowce/materiały do prowadzenia zajęć, śr. czystości, materiały jednorazowego użytku, artykułu biurowe, papier ksero, artykuły piśmiennicze, flipcharty. Zadanie 7 Kursy zewnętrzne rozwijające umiejętności zawodowe uczniów. Skierowane do 30UP(17K/13M), 1UP weźmie udział (średnio) w 2 kursach - realizowane przez podmioty zewnętrzne (z min.2 letnim doświadczeniem), na podstawie umowy zlecenia jako usługa zlecona, obejmuje kursy: 1.Dania zero waste w restauracji, realizowany w 2 gr. (10UP) w wymiarze 16h/gr. Łącznie: 32h (2gr*16h/gr.) dla 20UP. Pr/m, m.in.: charakterystyka idei zero waste, sposoby na wykorzystywanie odpadów w restauracji, wykorzystanie najczęściej wyrzucanych produktów w kuchni, prezentacja dań, wspólny lunch z przygotowanych dań, Mise en place, wnioski i opinie, forum dyskusyjne Ef/U UP m.in.: zna ideę zero waste, zna sposoby wykorzystywania odpadów w restauracji i wykorzystuje najczęściej wyrzucane produkty w kuchni; zna receptury dań wykorzystujących odpady z kuchni. 2.Słodki stół – cukiernictwo bankietowe, realizowany w 2 gr. (10UP) w wymiarze 16h/gr. Łącznie: 32h (2gr*16h/gr.) dla 20UP. Pr. m, m.in.: Tort: migdał, malina; Macarons: orzech, matcha; Verinnes: mango, marakuja; Brownie: whisky; Monoporcje: wanilia truskawka, pistacja, malina; Ekler: cytryna, mięta; Ptyś: banan, ciemna czekolada, tonka; Tarta: yuzu, beza; Beza: owoce leśne, wanilia; Ef/U, UP m.in.: przygotowuje wypiek ciasta parzonego, tworzy „verrines” czyli desery w słoiczkach/ naczyniach, przyrządza makaroniki od podstaw, wyrabia i wypieka ciasta kruche wraz z wypełnieniami, tworzy dekoracje do deserów zgodnie z najnowszymi trendami cukierniczymi, aranżuje słodki bufet 3.Nowoczesne techniki cukiernicze od podstaw, realizowany w 2 gr. (10UP) w wymiarze 16h/gr. Łącznie: 32h (2gr*16h/gr.) dla 20UP. Pr/m, m.in.: narzędzia i formy potrzebne do tworzenia aplikacji, rola żelatyny w aplikacjach, wykonania ciast parzonych, drożdżowych i ucieranych, tworzenie i rodzaje biszkoptów, różne rodzaje kremów na bazie czekolady, tworzenie galaretek i konfitur oraz compote, infuzje na zimno i ciepło. Ef/U, UP m.in.: zna i bezpiecznie wykorzystuje narzędzia i formy potrzebne do tworzenia aplikacji, wykonuje ciasta parzone, drożdżowe i ucierane; tworzy różne rodzajów kremów na bazie czekolady, tworzy galaretki i konfitury oraz compote. Zadanie 8 Staże uczniowskie . |