Urząd Komunikacji Elektronicznej

Urząd Komunikacji Elektronicznej podejmuje interwencje w sprawach dotyczących

funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych i pocztowych oraz pomaga konsumentom

w polubownym rozwiązywaniu sporów z dostawcami usług.

UKE obsługuje infolinię konsumencką pod numerem 22 330 4000, gdzie eksperci doradzają

klientom jak dostosować usługi i oferty do własnych potrzeb i co zrobić w przypadku sporu z

operatorem.

Urząd prowadzi również kampanie informacyjno-edukacyjne skierowane do różnych grup

użytkowników: dzieci, nauczycieli i rodziców, dorosłych konsumentów oraz seniorów. Działa

na rzecz podnoszenia kompetencji cyfrowych społeczeństwa oraz w celu zwiększania wiedzy

konsumentów w zakresie ich praw i obowiązków. UKE bierze udział w spotkaniach, targach,

konferencjach oraz prowadzi zajęcia uczące dzieci kodowania a także webinary dla uczniów

dotyczące cyberprzemocy i bezpieczeństwa w sieci.

Dla seniorów urząd przygotował bezpłatne kursy J@online przybliżające wiedzę z zakresu

bankowości elektronicznej, e-zakupów oraz załatwiania spraw urzędowych przez internet.

Link do kursów:

J@ online - Centrum Informacji Konsumenckiej (uke.gov.pl)

Zapraszamy na stronę Centrum Informacji Konsumenckiej (uke.gov.pl), gdzie znajdziecie

materiały edukacyjne, pytania i odpowiedzi dotyczące korzystania z usług

telekomunikacyjnych i pocztowych oraz informacje o wydarzeniach konsumenckich, w

których UKE bierze udział.

Delegatura UKE w Łodzi
ul. Nawrot 85
90-039 Łódź

Tel. 42 63 39 454 lub +48 22 32 99 942
 

Kontakt