Telefon Życzliwości

Projekt „Telefon życzliwości dla Seniorów” to wspólne przedsięwzięcie zespołu fundacji Subvenio, Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych w Łodzi oraz grupy fantastycznych wolontariuszy 60+.

Tworzy go kompetentna i zaangażowana grupa wolontariuszy, którzy chętnie dzielą się wiedzą i życzliwością z rówieśnikami w trudnej sytuacji życiowej. Seniorzy wolontariusze dyżurują przy telefonie wsparcia, który może być antidotum na samotność, pomagać w rozwiązaniu problemów prawnych, socjalnych i innych. Suma wiedzy wszystkich wolontariuszy jest nieporównywalnie większa niż wiedza jednej osoby.

Jeśli czujecie się samotni, potrzebujecie porozmawiać z przyjazną osobą, które wesprze Was dobrym słowem i podtrzyma na duchu w tych trudnych czasach, zachęcamy do kontaktu z Telefonem Życzliwości.

Telefon Życzliwości


Łódzki Telefon Życzliwości dla seniorów powstał w 2015 r. jako wspólna inicjatywa Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łodzi, Fundacji „SUBVENIO” oraz grupy wolontariuszy 60 +.
Telefon Życzliwości zakłada zasadę samopomocy i wykorzystanie potencjału samych seniorów – wolontariuszy. Odpowiada na potrzeby samotnych, wykluczonych, potrzebujących rozmowy osób starszych. Osoby dzwoniące do Telefonu Życzliwości mogą liczyć na rozmowę z wolontariuszami, którzy wspierają dobrym słowem, podtrzymują na duchu, udzielają wsparcia emocjonalnego czy pomagają w uzyskaniu potrzebnych informacji.

Seniorzy wolontariusze dyżurują przy telefonie, który stał się źródłem wiedzy, receptą na samotność i szansą na rozmowę.
Jeżeli czujecie się Państwo samotni, potrzebujecie porozmawiać z przyjazną osobą, która wesprze Was dobrym słowem i podtrzyma na duchu w tych trudnych czasach, zachęcamy do kontaktu z Telefonem Życzliwości.

Obecnie z kadrą Telefonu Życzliwości można się kontaktować od poniedziałku do piątku w godzinach 12.00 – 15.00 pod numerami:

42 638 50 32
739 903 452
739 903 453

HALOFON

W trakcie kilkuletniej działalności, osoby dzwoniące do Telefonu Życzliwości sygnalizowały potrzebę systematycznego kontaktu z wolontariuszami odbierającymi Telefon. Tak narodził się pomysł utworzenia HALOFONU, w ramach którego wolontariusze - seniorzy, mogą utrzymywać systematyczny kontakt z podopiecznymi seniorami dzwoniąc do nich z pytaniem o samopoczucie, zdrowie, prowadząc rozmowy na interesujące ich tematy.

Poprzez działania w ramach HALOFONU oraz Telefonu Życzliwości wolontariusze pragną nieść pomoc i wsparcie seniorom, którzy często są samotni, schorowani. Niejednokrotnie ich stan zdrowia utrudnia lub uniemożliwia swobodne poruszanie się, bezpośredni kontakt z innymi ludźmi. Wolontariusze chcą pomagać poprzez rozmowę, która często czyni cuda.

Jeśli po rozmowie z wolontariuszem Telefonu Życzliwości, poczujecie Państwo potrzebę regularnego kontaktu, nasz wolontariusz zadzwoni do Was ponownie w ramach HALOFONU.

Ponadto, jako Zespół Telefonu Życzliwości i HALOFONU chcemy też pozyskiwać nowych wolontariuszy, aktywizować seniorów. Dzięki temu mogą poczuć się potrzebnymi i zdobyć szansę na samorealizację. Chcemy zapewnić wolontariuszom przestrzeń do działania, możliwość uczestniczenia w społeczności, którą sami tworzą. Dlatego jeśli chcecie Państwo dołączyć do zespołu HALOFONU oraz Telefonu Życzliwości, zapraszamy do kontaktu pod ww. numery telefonów.
Realizatorem projektu HALOFON oraz Telefon Życzliwości jest Fundacja SUBVENIO w partnerstwie z Urzędem Miasta Łodzi.

ODDZIAŁ DS. POLITYKI SENIORALNEJ I ZDROWOTNEJ - KONTAKT

Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych 
ul. Zachodnia 47, p. 132
Tel.: 42 638 47 30
E-mail: seniorzy@uml.lodz.pl

Kontakt