Nazwa (tytuł) projektu: | Zawód na medal |
Placówka realizująca projekt: | Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, numer umowy o dofinansowanie projektu FELD.08.08-IZ.00-0100/23 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 1 583 807,78 zł |
Kwota dofinansowania: | 1 425 427,00 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 1 345 236,61 zł |
Numer projektu: | FELD.08.08-IZ.00-0100/23 |
Strona internetowa projektu: | |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Projekt jest realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 8.Fundusze europejskie dla edukacji i kadr w Łódzkiem, Działanie FELD.08.08 Kształcenie zawodowe |
Okres realizacji projektu: | od 01.06.2024 r. do 31.05.2026 r. |
Cel/cele projektu: | Podniesienie jakości kształcenia zawodowego na trzech kierunkach: Technik tekstronik, Technik projektant tekstyliów oraz Technik fotografii i multimediów prowadzonych w CKZIU w terminie od 01.06.2024 r. do 31.05.2026 r., poprzez realizację kompleksowego programu: 1. Wsparcie 40 uczniów i uczennic w zakresie pozyskiwania kwalifikacji i kompetencji w ramach kursów i szkoleń specjalistycznych. 2. Zapewnienie 40 uczniom staży w przedsiębiorstwach. 3. Objęcie 40 uczniów doradztwem zawodowym. 4. Adaptacja i doposażenie dwóch pracowni dla dwóch kierunków zawodowych, w tym cyfryzacja placówki. 5. Podniesienie kompetencji 8 nauczyciel, w tym kształcenia zawodowego. 6. Działania proekologiczne: warsztaty dla uczniów. 7. Wsparcia w zakresie zapobiegania dyskryminacji i podwyższenie dostępności Szkoły dla osób z niepełnosprawnościami. |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | Uczniowie i uczennice oraz nauczyciele i nauczycielki z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Łodzi: 1) Uczniowie i uczennice klas II z kierunków kształcenia: Technik tekstronik oraz Technik projektant tekstyliów, 2) Uczniowie i uczennice klas III z kierunku Technik fotografii i multimediów, 3) Nauczyciele i nauczycielki, w tym nauczyciele / nauczycielki kształcenia zawodowego. |
Działanie/zadania/zakupy: | 1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne i kursy realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, umożliwiające uczniom / uczennicom uzyskiwanie kompetencji zawodowych 2. Realizacja staży dla uczniów/uczennic kierunku technik fotografii i multimediów 3. Realizacja staży dla uczniów/uczennic kierunku technik tekstronik / technik projektant tekstyliów 4. Doradztwo zawodowe dla uczniów / uczennic 5. Adaptacja pomieszczenia oraz wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia - 2 pracownie dla kierunku technik fotografii i multimediów: studio fotograficzne oraz ciemnia fotograficzna 6. Adaptacja pomieszczenia oraz wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia - kierunek technik projektant tekstyliów Pracownia obsługi maszyn i urządzeń do wytwarzania i wykończania wyrobów tekstylnych 7. Doskonalenie umiejętności i kompetencji nauczycieli / nauczycielek kształcenia zawodowego i instruktorów praktycznej nauki zawodu 8. Działania proekologiczne (wpierające klimat): warsztaty dla uczniów/uczennic 9. Podwyższenie dostępności placówki dla osób z niepełnosprawnościami (działania w zakresie edukacji włączającej) |
Główne rezultaty projektu: | • Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 40 osób • Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich – 40 osób • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 10 osób • Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1 • Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - 1 • Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym- 40 osób • Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 6000 godzin • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 35 osób • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 8 osób |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |
Projekty w ramach FELD 2021-2027
Nazwa (tytuł) projektu: | Zawód w branży TSL – dobra droga |
Placówka realizująca projekt: | Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, numer umowy o dofinansowanie projektu FELD.08.08-IZ.00-0102/23 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 1 345 392,29 zł |
Kwota dofinansowania: | 1 210 853,06 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 1 143 583,44 zł |
Numer projektu: | FELD.08.08-IZ.00-0102/23 |
Strona internetowa projektu: | https://cez.lodz.pl/zawod-w-branzy-tsl-dobra-droga/ |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Projekt jest realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 8.Fundusze europejskie dla edukacji i kadr w Łódzkiem, Działanie FELD.08.08 Kształcenie zawodowe |
Okres realizacji projektu: | od 01.07.2024 r. do 30.06.2026 r. |
Cel/cele projektu: | Podniesienie jakości kształcenia zawodowego na dwóch kierunkach: Technik logistyk i Technik spedytor, prowadzonych w CKZIU w terminie od 01.07.2024 r. do 30.06.2026 r., poprzez realizację kompleksowego programu: 1. Wsparcie 40 uczniów i uczennic w zakresie pozyskiwania kwalifikacji i kompetencji w ramach kursów i szkoleń specjalistycznych. 2. Zapewnienie 40 uczniom staży w przedsiębiorstwach. 3. Objęcie 40 uczniów doradztwem zawodowym. 4. Adaptacji i doposażenia 1 pracowni dla 1 kierunku zawodowego, w tym cyfryzacja placówki 5. Podniesienie kompetencji min.14 osób, 10 nauczyciela i 4 osoby z kadry wspierającej. 6. Realizacji działań społeczno-wychowawczych: rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów/uczennic, działania proekologiczne (wpierające klimat) 7. Wsparcia w zakresie zapobiegania dyskryminacji i podwyższenie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | Uczniowie i uczennice, nauczyciele i nauczycielki oraz osoby z kadry wpierającej proces nauczania w szkole z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Łodzi: 1) uczniowie i uczennice z kierunków kształcenia: technik logistyk i technik spedytor (III klasa) 2) nauczyciele i nauczycielki, w tym nauczyciele / nauczycielki kształcenia zawodowego, 3) osoby z kadry wpierającej proces nauczania w szkole. |
Działanie/zadania/zakupy: | 1) Dodatkowe zajęcia specjalistyczne i kursy realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, umożliwiające uczniom / uczennicom uzyskiwanie kompetencji zawodowych 2) Realizacja staży dla uczniów/uczennic kierunku technik logistyk oraz kierunku technik spedytor 3) Doradztwo zawodowe dla uczniów / uczennic 4) Adaptacja pomieszczenia oraz wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia - sala dla kierunku technik logistyk Pracownia gospodarki materiałowej 5) Doskonalenie kwalifikacji nauczycieli / nauczycielek, w tym nauczycieli kształcenia zawodowego oraz doskonalenie kwalifikacji i umiejętności kadry szkoły 6) Realizacja działań społeczno-wychowawczych: rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych, działania proekologiczne (wpierające klimat) 7) Podwyższenie dostępności placówki dla osób z niepełnosprawnościami (działania w zakresie edukacji włączającej) |
Główne rezultaty projektu: | • Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 40 osób • Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich – 40 osób • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 17 osób • Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1 • Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - 1 • Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym- 40 osób • Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 6000 godzin • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 35 osób • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 14 osób |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |
Nazwa (tytuł) projektu: | Dobry zawód – moja przyszłość |
Placówka realizująca projekt: | Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, numer umowy o dofinansowanie projektu FELD.08.08-IZ.00-0103/23 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 1 442 335,78 zł |
Kwota dofinansowania: | 1 298 102,18 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 1 225 985,41 zł |
Numer projektu: | FELD.08.08-IZ.00-0103/23 |
Strona internetowa projektu: | https://cez.lodz.pl/dobry-zawod-moja-przyszlosc/ |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Projekt jest realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 8.Fundusze europejskie dla edukacji i kadr w Łódzkiem, Działanie FELD.08.08 Kształcenie zawodowe |
Okres realizacji projektu: | od 01.06.2024 r. do 31.05.2026 r. |
Cel/cele projektu: | Podniesienie jakości kształcenia zawodowego na dwóch kierunkach: Technik analityk i Technik weterynarii, prowadzonych w CKZIU w terminie od 01.06.2024 r. do 31.05.2026 r., poprzez realizację kompleksowego programu: 1. Wsparcia 40 uczniów i uczennic w zakresie pozyskiwania kwalifikacji i kompetencji w ramach kursów i szkoleń specjalistycznych. 2. Zapewnienie 40 uczniom staży w przedsiębiorstwach. 3. Objęcie 40 uczniów doradztwem zawodowym. 4. Adaptacja i doposażenie dwóch pracowni dla dwóch kierunków zawodowych, w tym cyfryzacja placówki. 5. Podniesienie kompetencji 9 nauczycieli i dwóch osób kadry wspierającej proces nauczania. 6. Działania proekologiczne: warsztaty dla uczniów. 7. Wsparcie w zakresie zapobiegania dyskryminacji: warsztaty dla 4 nauczycieli doradców zawodowych oraz podniesienie dostępności szkoły dla osób z niepełnosprawnościami. |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | Uczniowie i uczennice, nauczyciele i nauczycielki oraz osoby z kadry wpierającej proces nauczania w szkole z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Łodzi: 1) uczniowie i uczennice z kierunków kształcenia: technik analityk i technik weterynarii (III klasa) 2) nauczyciele i nauczycielki, w tym nauczyciele / nauczycielki kształcenia zawodowego, 3) osoby z kadry wpierającej proces nauczania w szkole |
Działanie/zadania/zakupy: | 1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne i kursy realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, umożliwiające uczniom / uczennicom uzyskiwanie kompetencji zawodowych 2. Realizacja staży dla uczniów/uczennic kierunek technik analityk 3. Realizacja staży dla uczniów/uczennic kierunek technik weterynarii 4. Doradztwo zawodowe dla uczniów / uczennic 5. Adaptacja pomieszczeń oraz wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia - kierunek technik analityk Pracownia chemiczna wraz z pomieszczeniami pomocniczymi 6. Adaptacja pomieszczenia oraz wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia - kierunek technik weterynarii Pracownia rozrodu i inseminacji Doskonalenie umiejętności i kompetencji nauczycieli / nauczycielek kształcenia zawodowego i instruktorów praktycznej nauki zawodu 7. Doskonalenie umiejętności i kompetencji nauczycieli / nauczycielek, w tym nauczycieli kształcenia zawodowego i instruktorów praktycznej nauki zawodu 8. Działania proekologiczne (wpierające klimat): warsztaty dla uczniów/uczennic 9. Podwyższenie dostępności placówki dla osób z niepełnosprawnościami (działania w zakresie edukacji włączającej): adaptacja pomieszczenia oraz przeszkolenie nauczycieli i kadry wspierającej |
Główne rezultaty projektu: | • Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 40 osób • Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich – 40 osób • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 14 osób • Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1 • Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - 1 • Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 6000 godzin • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 35 osób • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 12 osób |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |
Nazwa (tytuł) projektu: | Zawód w IT - moja pasja |
Placówka realizująca projekt: | Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, numer umowy o dofinansowanie projektu FELD.08.08-IZ.00-0104/23 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 1 551 099,77 zł |
Kwota dofinansowania: | 1 395 989,79 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 1 318 434,80 zł |
Numer projektu: | FELD.08.08-IZ.00-0104/23 |
Strona internetowa projektu: | https://cez.lodz.pl/zawod-w-it-moja-pasja/ |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Projekt jest realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 8.Fundusze europejskie dla edukacji i kadr w Łódzkiem, Działanie FELD.08.08 Kształcenie zawodowe |
Okres realizacji projektu: | od 01.07.2024 r. do 30.06.2026 r. |
Cel/cele projektu: | Podwyższenie jakości kształcenia zawodowego na 2 kierunkach: technik informatyk i technik programista prowadzonych w CKZIU w terminie od 01.07.2024 r. do 30.06.2026 r. poprzez realizację kompleksowego programu: 1) wsparcia 48 uczniów/uczennic w zakresie pozyskiwania kompetencji w ramach szkoleń specjalistycznych; 2) zapewnienia 48 uczniom/uczennicom staży w przedsiębiorstwach; 3) objęciu 48 uczniów/uczennic doradztwem zawodowym; 4) adaptacji i doposażenia 2 pracowni dla 2 kierunków zawodowych, w tym cyfryzacja placówki; 5) podwyższenia kwalifikacji minimum 7 nauczycieli/nauczycielek, w tym nauczycieli kształcenia zawodowego i 2 osób kadry wspierającej proces nauczania; 6) realizacji działań społeczno-wychowawczych: działania w zakresie edukacji włączającej, rozwój kompetencje społeczno-emocjonalnych uczniów/uczennic, działania proekologiczne (wpierające klimat); 7) wsparcia w zakresie zapobiegania dyskryminacji. |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | Uczniowie i uczennice, nauczyciele i nauczycielki oraz osoby z kadry wpierającej proces nauczania w szkole z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Łodzi: 1) uczniowie i uczennice z kierunków kształcenia: technik informatyk i technik programista (III klasa); 2) nauczyciele i nauczycielki, w tym nauczyciele / nauczycielki kształcenia zawodowego; 3) osoby z kadry wpierającej proces nauczania w szkole. |
Działanie/zadania/zakupy: | 1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne i kursy realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, umożliwiające uczniom / uczennicom uzyskiwanie kompetencji zawodowych 2. Realizacja staży dla uczniów/uczennic 3. Doradztwo zawodowe dla uczniów / uczennic 4. Adaptacja pomieszczenia oraz wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia - sala dla kierunku TECHNIK INFORMATYK Pracownia urządzeń peryferyjnych i techniki komputerowej 5. Adaptacja pomieszczenia oraz wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia - sala dla kierunku TECHNIK PROGRAMISTA Pracownia programowania aplikacji 6. Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli / nauczycielek, w tym nauczycieli kształcenia zawodowego oraz kadry szkoły 7. Realizacja działań społeczno-wychowawczych: działania w zakresie edukacji włączającej, rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych, działania proekologiczne (wpierające klimat) |
Główne rezultaty projektu: | • Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 48 osób • Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich – 48 osób • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 10 osób • Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1 • Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - 1 • Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 7200 godzin • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 42 osoby • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 9 osób |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |
Nazwa (tytuł) projektu: | Mechatroniczne kwalifikacje dla Przemysłu 4.0. Edycja druga |
Placówka realizująca projekt: | Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 |
Numer umowy o dofinansowanie projektu | FELD.08.08-IZ.00-0003/23-00 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 2 054 570,50 zł |
Kwota dofinansowania: | 1 849 113,45 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 1 746 384,92 zł |
Numer projektu: | FELD.08.08-IZ.00-0003/23 |
Strona internetowa projektu: | https://www.lcdnikp.edu.pl/content/mechatroniczne-kwalifikacje-dla-przemys%C5%82u-40-edycja-druga |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Program Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 Priorytet FELD.08 Fundusze Europejskie dla Edukacji i Kadr w Łódzkiem Działanie FELD.08.08 Kształcenie zawodowe |
Okres realizacji projektu: | 1.09.2024 – 31.08.2026 |
Cel/cele projektu: | Celem głównym projektu jest poprawa zdolności do zatrudnienia 90 uczniów Technikum nr 7 w Zespole Szkół Samochodowych, Technikum nr 9 w Zespole Szkół Politechnicznych im. KEN, Technikum nr 10 w Zespole Szkół Elektroniczno-Inf. im. J. Szczepanika, Technikum nr 17 w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Technikum nr 22 im. gen. Maczka Łódź w Zespole Szkół Samochodowych i Mechatronicznych poprzez: adaptacje i doposaż. pracowni mechatronicznej i dodatkowe zajęcia specjalistyczne oraz uzyskanie kompetencji i nabycie kwalifikacji w zakresie mechatronicznych systemów sterowania oraz realizację staży zawodowych w powiązaniu z otoczeniem społeczno-gospodarczym w okresie od 01.09.2024 do 31.08.2026. |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | Projekt jest skierowany do osób fizycznych – uczniów zam. wg Kodeksu Cywilnego lub uczących się w woj. łódzkim, na kierunku technik mechatronik, technik elektronik, technik elektryk lub technik automatyk w placówkach prowadzących kształcenie zawodowe w rozumieniu ustawy z 14.12.2016 Prawo oświatowe w woj. łódzkim. Grupę docelową projektu stanowi 90 uczniów (3 kobiety i 87 mężczyzn) w wieku ok. 15-19 lat przystępujących do projektu z własnej inicjatywy ze szkół z terenu miasta Łodzi - Technikum nr 7 w Zespole Szkół Samochodowych, Technikum nr 9 w Zespole Szkół Politechnicznych im. KEN, Technikum nr 10 w Zespole Szkół Elektroniczno-Informatycznych im. J. Szczepanika, Technikum nr 17 w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych in. J. Nowaka-Jeziorańskiego i Techn. nr 22 im. gen. Maczka w Zespole Szkół Samochodowych i Mechatronicznych. Projektem zostanie objętych 4 techników mechatroników (4 mężczyzn) z Technikum nr 17 w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych, 9 techników mechatroników (9 mężczyzn) z Technikum nr 7 w Zespole Szkół Samochodowych, 3 techników mechatroników (3 mężczyzn) i 2 techników elektroników (2 mężczyzn) z Technikum nr 10 w Zespole Szkół Elektroniczno-Informatycznych, 6 techników mechatroników (6 mężczyzn) z Technikum nr 22 im. gen. Maczka w Zespole Szkół Samochodowych i Mechatronicznych, 26 techników mechatroników (1 kobieta i 25 mężczyzn), 10 techników elektroników (10 mężczyzn), 20 techników automatyków (20 mężczyzn), 10 techników elektryków (2 kobiety i 8 mężczyzn) z Technikum nr 9 w Zespole Szkół Politechnicznych im. KEN. Grupę docelową stanowi też 2 nauczycieli kształcenia zawodowego zatrudnieni w ŁCDNIKP (2 mężczyzn) o profilu mechatronicznym, prac. lub zam. w woj. łódzkim wg KC– przeszkoleni zostaną z zakupionego sprzętu. Nauczyciele są zatrudnieni w ŁCDNIKP na umowę o pracę, uczą przedmiotów mechanicznych, wszyscy są to nauczyciele dyplomowani lub mianowani. Grupę docelową stanowi również jako jednostka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego – tu będzie doposażona Pracownia Mechatroniki, na paterze budynku. |
Działanie/zadania/zakupy: | Dla każdego uczestnika zostanie zrealizowane: - 24 godzin zajęć dla uczniów mające na celu podniesienie bezpieczeństwa uczestników projektu przy maszynach i instalacjach elektrycznych w trakcie realizacji staży u pracodawców oraz mające na celu przygotowanie uczniów do egzaminów kwalifikacyjnych na stanowisko eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci na stanowiskach eksploatacji − 180 godzin specjalistycznych zajęć na temat mechatronicznych systemów sterowania przygotowujących uczestników projektu do egzaminu Siemens Certified Mechatronic Systems Assistant wraz z tym egzaminem potwierdzającym nabycie kwalifikacji (minimum 76 osób podniesie kwalifikacje), − 24 godzin zajęć w zakresie zapoznania uczniów z systemem Lean Manufacturing czyli systemem zarządzania produkcją, − 150 godzin staży uczniowskich u pracodawców. − doradztwo zawodowe prowadzone w oparciu o rozwiązania w zakresie doradztwa zawodowego wypracowane w ramach PO WER (12 godzin doradztwa grupowego i 4 godziny doradztwa indywidualnego) Ponadto zrealizowane zostanie: Doposażenie Pracowni mechatroniki w pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zawodach w branży mechatronicznej Odbycie przez nauczycieli szkolenia z obsługi zakupionego sprzętu mające na celu przygotowanie do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zakupionego doposażenia (podniesienie kompetencji przez 3 nauczycieli)(2 osoby podniosą swoje kompetencje) Prace remontowe/adaptacyjne pracowni mechatronicznej z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych, wraz z wykonaniem dokumentacji technicznej i kosztorysu inwestorskiego |
Główne rezultaty projektu: | Minimum 76 osób podniesie kwalifikacje z zakresu mechatronicznych systemów sterowania. Zostanie wyremontowana i zaadoptowana oraz doposażona Pracownia mechatroniki w pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zawodach w branży mechatronicznej. |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |
Nazwa (tytuł) projektu: | Programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie - dziś staż, jutro praca. Edycja czwarta |
Placówka realizująca projekt: | Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 |
Numer umowy o dofinansowanie projektu | FELD.08.08-IZ.00-0002/23-00 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 2 085 862,37 zł |
Kwota dofinansowania: | 1 877 276,13 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 1 772 983,01 zł |
Numer projektu: | FELD.08.08-IZ.00-0002/23 |
Strona internetowa projektu: | https://www.lcdnikp.edu.pl/content/programowanie-obrabiarek-sterowanych-numerycznie-dzi%C5%9B-sta%C5%BC-jutro-praca-edycja-czwarta |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Program Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 Priorytet FELD.08 Fundusze Europejskie dla Edukacji i Kadr w Łódzkiem Działanie FELD.08.08 Kształcenie zawodowe |
Okres realizacji projektu: | 1.09.2024 – 31.08.2026 |
Cel/cele projektu: | Celem głównym projektu będzie poprawa zdolności do zatrudnienia 120 uczniów Technikum nr 7 w Zespole Szkół Samochodowych, Technikum nr 9 w Zespole Szkół Politechnicznych im. KEN, Technikum nr 10 w Zespole Szkół Elektroniczno-Inf. im. J. Szczepanika, Technikum nr 17 w Zespole Szkół Techniczno-Inf. im. Jana Nowaka- Jeziorańskiego, Technikum nr 22 im. gen. Maczka Łódź w Zespole Szkół Samochodowych i Mechatronicznych poprzez: doposażenie pracowni i dodatkowe zajęcia specjalistyczne, uzyskanie kompetencji i nabycie kwalifikacji w zakresie programowania maszyn CNC oraz realizację staży zawodowych w powiązaniu z otoczeniem społeczno-gosp. w okresie od 01.09.2024 do 31.08.2026. |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | Projekt jest skierowany do osób fizycznych – uczniów zam. wg Kodeksu Cywilnego lub uczących się w woj. łódzkim, na kierunku technik mechatronik i technik mechanik w placówkach prowadzących kształcenie zawodowe w rozumieniu ustawy z 14.12.2016 Prawo oświatowe w woj. łódzkim. Grupę docelową projektu stanowi 120 uczniów (4 kobiety i 116 mężczyzn) w wieku ok. 15-19 lat przystępujących do projektu z własnej inicjatywy ze szkół z terenu miasta Łodzi - Technikum nr 7 w Zespole Szkół Samochodowych, Technikum nr 9 w Zespole Szkół Politechnicznych im. KEN, Technikum nr 10 w Zespole Szkół Elektroniczno-Informatycznych im. J. Szczepanika, Technikum nr 17 w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych in. J. Nowaka-Jeziorańskiego i Techn. nr 22 im. gen. Maczka w Zespole Szkół Samochodowych i Mechatronicznych. Projektem zostanie objętych 9 techników mechatroników (9 mężczyzn) i 4 techników mechaników (4 mężczyzn) z Technikum nr 17 w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych, 14 techników mechatroników (14 mężczyzn) z Technikum nr 7 w Zespole Szkół Samochodowych, 5 techników mechatroników (5 mężczyzn) z Technikum nr 10 w Zespole Szkół Elektroniczno-Informatycznych, 24 techników mechatroników (24 mężczyzn) z Technikum nr 22 im. gen. Maczka w Zespole Szkół Samochodowych i Mechatronicznych, 64 techników mechatroników (2 kobiety i 62 mężczyzn) z Technikum nr 9 w Zespole Szkół Politechnicznych im. KEN. Grupę docelową stanowi też 3 nauczycieli kształcenia zawodowego zatrudnieni w ŁCDNIKP (1 kobieta i 2 mężczyzn) o profilu mechatronicznym, prac. lub zam. w woj. łódzkim wg KC– przeszkoleni zostaną z zakupionego sprzętu. Nauczyciele są zatrudnienie w ŁCDNIKP na umowę o pracę, uczą przedmiotów mechanicznych, wszyscy są to nauczyciele dyplomowani lub mianowani. Grupę docelową stanowi również jako jednostka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego – tu będzie doposażona Pracownia Programowania Obrabiarek CNC, na I piętrze budynku. |
Działanie/zadania/zakupy: | Dla każdego uczestnika zostanie zrealizowane: - 200h zajęć w zakresie programowania i użytkowania obrabiarek CNC (tokarki, frezarki CNC) wraz egzaminami zewn. potwierdzającymi kwalifikacje Programowania i użytkowania maszyn CNC Pierwszy to zewnętrzny egzamin potwierdzający nabycie kwalifikacji w zakresie program. obrabiarek CNC przez Izbę Rzemieślniczo-Handlową w Dreźnie(IHK). Po uzyskaniu pozytywnego wyniku uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający uzyskane kwalifikacje wydany przez IHK tożsamy z certyfikatami uzyskiwanymi przez uczących się zamieszkałych na terytorium Niemiec. Drugi to egzamin potwierdzający nabycie kwalifikacji z zakresu użytkowania maszyn CNC wydawany przez firmę Abplanalp jedynego przedstawiciela na Polskę org. egzaminy obsługi maszyn firmy Haas. Zdobyte i potwierdzone w ten sposób kwalifikacje wzmocnią zdolność uczn. do zatrudnienia na polskim i europejskim rynku pracy. - 24h specjalistycznych zajęć przygotowujących uczestników projektu do podjęcia staży u pracodawców na temat Lean Manufacturing (Zarządzanie produkcją) - 150h staży u pracodawców (przedsiębiorstwa z branży mechanicznej i mechatronicznej) - doradztwo zawodowe prowadzone w oparciu o rozwiązania w zakresie doradztwa zawodowego wypracowane w ramach PO WER (12h doradztwa grupowego i 3h doradztwa indywidualnego). Ponadto zrealizowane zostanie: Doposażenie Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie w komputery i specjalistyczne oprogramowanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zawodach w branży mechanicznej. Odbycie przez nauczycieli szkolenia z obsługi zakupionego sprzętu mające na celu przygotowanie do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zakupionego doposażenia (podniesienie kompetencji przez 3 nauczucieli). |
Główne rezultaty projektu: | Minimum 102 osoby nabędą kwalifikacje w ramach projektu w zakresie programowania i użytkowania obrabiarek CNC. Zostanie doposażona Pracownia programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |
Nazwa (tytuł) projektu: | Młodzi z pasją |
Placówka realizująca projekt: | Zespół Szkół Gastronomicznych |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 |
Numer umowy o dofinansowanie projektu | FELD.08.08-IZ.00-0051/23-00 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 2 059 965,23 PLN |
Kwota dofinansowania: | 1 853 968,69 PLN |
Kwota dofinansowania z UE: | 1 750 970,44 PLN |
Numer projektu: | FELD.08.08-IZ.00-0051/23 |
Strona internetowa projektu: | gastronomik.edu.pl/index.php/pl/mlodzi-z-pasja/ |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Program Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 Priorytet FELD.08 Fundusze Europejskie dla Edukacji i Kadr w Łodzkim, Działanie FELD.08.08 Kształcenie zawodowe |
Okres realizacji projektu: | 01.09.2024 r. do 31.08.2026 r., |
Cel/cele projektu: |
Celem projektu jest zwiększenie jakości kształcenia zawodowego w Zespole Szkół |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | Gr. docelową pr. stanowią: a) ZSG- kształcący w zawodach: T. Żywienia i Usług Gastronomicznych, T.Usług Kelnerskich i kucharz; b) Uczniowie (ucz.) ZSG oraz nauczyciele (n-le) zatrudnieni w ZSG; Wsparciem w pr. zostanie objętych 200 ucz.(110K/90M) oraz 20n-li (18K/2M) ZSG; Wskaźniki, m.in.: *Liczba ucz. i słuchaczy szkół i placówek kształ. zawodowego objętych wsparciem: 200 (110K/90M); *Liczba ucz. którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 180(100K/80M) *Liczba ucz. szkół i placówek kształ. zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich: 155 (85K/70M); |
Działanie/zadania/zakupy: | Zadanie 1 zaplanowano: adaptację 2 pracowni: technologii gastronomicznej dla zawodu TŻiUG i obsługi gości dla TŻiUG i T/Kel oraz zakup wyposażenia dla: 5 pracowni technologicznych, obsługi gości, kelnerskiej, warsztatów (pracowni garmażeryjnej) dla TŻiUG, w tym m.in.: sprzęt TIK, specjalistyczne meble, lodówka, piec konwekcyjno-parowy, zmywarka, kostkarka, zlewozmywak, fontanna czekolady, drobny sprzęt gastronomiczny. Wyposażenie pracowni zapewnia wysoką jakość kształcenia i jest zgodne z podstawą programową kształcenia dla danego zawodu. Zadanie 2: Skierowane do 20n-li (18K/2M), kształcących na kierunkach TŻiUG ,T/KEL oraz Kucharz, realizowane przez podmioty zewnętrzne (z min. 2 letnim doświadczeniem), na podstawie umów cywilno-prawnych jako usługa zlecona), obejmuje kursy/szkolenia: a) Skuteczny marketing twojego lokalu: 16h, dla 5n-li, termin: IX 2024 Program ramowy (Pr/m), m.in.: rola Public Relations, budowanie wizerunku w praktyce – gotowe rozwiązania, Key visual i jego zastosowanie w praktyce, kampania reklamowe i jej składowe,programy lojalnościowe i ich przykłady, marketing szeptany – siła poleceń, ocen i referencji, media społecznościowe: Facebook, Instragram, Tiktok, aplikacje do obróbki zdjęć, tworzenia filmików ,RTM – Real Time Marketing, zarządzanie budżetem i gotowy plan działania Efekty uczenia (Ef/U), UP poznają skuteczne sposoby, jak przyciągnąć i zatrzymać uwagę otoczenia i potencjalnych lub obecnych gości, zrozumieją zasady skutecznego marketingu w gastronomii, a dzięki ćwiczeniom nauczą się stosować je w życiu codziennym. b) Szef kuchni”: 24h, dla 15n-li, termin: X- XI 2024 Pr/m, m.in.: Rola szefa kuchni i jego realny wpływ na funkcjonowanie lokalu, hierarchia i schemat organizacji pracowników kuchni, standaryzacja pracy na kuchni –Świadome budowania autorytetu w zespole, analiza rynku gastronomii i metody konkurowania na rynku, karty menu – zasady tworzenia, obowiązkowe informacje, układ, podstawy tworzenia receptury kuchennej, karta rozbioru produktu i jej zastosowanie, rodzaje kontroli i uprawienia inspektorów sanitarnych, przechowywanie żywności – zasady segregacji w chłodni i lodówkach, praktyczne zarządzanie i prowadzenie dokumentacji GHP/GMP/HACCP. Ef/U, UP, m.in.: zna zasady i potrafi zarządzać personelem, organizacją pracy, kosztami w kuchni, tworzy receptury, posiada wiedzę na temat przechowywania żywności, norm sanitarnych oraz tworzenia menu; c) Przeciwdziałanie dyskryminacji, cyberprzemocy i mowie nienawiści: 4h -online, dla 20 n-li, termin: XII 2024 Pr/m: terminologia dotyczącą dyskryminacji i mowy nienawiści, zasady i metody edukacji związane z przeciwdziałaniem dyskryminacji i mowie nienawiści w szkole, przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacji antydyskryminacyjnej w szkole, cyberprzemoc – czym jest, jakie są jej rodzaje i skala zjawiska, profilaktyka i interwencja. Ef/U UP m.in.: nabędą wiedzę nt. różnych rodzajów dyskryminacji, mowy nienawiści, cyberprzemocy , nabędą kompetencje do prowadzenia zajęć antydyskryminacyjnych w szkole. Zadanie 3: Skierowane do 24UP(10K/14M), uczestniczących w obu formach wsparcia, obejmuje: 1. Doradztwo zawodowe w zakresie zakładania i prowadzenia wł. działalności, prowadzone na podstawie umowy o pracę (U/P) przez 1n-la zatrudnionego (z/w) ZSG, realizowane w 3gr.(po 8UP), w wymiarze 25h/gr. (5 spotkań*4h/spotkanie). Łącznie 75h (3gr.*20h/gr.) dla 24UP(3gr.*8UP); Pr/m, m.in.: biznes plan– opracowanie pomysłu na wł. firmę cateringową, zakładania działalności gospodarczej (formy prowadzenia, opodatkowania, ZUS, REGON, NIP, wniosek CEID-G1), planowanie zatrudnienia, promocji, dystrybucji, przychodów i kosztów prowadzenia firmy cateringowej. 2.Kurs prawa jazdy kat. B , prowadzony na podstawie umowy zlecenia przez podmiot zewnętrzny (trenerów z min.2 letnim doświadczeniem), realizowane w 3gr.(8UP), w wymiarze 60h/UP(30h teorii/gr.+30h praktyki/UP). Łącznie dla 24 UP.(3gr.*8UP) . Pr/m zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 III 2016 r., m.in.: przepisy ruchu drogowego, budowa i wyposażenie, technika kierowania, czynności obsługowe i eksploatacyjne, pierwsza pomoc, zajęcia praktyczne. Zakończone egzaminem i wydaniem prawa jazdy kat.B potwierdzające nabycie kwalifikacji. Instytucja Walidująca: WORD; Certyfikująca: UMŁ(Prezydent). Ef/U (pkt.1-2): UP nabędą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje niezbędne do założenie i prowadzenia wł. firmy cateringowej, w tym przyrządzania typowych potraw, rejestracji firmy i jej prowadzenia (m.in. planowania kosztów i przychodów, promocji), organizacji dowozu i dystrybucji produktów, uprawnienie do prowadzenia pojazdów mechanicznych kat.B (wykorzystanie prawa jazdy w celu dowozu przyrządzonych potraw do klientów.). W ramach zadania ujęto koszty zakupu materiałów biurowych, egzaminów, w tym poprawkowych, badań lekarskich, wydania prawa jazdy. Zadanie 4 Skierowane do 48UP(30K/18M),16UP weźmie udział w 2 zajęciach, prowadzone przez 2n-li z/w ZSG na podstawie U/P, obejmuje zajęcia: 1.Kelnerstwo, realizowane w 2gr.(*8UP)*32h/gr.(8zajęć*4h)*2edycje. Łącznie 128h(4gr.*32h/gr.) dla 32UP(4gr.*8UP); Pr/m, m.in.: rodzaje przyjęć okolicznościowych; rodzaje serwisów; elementy protokołu dyplomatycznego; elementy serwisu synchronicznego; podstawowe techniki komputerowe; Ef/U, UP m.in. : organizuje i obsługuje przyjęcia; rozlicza zamówienia z wykorzystaniem technik komputerowych; zna i stosuje w praktyce protokół dyplomatyczny; zna i stosuje serwis synchroniczny; 2. Barmaństwo, w 2gr.(*8UP)*32h/gr. (8zajęć*4h)*2edycje. Łącznie 128h(4gr.*32h/gr.) dla 32UP(4gr.*8UP); Pr/m, m.in.: sporządzania i serwowania napojów alkoholowych i bezalkoholowych, nowoczesne techniki w barmaństwie, organizacja pracy i obsługa gościa w barze; W ramach zajęć zaplanowano wykorzystanie zasobów dostępnych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej zpe.gov.pl/b/barman-czyli-jak-sporzadzac-i-podawac-drinki-sztuka barmanska/PFugLs8le. Ef/U,UP m.in.: sporządza i serwuje napoje alkoholowe i bezalkoholowe; stosuje nowoczesne technik w barmaństwie; organizuje pracę i sprawnie obsługuje gościa w barze. W ramach zadania zaplanowano zakup strojów kelnerskich, gotowych dań do kelnerstwa, materiałów zużywalnych, środków czystości, surowców do zajęć. Zadanie 5 Zajęcia z kuchni polskiej, kuchni tradycyjnej i nowoczesnej rozwijające umiejętności zawodowe uczniów oraz zajęcia kompetencje społeczne w budowaniu relacji (w tym wyjazdy integracyjno edukacyjne)- rozwijające kompetencje kluczowe społeczne i uniwersalne uczniów ZSG Skierowane do 80UP(53K/27M), UP z pkt a) i b) wezmą udział w zajęciach w pkt c) , prowadzone przez 3n-li z/w ZSG na podstawie U/P, obejmuje zajęcia: a) Kuchnia Polska, realizowane w 6gr. (6UP) w wymiarze 24h/gr. (4 warsztaty po 6h)*2 edycje. Łącznie: 288h (12gr*24h/gr.) dla 72UP(12gr.*6UP); Pr/m m.in.: zajęcia praktyczne w ramach których UP samodzielnie sporządzają zestawy min. 2 potraw Kuchni Polskiej, m.in.: kotlety z kapusty z mięsem, sos pomidorowy, kompot z jabłek; knedle nadziewane pieczarkami, sos myśliwski i surówka z warzyw mieszanych; Ef/U: UP m.in.: potrafi przygotować maisen place, przeprowadzać obróbkę, wstępną, cieplną, prawidłowo przechowuje surowce i półprodukty, dokonuje oceny organoleptycznej, dobiera odpowiednią zastawę stołową do serwowanych potraw W ramach zadania zakupione zostaną surowce (art. spożywcze i jednorazowego użytku) do przygotowania potraw, stroje dla uczniów, środki czystości.b) Tradycja i nowoczesność w gastronomii, realizowane w 2gr.(6UP)/edycje., w wymiarze 48h/gr. (8 warsztatów*6h)*2edycje. Łącznie 192h (4gr.*48h/gr.) dla 24UP(4gr.*6UP) Pr/m, m.in.: specyfika potraw w działalności cateringowej, przystawki finger food słodkie/słone, potrawy serwowane wieloporcjowo; dania jednogarnkowe z wołowiny, baraniny/jagnięciny, przystawki z drobiu, ryb, warzyw, wykorzystanie asortymentu kasz, roślin strączkowych i warzyw, specyfika zasad przygotowania i konsumpcji; EF/U, UP poznają specyfikę oraz nabędą umiejętność przygotowania dań/potraw zarówno z kuchni nowoczesnej (np. finger food) jak i z tradycyjnej na bazie kasz, roślin strączkowych, warzyw. Zostaną zakupione: stroje technologiczne, materiały zużywalne, surowce do zajęć. c)Kompetencje społeczne w budowaniu relacji, realizowane w 8 gr.(10UP) w wymiarze 12h/gr. Łącznie 96h (8gr.*12h/gr.) dla 80UP (8gr.*10UP), Pr/m, .in.: określanie własnego sytemu wartości (w tym związanych z pracą i etyką, zachowania etyczne w życiu społecznym, odpowiedzialność, sprawność komunikowania się, umiejętność współdziałania z innymi, asertywność, radzenie sobie ze stresem. W ramach zadania zaplanowano wyjazdy integracyjno- edukacyjne „Po Ziemi Kłodzkiej”, realizowane w 4 edycjach (po 20UP): 3 dni, w tym m.in. integracyjne warsztaty kulinarne i gra terenowa, zwiedzanie: Twierdzy Kłodzkiej, Jaskini Niedźwiedziej, Błędnych Skał. EF/U: poprawa relacji w zespole, UP skutecznie komunikują się w zespole, znają swój system wartości, określają zasady współpracy w zespole, radzą sobie w sytuacjach stresowych /konfliktowych, wspólnie rozwiązują problemy. Zadanie 6 Koła baristyczne, carvingowe oraz proekologiczne koło żywieniowe rozwijające umiejętności zawodowe uczniów Skierowane do 48UP (30K/18M), prowadzone na podstawie UP przez 2 n-li z/w ZSG obejmuje koła: a) baristyczne, realizowane w 1 gr. (8UP) w wymiarze 60h/gr.*2 edycje. Łącznie: 120h (2gr*60h/gr.) dla 16UP(2gr.*8UP); Pr/m, m.in.: rozróżnianie gatunków kawy, przyrządzanie kawy, przygotowywanie artystycznych kaw (warstwowych itp.); prawidłowe dbanie o ekspres do kawy; rozróżnianie rodzajów mleka, poznanie procesu parzenia kawy: Ef/U,UP m.in.:samodzielnie parzy espresso i inne rodzaje kaw; ocenia jakość kawy i jej walory smakowe; zna podstawy alternatywnych metod zaparzania kawy; obsługuje ekspres ciśnieniowy i młynek do kawy; b) carvingowe, realizowane w 1 gr. (8UP) w wymiarze 68h/gr.*2edycje. Łącznie: 136h (2gr*68h/gr.) dla 16UP. Pr/m, m.in.: poznanie asortymentu surowców; cechy sensoryczne owoców i warzyw; rzeźbienie w owocach i warzywach w celu sporządzania elementów dekoracyjnych potraw; obejmujący: sporządzanie rzeźb w systemie 3D – twarze w dyni, sporządzanie rzeźb z owoców i warzyw oraz tworzenie kompozycji kwiatowych i innych aranżacji okolicznościowych zasady wykonywania ornamentów, tworzenie płaskorzeźby, wydobywanie koloru z surowca, rzeźbienie twarzy. Ef/U, UP m.in.: zna surowce wykorzystywane w carvingu i cechy sensoryczne owoców i warzyw; zna i wykorzystuje w praktyce narzędzia do rzeźbienia; sporządza elementy dekoracyjne potraw; c) proekologiczne, realizowane w 1 gr. (8UP) w wymiarze 90h/gr. *2 edycje. Łącznie: 180 (2gr.*90h) dla 16UP. (2gr.*8UP). Pr/m, obejmuje m.in.: fizjologia żywienia, składniki odżywcze i ich rola w żywieniu, wartość odżywcza i jakość zdrowotna żywności, racjonalizacja żywienia ludności, profilaktyka żywieniowa w chorobach cywilizacyjnych (otyłość, nadwaga, choroby układu krążenia, cukrzyca), podstawy produkcji żywności i jej bezpieczeństwo zdrowotne, mikrobiologia żywności, wdrażanie w życiu codziennym zasad recyklingu i zero waste, przygotowanie posiłków i wyrobów cukierniczych z zastosowaniem zero waste i recyklingu, Ef/U: podniesienie poziomu wiedzy dotyczącej zdrowego żywienia, UP potrafi przygotować oraz zastosować odpowiednia dietę, zna i rozumie zasady wpływu zdrowego odżywiania na prawidłowe funkcjonowanie organizmu człowieka, przygotowuje posiłki i wyroby cukiernicze z zastosowaniem zero waste i recyklingu. W ramach zadania zakupione zostaną: surowce/materiały do prowadzenia zajęć, śr. czystości, materiały jednorazowego użytku, artykułu biurowe, papier ksero, artykuły piśmiennicze, flipcharty. Zadanie 7 Kursy zewnętrzne rozwijające umiejętności zawodowe uczniów. Skierowane do 30UP(17K/13M), 1UP weźmie udział (średnio) w 2 kursach - realizowane przez podmioty zewnętrzne (z min.2 letnim doświadczeniem), na podstawie umowy zlecenia jako usługa zlecona, obejmuje kursy: 1.Dania zero waste w restauracji, realizowany w 2 gr. (10UP) w wymiarze 16h/gr. Łącznie: 32h (2gr*16h/gr.) dla 20UP. Pr/m, m.in.: charakterystyka idei zero waste, sposoby na wykorzystywanie odpadów w restauracji, wykorzystanie najczęściej wyrzucanych produktów w kuchni, prezentacja dań, wspólny lunch z przygotowanych dań, Mise en place, wnioski i opinie, forum dyskusyjne Ef/U UP m.in.: zna ideę zero waste, zna sposoby wykorzystywania odpadów w restauracji i wykorzystuje najczęściej wyrzucane produkty w kuchni; zna receptury dań wykorzystujących odpady z kuchni. 2.Słodki stół – cukiernictwo bankietowe, realizowany w 2 gr. (10UP) w wymiarze 16h/gr. Łącznie: 32h (2gr*16h/gr.) dla 20UP. Pr. m, m.in.: Tort: migdał, malina; Macarons: orzech, matcha; Verinnes: mango, marakuja; Brownie: whisky; Monoporcje: wanilia truskawka, pistacja, malina; Ekler: cytryna, mięta; Ptyś: banan, ciemna czekolada, tonka; Tarta: yuzu, beza; Beza: owoce leśne, wanilia; Ef/U, UP m.in.: przygotowuje wypiek ciasta parzonego, tworzy „verrines” czyli desery w słoiczkach/ naczyniach, przyrządza makaroniki od podstaw, wyrabia i wypieka ciasta kruche wraz z wypełnieniami, tworzy dekoracje do deserów zgodnie z najnowszymi trendami cukierniczymi, aranżuje słodki bufet 3.Nowoczesne techniki cukiernicze od podstaw, realizowany w 2 gr. (10UP) w wymiarze 16h/gr. Łącznie: 32h (2gr*16h/gr.) dla 20UP. Pr/m, m.in.: narzędzia i formy potrzebne do tworzenia aplikacji, rola żelatyny w aplikacjach, wykonania ciast parzonych, drożdżowych i ucieranych, tworzenie i rodzaje biszkoptów, różne rodzaje kremów na bazie czekolady, tworzenie galaretek i konfitur oraz compote, infuzje na zimno i ciepło. Ef/U, UP m.in.: zna i bezpiecznie wykorzystuje narzędzia i formy potrzebne do tworzenia aplikacji, wykonuje ciasta parzone, drożdżowe i ucierane; tworzy różne rodzajów kremów na bazie czekolady, tworzy galaretki i konfitury oraz compote. Zadanie 8 Staże uczniowskie . |
Główne rezultaty projektu: | 1.Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym - wartość docelowa 1 |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |
Nazwa (tytuł) projektu: | Małymi krokami do sukcesu |
Placówka realizująca projekt: | Przedszkole Miejskie nr 137 - Integracyjne |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 |
Numer umowy o dofinansowanie projektu | FELD.08.06-IZ.00-0031-23-00 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 455 216,98 zł |
Kwota dofinansowania: | 409 695,28 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 386 934,43 zł |
Numer projektu: | FELD.08.06-IZ.00-0031/23 |
Strona internetowa projektu: | https://pm137lodz.wikom.pl/strona/projekt-2024 |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Program Fundusze Europejskie dla łódzkiego 2021 -2027 Priorytet FELD.08 Fundusze Europejskie dla Edukacji i Kadr w Łódzkim, Działanie FELD.08.06 Edukacja przedszkolna |
Okres realizacji projektu: | 01.08.2024r. - 31.07.2025r. |
Cel/cele projektu: | Celem projektu jest wyrównywanie deficytów związanych z zaburzeniami ruchowymi i zaburzeniami mowy u 80 dzieci (38ch,42 dz.) w tym 20 dzieci (14ch,6dz) o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez realizację dodatkowych zajęć, doposażenie p-la, w okresie 01.08.2024-31.07.2025r. oraz podniesienie umiejętności i kompetencji u 14 na-li poprzez udział w szkoleniu niezbędnym do pracy z dziećmi. |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | Dzieci uczęszczający do Przedszkola Miejskiego nr 137 - Integracyjnego. Nauczyciele zatrudnieni w Przedszkolu miejskim nr 137 - Integracyjnym. Przedszkole Miejskie nr 137 - Integracyjne. |
Działanie/zadania/zakupy: | W ramach projektu realizowane są: 1. zajęcia dodatkowe rozwijające kompetencje językowe z elementami logorytmiki, |
Główne rezultaty projektu: | Realizacja zaplanowanych zajęć rozwijających kompetencje językowe z elementami logorytmiki wpłynie na usprawnianie narządów mowy i oraz poprawi komunikację wśród dzieci. Zajęcia na basenie usprawnią koordynację nerwowo – mięśniową, podniosą sprawność fizyczną i wytrzymałość, zwiększą ogólną wydolność organizmu dzieci. Zajęcia jogi wzmacniać będą mięśnie i uelastyczniać ciało. Wycieczki i biegi stanowić będą uzupełnienie wyżej opisanych zajęć ruchowych. Placówka została doposażona w pomoce i sprzęt służący realizacji zajęć, wycieczek i biegów. Nauczyciele nabyli kompetencje umożliwiające im prowadzenie zajęć jogi dla dzieci. |
Dodatkowe informacje: | W dniu 15.10.2024 miało miejsce wydarzenie promujące projekt pn. "Małymi krokami do sukcesu". Promocja realizowanych przez przedszkole działań projektowych odbyła się podczas pierwszego biegu pod hasłem „Bieg za dynią”, który miał miejsce w Parku Podolskim. Imprezę rozpoczęła wspólna rozgrzewka dla wszystkich zawodników po której jako pierwsi pobiegli rodzice na dystansie 500m. Kolejno startowały dzieci w różnych kategoriach wiekowych: 3latki - 100m, 4 latki -100m, 5 latki -200m oraz 6 latki -200m. W biegu uczestniczyli także absolwenci naszego przedszkola. Wszyscy uczestnicy imprezy otrzymali medale, a dzieci z naszego przedszkola pamiątkowe worko- plecaki, które zakupione zostały w ramach projektu. Po zakończeniu biegów, rodzice z dziećmi oraz inni uczestnicy wzięli udział w pikniku zosrganizowanym w ogrodzie przedszkolnym. W akcji promocyjnej wzięli udział przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego. Informacje o projekcie można znaleźć na stronie internetowej przedszkola https://pm137lodz.wikom.pl/strona/projekt-2024 oraz https://www.facebook.com/pm137lodz
#FunduszeUE |
Nazwa (tytuł) projektu: | Różnorodność naszą siłą |
Placówka realizująca projekt: | Przedszkole Miejskie nr 112 |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 |
Numer umowy o dofinansowanie projektu | FELD.08.06-IZ.00-0016/23-00 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 825 667,16 zł |
Kwota dofinansowania: | 743 100,44 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 701 817,08 zł |
Numer projektu: | FELD.08.06-IZ.00-0016/23-00 |
Strona internetowa projektu: | przedszkole112.pl zakładka - projekty |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Program Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 Priorytet FELD.08 Fundusze Europejskie dla Edukacji i Kadr w Łódzkim, Działanie FELD.08.06 Edukacja przedszkolna |
Okres realizacji projektu: | 01.04.2024 r. – 31.03.2026 r. |
Cel/cele projektu: | Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji w Przedszkolu Miejskim nr 112 w Łodzi, z naciskiem na wspieranie równego dostępu do wysokiej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia, szczególnie w odniesieniu do grup w trudnej sytuacji. Projekt zakłada podniesienie kompetencji i kwalifikacji 10 nauczycieli placówki, adaptację oraz doposażenie pomieszczeń, a także organizację dodatkowych zajęć dla 125 dzieci objętych edukacją przedszkolną. Zajęcia takie jak: terapia pedagogiczna, logopedia, terapia SI, ogólnorozwojowy trening funkcji poznawczych, aktywne słuchanie muzyki z elementami metody Batii Strauss oraz zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe, matematyczne i przyrodnicze, będą miały na celu wyrównywanie stwierdzonych deficytów. Projekt ma na celu zapewnienie pełnej dostępności do szerokiego zakresu oferty edukacyjnej oraz umożliwienie pełnej integracji społecznej wszystkich dzieci, w szczególności dzieci z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego, tak, aby mogły aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym. Aby proces rozwoju przebiegał prawidłowo, konieczne jest dostosowanie placówki, doposażenie istniejącej bazy dydaktycznej w pomoce i sprzęt terapeutyczny oraz podniesienie specjalistycznej wiedzy nauczycieli na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych. Dzięki zaplanowanym szkoleniom i studiom podyplomowym, przedszkole zapewni wielospecjalistyczną i kompetentną pomoc wykwalifikowanej kadrze pedagogicznej. Placówka będzie przystosowana do efektywnego kształcenia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach psychofizycznych, ponieważ edukacja włączająca, zgodnie z priorytetami MEN, ma na celu eliminowanie wszelkich barier, które utrudniają optymalny rozwój każdego dziecka. |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | Grupę docelową stanowią: Przedszkole Miejskie nr 112 w Łodzi; dzieci objęte edukacją przedszkolną w Przedszkolu Miejskim nr 112 w liczbie 125; nauczyciele zatrudnieni w Przedszkolu Miejskim nr 112 - 10 nauczycieli |
Działanie/zadania/zakupy: | W projekcie przewidzano 10 zadań. 1. Adaptacja pomieszczeń (łazienki i gabinetu terapii) oraz wyposażenie Przedszkola Miejskiego nr 112 w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia. 2. Doskonalenie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli zatrudnionych w placówce, (studia podyplomowe z muzykoterapii, integracji sensorycznej, szkolenia z: terapii ręki, z terapii miofunkcjonalnej zaburzeń artykulacyjnych, terapii jąkania, zapobiegniu dyskryminacji). 3. Terapia pedagogiczna – zajęcia dodatkowe wspierające w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów. 4. Aktywne słuchanie muzyki z elementami metody Batti Strauss – zajęcia dodatkowe wspierające w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów. 5. Ogólnorozwojowy trening funkcji poznawczych – zajęcia dodatkowe wspierające w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów. 6. Integracja sensoryczna – zajęcia dodatkowe wspierające w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów. 7. Terapia logopedyczna – zajęcia dodatkowe wspierające w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów. 8. Zajęcia przyrodnicze rozwijające kompetencje kluczowe „Z ekologią za pan brat” . 9. Zajęcia matematyczne rozwijające kompetencje kluczowe „Matematyka dla smyka”. 10. Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe „Przedszkolak w świecie multimediów”. Zakupiono meble do gabinetu terapii, sprzęt TIK (min. monitory interaktywne, laptopy, drukarkę, roboty Photon z tabletami, długopisy 3D, zestaw nagłaśniający, urządzenie - interaktywna podłoga i ściana KnowlaBox, programy multimedialne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), urządzenie Musicon care wykorzystywane w muzykoterapii, terapii pedagogicznej, terapii SI, terapii widzenia, treningu TUS i pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć dodatkowych. |
Główne rezultaty projektu: | 1. Adaptacja pomieszczeń i doposażenie placówki – modernizacja łazienki oraz gabinetu terapii do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych i sprzętu terapeutycznego, do realizacji wysokiej jakości kształcenia. 2. Podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli – poprzez organizację szkoleń i studiów podyplomowych, 10 nauczycieli placówki zdobędzie wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnej pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. 3. Objęcie 125 dzieci zajęciami dodatkowymi w tym 3 dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i 30 dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 1) Terapia pedagogiczna – organizacja dodatkowych zajęć terapeutycznych dla dzieci w celu wyrównania deficytów w zakresie rozwoju emocjonalnego i społecznego. 2) Aktywne słuchanie muzyki z elementami metody Batti Strauss – zajęcia dodatkowe rozwijające zdolności percepcyjne i emocjonalne dzieci, wspierające wyrównywanie deficytów. 3) Ogólnorozwojowy trening funkcji poznawczych – zajęcia ukierunkowane na rozwój funkcji poznawczych dzieci, mające na celu wyrównanie deficytów w tym obszarze. 4) Zajęcia z integracji sensorycznej – terapia wspierająca rozwój dzieci z deficytami sensorycznymi, pomagająca w integracji bodźców zmysłowych. 5) Terapia logopedyczna – organizacja zajęć logopedycznych dla dzieci z problemami w zakresie mowy i języka. 6) Zajęcia przyrodnicze – rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w zakresie ekologii poprzez cykl zajęć „Z ekologią za pan brat”. 7) Zajęcia matematyczne – rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci poprzez zabawę i naukę w ramach zajęć „Matematyka dla smyka”. 8) Zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe – organizacja zajęć „Przedszkolak w świecie multimediów”, które pomogą dzieciom rozwijać umiejętności korzystania z technologii komputerowych i multimedialnych. |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |
Nazwa (tytuł) projektu: | RównoWażni |
Placówka realizująca projekt: | Przedszkole Miejskie nr 202 |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 |
Numer umowy o dofinansowanie projektu | FELD.08.06-IZ.00-0014/23-00 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 829 167,38 zł |
Kwota dofinansowania: | 746 250,64 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 704 792,27 zł |
Numer projektu: | FELD.08.06-IZ.00-0014/23 |
Strona internetowa projektu: | pm202lodz.wikom.pl |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Program Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 Priorytet FELD.08 Fundusze Europejskie dla Edukacji i Kadr w Łódzkim,Działanie FELD.08.06 Edukacja przedszkolna |
Okres realizacji projektu: | 01.04.2024 -31.03.2026 r. |
Cel/cele projektu: | Celem projektu jest zwiększenie jakości edukacji w Przedszkolu Miejskim nr 202 w Łodzi , ukierunkowane na wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez podniesienie kompetencji/kwalifikacji 16 nauczycieli, utworzenie i wyposażenie ogródka terapeutycznego, doposażenie pomieszczeń oraz poprzez organizację dla 180 dzieci (92K/88M) objętych edukacją w PM nr 202 dodatkowych zajęć w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów: treningu umiejętności społecznych, treningu funkcji poznawczych, logorytmiki, terapii EEG-Biofeedback i terapii światłem, terapii ręki, muzykoterapii, terapii SI, terapii metodą Tomatisa oraz zajęć rozwijających kompetencje cyfrowe, matematyczne i przyrodnicze. |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | 1. Dzieci objęte edukacją przedszkolną w PM202 w liczbie 180 (92K/88M), w tym 80 dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych wśród których 8 dzieci z niepełnosprawnościami. 2. 16 nauczycieli Przedszkola Miejskiego nr 202. |
Działanie/zadania/zakupy: | Zadania realizowane w projekcie: 1. Utworzenie ogródka terapeutycznego oraz zakup sprzętów i pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji w PM/202 wysokiej jakości kształcenia, 2. Doskonalenie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli PM 202, 3. Doskonalenie kompetencji/ kwalifikacji nauczycieli PM 202 cz. II, 4. Poznajemy Świat Matematyki z Froeblem, 5. Zajęcia matematyczne – „Kodowanie z pomysłem”, 6. Zajęcia z zakresu edukacji przyrodniczo - ekologicznej; 7. Trening Umiejętności Społecznych- dodatkowe zajęcia wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów 8. Ogólnorozwojowy trening funkcji poznawczych- dodatkowe zajęcia indywidualne wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów., 9. Logorytmika „Ruch-słuch- słowo”-dodatkowe zajęcia wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów 10. Skorelowana terapia EEG-Biofeedback i terapia światłem AVS PSIO- dodatkowe zajęcia indywidualne wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów. 11. Terapia ręki- dodatkowe zajęcia indywidualne wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów. 12. „Muzykoterapia w zabawie”- dodatkowe zajęcia wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów, 13. Zajęcia Terapii Integracji Sensorycznej- dodatkowe zajęcia indywidualne wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów. 14. Terapia słuchowa metodą Tomatisa- dodatkowe zajęcia wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów |
Główne rezultaty projektu | 1. 16 nauczycieli podniesie swoje kwalifikacje, poprzez udział w szkoleniach , kursach i studiach podyplomowych, a zdobyta wiedza i umiejętności będą wykorzystywane do pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i dziećmi zdolnymi. 2. Utworzenie ogrodu terapeutycznego - sensorycznego , stworzy wyjątkową przestrzeń, która pozwoli odkrywać piękno przyrody wszystkimi zmysłami, a dziciom, także tym z niepłnosprawnościami da możliwość obcowania z przyrodą, zakładania własnego ogrodu i pielęgnowania roślin,eksperymentowania i obserwowania . Zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych i sprzętu terapeutycznego zapewni wysoką jakość kształcenia. 3. Objęcie dodatkowymi zajęciami edukacyjnymi i terapeutycznymi 180 dzieci, w tym 80 dzieci o specjalnych ptrzebach edukacyjnych, ( w tym 8-ro dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształacenia specjalnego), przyczyni się do rozwoju kompetencji kluczowych- matematycznych, cyfrowych, przyrodniczych oraz wyrównania szans edukacyjnych u dzieci z niepełnosprawnościami. |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |
Nazwa (tytuł) projektu: | Kwalifikacje+ |
Placówka realizująca projekt: | Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 |
Numer umowy o dofinansowanie projektu | FELD.08.08-IZ.00-0101/23-00 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 1 568 848,80 zł |
Kwota dofinansowania: | 1 411 963,92 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 1 333 521,48 zł |
Numer projektu: | FELD.08.08-IZ.00-0101/23 |
Strona internetowa projektu: | https://zst-i.pl/strona/kwalifikacje |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Program Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 Priorytet FELD.08 Fundusze Europejskie dla Edukacji i Kadr w Łódzkim, Działanie FELD.08.08 Kształcenie zawodowe |
Okres realizacji projektu: | 1.04.2024 -31.03.2026 |
Cel/cele projektu: | Celem proj.jest poprawa jakości oferty eduk ZSTI w Łodzi w terminie do 31.3.2026 poprzez: 1. doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych 132 uczniów (4k, 128m), w kierunkach kształcenia zgodnych z potrzebami regionalnymi (technik infomatyk, programista, mechatronik, mechanik) i zwiększenie szans uczniów na rynku pracy; 2. rozwój współpracy z firmami z reg łódzkiego zaangażowanych w organizację wysokiej jakości staży dla 125 uczniów (3k, 122m); 3. zwiększenie kompetencji zawodowych 30 n-li ZSTI (18k, 12m) w obszarach ważnych z punktu widzenia potrzeb pracodawców regionu łódzkiego oraz doskonalenie kompetencji w zakresie edukacji włączającej i antydyskryminacyjnej; 4. stworzenie w szkole warunków odzwierciedlających naturalne warunki pracy dla nauczania w zawodach mechanik, mechatronik, informatyk i programista; 5.wsparcie w podnoszeniu przez 36 uczniów (2k, 34m) kompetencji kluczowych z matematyki i języka angielskiego w kontekście przygotowania do egzaminu maturalnego. Potrzeba zdobywania przez uczniów i nauczycieli nowych umiejętności wynika z konieczności dostostosowania szkolnictwa zawodowego do regionalnego rynku pracy. Dodatkowo uczestnicy projektu będą odbywać staże w firmach regionu łódzkiego (Łódź i okoliczne gminy), co przybliży im specyfikę pracy w tej branży i da absolwentom nowe możliwości zatrudnienia. |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | Grupę docelową stanowi 132 uczniów, w tym 4 kobiety z klas I, II, III i IV technik mechanik, mechatronik, informatyk i programista (układ klas dotyczy roku szkolnego 2023/24) oraz 30 nauczycieli ZST-I, w tym 18k. Udział płci odpowiada udziałowi płci wśród uczniów i nauczycieli szkoły |
Działanie/zadania/zakupy: | Specjalistyczne szkolenia zawodowe dla uczniów technik mechatronik, mechanik, informatyk i programista; Kurs na uprawnienia elektryczne z uwzględnieniem udziału w egzaminie kwalifikacyjnym., Kształtowanie umiejętności kluczowych, wyjazdy zawodoznawcze, kursy doskonalące dla nauczycieli, uczniowskie staże zawodowe. Tworzone będą warunki odzwierciedlające naturalne warunki pracy poprzez zakupienie sprzętów technicznych doposażających szkołę. |
Główne rezultaty projektu: | 125 uczniów podniesie umiejętności praktyczne w rzeczywistych warunkach pracy poprzez staże, 125 uczniów podniesie kwalifikacje zawodowe poprzez udział w kursach na uprawnienia elektryczne, 15 uczniów rozszerzy umiejętności z grafiki komputerowej, 26 uczniów rozszerzy umiejętności z zakresu zarządzania aplikacjami, 20 uczniów podniesie umiejętności z programowania i obsługi obrabiarek CNC oraz lutowania, 25 uczniów rozwinie zdolności w serwisowaniu i modernizacji zestawów komputerowych, 6 uczniów rozszerzy umiejętności eksploatacji i programowania układów mechatronicznych, 12 uczniów podniesie umiejętności z zakresu spawania, 36 uczniów zwiększy umiejętności programowania w języku Phyton 30 nauczycielili udoskonali umiejętności i kompetencje zawodowe Zakupione zostanie wyposażenie do 5 pracowni zawodowych szkoły oraz pracowni językowej i matematyki |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |
Nazwa (tytuł) projektu: | Elektronik – nowy impuls |
Placówka realizująca projekt: | Zespół Szkół Elektroniczno-Informatycznych im. Jana Szczepanika |
Źródło finansowania: | Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 |
Numer umowy o dofinansowanie projektu | FELD.08.08-IZ.00-0037/23-00 |
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): | 2 895 717,94 zł |
Kwota dofinansowania: | 2 606 146,14 zł |
Kwota dofinansowania z UE: | 2 461 360,24 zł |
Numer projektu: | FELD.08.08-IZ.00-0037/23 |
Strona internetowa projektu: | http://elektronik.lodz.pl/zsp10-lodz-ue-.html |
Informacja o projekcie/typ akcji: | Program Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 Priorytet FELD.08 Fundusze Europejskie dla Edukacji i Kadr w Łódzkim, Działanie FELD.08.08 Kształcenie zawodowe |
Okres realizacji projektu: | 01.08.2024 -31.07.2026 |
Cel/cele projektu: | Celem głównym projektu jest podniesienie zdolności do zatrudnienia 100 uczniów (8K, 92M) z Technikum nr 10 w Zespole Szkół Elektroniczno-Informatycznych im. Jana Szczepanika w Łodzi poprzez organizację w okr. 01.08.2024-31.07.2026 określonych działań. |
Grupa docelowa (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta): | 100 uczniów z Technikum nr 10 w Zespole Szkół Elektroniczno-Informatycznych im. Jana Szczepanika w Łodzi |
Działanie/zadania/zakupy: | *staże dla 80 uczniów we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym w firmach m.in. z sektora RIS; *dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje uczniów (matematyka, fizyka, język polski, język angielski); *szkolenia zewnętrzne dla uczniów z zakresu nowoczesnej elektroniki; *doradztwo edukacyjno-zawodowe; *dodatkowe zajęcia specjalistyczne zawodowe z zakresu elektroniki, teleinformatyki i programowania. Uzupełnieniem działań w projekcie jest przebudowa, modernizacja i adaptacja szkolnych pracowni zawodowych, ich wyposażenie w nowoczesny sprzęt, w tym TIK oraz rozbudowa i modernizacja szkolnej sieci WiFi. |
Główne rezultaty projektu: | Efektem realizacji proj. będzie modyfikacja i dostosowanie działania szkoły, tak by traktowała każdego ucznia w sposób jak najbardziej zindywidualizowany, z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości. Uczniowie będą uczyli się wzajemnej tolerancji, otwartości, poznawania i poszanowania praw innych, nastąpi integrowanie uczniów pełnosprawnych z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także z uczniami innych narodowości. Założenia edukacji włączającej będą dotyczyły wszystkich działań realizowanych w ramach proj., w tym realiz. zajęć, staży czy wsparcia potencjału dydaktycznego szkoły (kryt. prem. 3). Ponadto efektem projektu będzie zmodernizowanie zaplecza dydaktycznego, sprzętowego i infrastrukturalnego szkoły, co umożliwi nabywanie umiejętności przez uczniów w warunkach zgodnych z przyszłymi miejscami pracy oraz rozwijanie kompetencji kluczowych (w tym naukowo-technicznych). |
Dodatkowe informacje: | #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie |