W ramach wydarzenia, jury złożone z ekspertów branży wzorniczej wybierze 40 marek, których produkty będą promować polski design na arenie międzynarodowej, a to za sprawą wyjątkowej wystawy PolishUp, autorstwa Agnieszki Jacobson-Cieleckiej i Pawła Grobelnego.
BiznesUp! design made in Poland to wydarzenie będące częścią międzynarodowego projektu, adresowanego do projektantów i architektów, a także dystrybutorów produktów i usług z branży projektowej. Głównym celem wydarzenia jest skupienie najbardziej cenionych twórców, współczesnego designu, których produkty będą promować rodzime wzornictwo wśród polskich
i zagranicznych odbiorców.
Warsztaty i panele dyskusyjne na BiznesUp!
Dwudniowa formuła wydarzenia pozwoli na podjęcie dyskusji na temat kondycji branży projektowej
w Polsce, a także jej pozycji na rynkach: niemieckim, brytyjskim i skandynawskim. Ponadto, uczestnicy BiznesUp! będą mieli okazję wziąć udział w warsztatach i debatach, prowadzonych przez międzynarodowych ekspertów branży designu, na temat wyzwań oraz barier związanych z wejściem lub obecnością swoich produktów na rynkach zagranicznych, a także wymienić się wiedzą z doświadczonymi markami.
Za wiele nie możemy jeszcze zdradzić, ale w tym roku forum BiznesUp! design made in Poland nakierowane będzie na tematy związane z eksportem produktów polskich marek za granicę, a także procedurami jakich trzeba dopełnić, aby na tych rynkach się znaleźć. Skupimy się przede wszystkim na Wielkiej Brytanii, Niemczech i Skandynawii, z racji potencjału ekonomicznego i wielowiekowej tradycji wzorniczej tych krajów. Nie zabraknie również rozmów o najnowszych trendach w polskim i światowym wzornictwie. Jednym z założeń projektu jest zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez promowanie najbardziej obiecujących polskich marek. Działania te będą realizowane między innymi za pośrednictwem wystawy PolishUp, której kuratorami są Agnieszka Jacobson-Cielecka i Paweł Grobelny, i która będzie dostępna dla wszystkich gości odwiedzających tegoroczną edycję festiwalu.
/Aleksandra Kietla, rzecznik prasowa Łódź Design Festival/
40 cenionych twórców polskiego wzornictwa
Forum BiznesUp! poprzedza odbywający się właśnie nabór, w którym spośród setek marek zostanie wyłonionych 40 firm, 20 z województwa łódzkiego i 20 z pozostałych regionów Polski, które zostaną zaprezentowane w ramach wspomnianej wystawy PolishUp. W naborze udział mogą wziąć marki związane z branżą kreatywną, spełniające kryteria formalne zawarte w formularzu oraz regulaminie znajdującym się na stronie Łódź Design Festival w zakładce „BiznesUp!”: http://www.lodzdesign.com/biznesup/.
Zgłoszenia można przesyłać do 30 marca 2018 roku.
Więcej informacji na facebookowym wydarzeniu.
Projekt: „Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez organizację i promocję Łódź Design Festival 2018 i Łódź Design Forum” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Organizatorzy: Lightscape i Lodz Design Festival
Dodatkowe informacje:
Paulina Kunicka
tel. +48 537 127 714
e-mail: p.kunicka@lightscape.pl
Paulina Morawska
tel. +48 601 918 503
e-mail: p.morawska@lightscape.pl
Czas i miejsce:
24-25 maja (czwartek - piątek) 2018
godz. 09.00 - 23.00
Art_Inkubator
FABRYKA SZTUKI W ŁODZI
90-365 Łódź, Tymienieckiego 3
tel. + 48 (42) 207 35 70
fax.+ 48 (42) 207 35 70
e-mail: art_in@fabrykasztuki.org
www.artinkubator.com