Urząd Komunikacji Elektronicznej
Urząd Komunikacji Elektronicznej podejmuje interwencje w sprawach dotyczących
funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych i pocztowych oraz pomaga konsumentom
w polubownym rozwiązywaniu sporów z dostawcami usług.
UKE obsługuje infolinię konsumencką pod numerem 22 330 4000, gdzie eksperci doradzają
klientom jak dostosować usługi i oferty do własnych potrzeb i co zrobić w przypadku sporu z
operatorem.
Urząd prowadzi również kampanie informacyjno-edukacyjne skierowane do różnych grup
użytkowników: dzieci, nauczycieli i rodziców, dorosłych konsumentów oraz seniorów. Działa
na rzecz podnoszenia kompetencji cyfrowych społeczeństwa oraz w celu zwiększania wiedzy
konsumentów w zakresie ich praw i obowiązków. UKE bierze udział w spotkaniach, targach,
konferencjach oraz prowadzi zajęcia uczące dzieci kodowania a także webinary dla uczniów
dotyczące cyberprzemocy i bezpieczeństwa w sieci.
Dla seniorów urząd przygotował bezpłatne kursy J@online przybliżające wiedzę z zakresu
bankowości elektronicznej, e-zakupów oraz załatwiania spraw urzędowych przez internet.
Link do kursów:
J@ online - Centrum Informacji Konsumenckiej (uke.gov.pl)
Zapraszamy na stronę Centrum Informacji Konsumenckiej (uke.gov.pl), gdzie znajdziecie
materiały edukacyjne, pytania i odpowiedzi dotyczące korzystania z usług
telekomunikacyjnych i pocztowych oraz informacje o wydarzeniach konsumenckich, w
których UKE bierze udział.
Delegatura UKE w Łodzi
ul. Nawrot 85
90-039 Łódź
Tel. 42 63 39 454 lub +48 22 32 99 942