Składanie wniosków o interwencje
Wnioski o podjęcie przez Rzecznika Konsumentów interwencji u przedsiębiorcy przyjmowane są wyłącznie na piśmie.
Wzór wniosku jest do pobrania w sekcji "Dokumenty do pobrania", znajdującej się poniżej.
Wnioski te należy kierować do Biura Rzecznika:
- składając w punktach kancelaryjnych UMŁ zlokalizowanych przy:
- ul. Piotrkowskiej 104,
- ul. Piotrkowskiej 110,
- al. Politechniki 32,
- al. Piłsudskiego 100,
- ul. Krzemienieckiej 2b,
- ul. Zachodniej 47.
- drogą pocztową na adres Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi,
- poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (wymagane jest posiadanie profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego ePUAP).
ESP: Elektroniczna Skrzynka Podawcza UMŁ (Do złożenia wniosku konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP. Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami, możliwy do doręczenia z wykorzystaniem platformy ePUAP, to 5 megabajtów). Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej UMŁ na platformie ePUAP: /s551nj3qkq/SkrytkaESP
+48 (42) 638 44 44 - informacja nt. złożenia wniosku poprzez platformę ePUAP.
Rzecznik może uzależnić rozpatrzenie wniosku od uzupełnienia przez konsumenta wniosku o konieczne dokumenty albo od przeprowadzenia z konsumentem osobistej rozmowy.
Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, w kolejności wpływu.
DOKUMENTY DO POBRANIA
-
KLAUZULA INFORMACYJNA - WZÓR OGÓLNY Obowiązek informacyjny - klauzula RODO 57 KB
-
WNIOSEK O PODJĘCIE INTERWENCJI Wzór wniosku o podjęcie interwencji u Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta 18 KB
-
wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa 37 KB
-
wzór reklamacja towaru - obniżenie ceny po zadaniu naprawy lub wymiany 43 KB
-
wzór reklamacja towaru - odstąpienie od umowy po zadaniu naprawy lub wymiany 41 KB
Uprzejmie informujemy, że Miejski Rzecznik Konsumentów w Łodzi nie rozpatruje wniosków oraz zapytań przesyłanych e-mailem na adres e-mail mrk@uml.lodz.pl
Pomoc prawną konsumentom za pośrednictwem Internetu świadczy KONSUMENCKIE CENTRUM E-PORAD.
Informujemy , że z dniem 1 lipca br. adres e-mailowy porady@dlakonsumentow.pl, który był kontaktem konsumentów z prawnikami udzielającymi porad prawnych, zostanie zlikwidowany.
W zamian za to, ruszy poradnictwo formularzowe dostępne na stronie https://www.poradydlakonsumentow.pl/. Witryna ta obecnie jest zahasłowana i ruszy dopiero w dniu 1 lipca. Proszę nie dziwić się, że nie da się na nią wejść.
Można skorzystać także z portalu https://centrumkonsumenckie.pl/ który automatycznie generuje poradę prawną. Pomoc prawna jest bezpłatna.