- Przebudowa linii tramwajowej na ul. Srebrzyńskiej w Łodzi wraz z infrastrukturą zasilającą i przystankową
- Modernizacja linii tramwajowej w Aleksandrowskiej z pętlą Żabieniec
- Przebudowa linii tramwajowej w ul. Rzgowskiej z pętlą Kurczaki
- Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowych w Łodzi (Projekt fazowany – II Faza)
- Załatw sprawę
- Tramwaj do Konstantynowa
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna
- Lotnisko
Podstawy prawne
Podstawa prawna funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania w Łodzi (zwana dalej Strefą)
Strefa Płatnego Parkowania w Łodzi została utworzona w 2003 r., w celu realizacji przyjętej polityki transportowej dla miasta Łodzi.
Podstawą polityki jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego i ruchu pieszego, przy jednoczesnym ograniczaniu ruchu samochodowego do wyeliminowania go w niektórych obszarach centrum miasta włącznie.
W odniesieniu do problemów parkingowych założono stosowanie w szerokim zakresie opłat za parkowanie.
Podstawą prawną funkcjonowania Strefy są:
- ustawa z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych, tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 1440 (z późn. zm.) – art. 13, art. 13f ust.1. oraz art. 40d. oraz
- uchwała nr XIII/329/25 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 15 stycznia 2025 r.
Kierowca jest zobowiązany do ponoszenia opłat za postój pojazdu samochodowego na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania.
Opłatę za postój pojazdu na drodze publicznej w obszarze Strefy, trwający powyżej 1 minuty, należy wnieść niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 5 minut od zaparkowania.
W przypadku braku wniesienia opłaty za postój pojazdu w Strefie lub przekroczenie opłaconego czasu parkowania, powstaje z mocy prawa obowiązek wniesienia opłaty dodatkowej.

