Smugowa 26A
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji mieści się przy ul. Smugowej 26a i 30/32 w tym budynku:

Godziny urzędowania. Kiedy przyjść?
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji ul. Smugowa 26a i 30/32 przyjmuje interesantów w:
- poniedziałek od 8 do 16
- wtorek od 9 do 17
- środa od 8 do 16
- czwartek od 8 do 16
- piątek od 8 do 16
Kontakt telefoniczny: 42 638-46-23
Kontakt mailowy: pjr@uml.lodz.pl, komunikacja@uml.lodz.pl
Rezerwacja wizyt odbywa się poprzez stronę: https://wizyty.uml.lodz.pl/
Czym zajmuje się Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa?
- Rejestracja pojazdów
- Zmieniamy właściciela pojazdu.
- Rejestrujemy nowe pojazdy oraz pojazdy przywiezione z zagranicy.
- Wydanie dowodu osobistego
- Wydajemy dowód osobisty dorosłym i dzieciom.
- Zameldowanie
- Pomagamy w zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy.
- Wyrejestrowanie pojazdu
- Skreślamy pojazd z rejestru, jeśli ktoś go sprzedał lub zlikwidował.
- Zawiadomienie o sprzedaży pojazdu
- Zapisujemy, że ktoś sprzedał swój pojazd.
- Wpisy związane z pojazdami
- Wpisujemy informacje o hakach, gazie, VAT.
- Rejestracja przedsiębiorców
- Rejestrujemy osoby, które prowadzą stacje kontroli pojazdów lub ośrodki szkolenia kierowców.
- Zwrot opłaty administracyjnej
- Oddajemy pieniądze, jeśli opłata została zapłacona za coś, co nie zostało wykonane.
- Zameldowanie decyzją administracyjną
- Pomagamy w zameldowaniu, jeśli jest to wymagane decyzją urzędową.
- Rejestr wyborców
- Zapisujemy obywateli RP do rejestru wyborców.
- Profil kandydata na kierowcę
- Tworzymy profil osoby, która chce zostać kierowcą.
- Zmiana danych w prawie jazdy
- Zmieniamy dane na prawie jazdy, przedłużamy ważność prawa jazdy.
- Wydanie lub wymiana prawa jazdy zawodowego
- Wydajemy nowe lub wymieniamy prawo jazdy dla kierowców zawodowych.
- Wymiana dowodu rejestracyjnego
- Wymieniamy stary dowód rejestracyjny na nowy lub czasowy dowód na stały.
Dostępność Architektoniczna
Parking
Dostępne sześć miejsc parkingowych 20 m od budynku, wymalowane na niebiesko i prawidłowo oznaczone. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
Wejście do budynku
Wejście do budynku na poziomie gruntu, drzwi musisz otworzyć ręcznie, drzwi otwierają się na zewnątrz, potrzebna jest siła do ich otworzenia, drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę, szerokość wejścia 100 cm.
W wiatrołapie przestrzeń manewrowa 150x150, na drzwiach znajduje się taśma ostrzegawcza dla osób słabowidzących.
Informacja o rozmieszczeniu pomieszczeń
Na drzwiach wejściowych do budynku i przy pokoju nr A 3
W holu głównym tablica wizualna o rozmieszczeniu pomieszczeń, informacja głosowa - portier
Komunikacja pionowa
Winda znajduje się wewnątrz budynku, szerokość drzwi do windy 90 cm, przyciski sterujące mają duże oznaczenia, brak oznaczeń Brajlowskich i głosowych, kabina głębokość - 170 cm, szerokość 130 cm, przyciski na wysokości 90 cm.
Komunikacja pozioma
Dostęp do 90% pomieszczeń na każdej z kondygnacji
Łazienka
Dostępna dla osób z niepełnosprawnościami
Pies przewodnik i pies asystujący
Można wejść z psami - dostarczamy wodę.
Tłumacz Polskiego Języka Migowego (PJM)
W budynku można skorzystać z tłumacza Polskiego Języka Migowego, brak pętli indukcyjnej
Wejście do budynku
Wejście z poziomu gruntu, dostępne dla osób poruszających się na wózkach.



W przedsionku znajduje się kancelaria oraz tablica z informacją o rozmieszczeniu pomieszczeń w budynku.
Parter
Na parterze budynku znajdują się stanowiska obsługi:
- Oddziału Czasowej Rejestracji Pojazdów,
- Oddziału Ewidencji Pojazdów oraz
- Oddziału Rejestracji Pojazdów.
Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.

Przy wejściu znajduje się punkt informacyjny oraz biletomaty za pomocą których można pobrać bilet w celu realizacji wniosku z zakresu rejestracji pojazdów.
Sprawy realizowane na parterze

Stanowiska 0.01. – 0.08
Realizacja spraw:
- rejestracja czasowa pojazdu,
- wyrejestrowanie pojazdu,
- wpis hak, gaz, Vat,
- zgłoszenie zbycia pojazdu,
- czasowe wycofanie z ruchu

Stanowisko 0.10 – 0.21
Realizacja spraw:
- rejestracja pojazdów

Stanowisko 0.22 – 0.29
Realizacja spraw:
- wymiana pozwolenia czasowego na dowód rejestracyjny

Stanowiska 0.30 – 0.40 oraz stanowiska 0.41 – 0.52
Realizacja spraw:
- rejestracja pojazdów

Łazienka
Na parterze znajduje się dostępna dla osób z niepełnosprawnościami.
Dokonywanie wymaganych wpłat
Wymaganych opłat można dokonać:
- gotówką w punkcie Banku Pekao S.A. lub
- kartą/gotówką w opłatomacie, który znajduje się przy punkcie informacyjnym.



Komunikacja pionowa
Schody na I piętro oraz winda znajdują się w centralnej części budynku.
Piętro
Na I piętrze dla osób z niepełnosprawnościami dostępna jest sala obsługi Oddziału Praw Jazdy oraz Oddziału Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności.

Stanowiska 1.01. – 1.13
sprawy z zakresu praw jazdy

Stanowiska 1.14 – 1.24
- sprawy z zakresu dowodów osobistych i ewidencji ludności

Pomieszczenia Oddziału Postępowań Meldunkowych i Rejestru Wyborców, Oddziału Nadzoru i Kontroli, Oddziału Organizacyjno-Administracyjnego oraz sekretariatu nie są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Barierę komunikacyjną stanowią schody.
Oddział Postępowań Meldunkowych i Rejestru Wyborców
pokoje B-5 – B-8
Realizacja spraw :
- wymeldowania drogą administracyjną,
- sprawy z zakresu Rejestru Wyborców
Polesie, Śródmieście, Widzew – pok. B-7
Bałuty, Górna – B-5
Oddział Nadzoru i Kontroli
pok. B-10, B-13 oraz B-15
Realizacja spraw:
- sprawy z zakresu stacji kontroli pojazdów – pok. B-10
- sprawy z zakresu ośrodków szkolenia kierowców – pok. B-15