Tym razem przeniesiemy się w czasie, aby zgłębić tajniki najdawniejszych instrumentów klawiszowych, takich jak clavisimbalum, klawikord 3-krotnie i 2-krotnie wiązany, a także wirginał, będący kopią weneckiego dzieła Deomenico da Pesaro z około 1500 roku. W programie koncertu usłyszymy również piękne utwory wokalne. W rolę przewodniczki tego muzycznego przedsięwzięcia wcieli się Anna Krysztofiak, która nie tylko zagra i zaśpiewa, ale także poprowadzi nasze spotkanie.
Anna Krysztofiak jest artystką Chóru Filharmonii Łódzkiej, multiinstrumentalistką w zakresie instrumentów dawnych i orientalnych, mgr historii sztuki. Wykonuje muzykę tradycyjną na szeregu instrumentów azjatyckich, a także w tradycyjnej technice wokalnej. Jest najprawdopodobniej jedyną Europejką, która w stałym repertuarze wykonuje utwory nanguan w konserwatywnej stylistyce, co zostało docenione przez etnomuzykologów i sinologów obecnych na międzynarodowej konferencji CHIME w Lizbonie w 2018 roku. Kształciła się indywidualnie i na kursach mistrzowskich m.in. u Olgi Pasiecznik, Nicolasa Parle, Marka Caudle, Marka Toporowskiego, Kyoko Kubota, Lin Po Chi, Abdou Ouardi oraz u innych nauczycieli w Brukseli, Safi, Quanzhou i Tajpej. W jej dorobku znajdują się koncerty w kraju i za granicą (Czechy, Belgia, Luksemburg, Tajwan, Maroko).
Muzyką na instrumentach chińskich i japońskich uświetniała wizyty dyplomatyczne gości z Dalekiego Wschodu: księżnej Hisako Takamady, prezydenta Chin Xi Jinpinga, ministra obrony Chin Wanquan Changa, wiceministra kultury Chińskiej Republiki Ludowej Xiang Zhaoluna, i innych.