Strefa Czystego Transportu (SCT)
Znowelizowana ustawa o elektromobilności (...) nakłada m.in. obowiązek utworzenia Strefy Czystego Transportu przez gminy powyżej 100 tys. w przypadku przekroczenia norm jakości powietrza, zaś zasady jej funkcjonowania należeć mają do kompetencji Rady Miasta.
Obserwując pierwsze próby wprowadzania SCT w Polsce trudno się dziwić samorządom, że podchodzą ostrożnie do tematu, który w perspektywie oznaczać może jedno ze skuteczniejszych działań na rzecz zmniejszenia poziomu zanieczyszczenia w miastach, ale wybór najefektywniejszych rozwiązań będzie z pewnością przedmiotem gorących sporów wszystkich interesariuszy przestrzeni miejskiej.
W obecnej wersji zmienionej ustawy o elektromobilności znalazły się zapisy regulujące kwestie SCT, w tym najważniejsze postulaty zgłaszane przez polskie samorządy, określone we wspólnej propozycji Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności, inicjatora powołania Komitetu Samorządowego, złożonego z przedstawicieli miast zainteresowanych rozwojem elektromobilności i wprowadzaniem rozwiązań na rzecz klimatu.
Przydatne linki: