Właściciel lokalu, który wykupił lokal w systemie ratalnym, po dokonaniu spłaty należności powinien złożyć wniosek w celu uzyskania zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej, prowadzonej dla lokalu mieszkalnego/ użytkowego.
Druk wniosku o wyrażenie zgody na wykreślenie hipoteki
Do wniosku należy dołączyć:
- Informację dotyczącą spłaty lokalu mieszkalnego/ użytkowego/ nieruchomości, wystawiona przez ówczesny Wydział Finansowy Urzędu Miasta Łodzi, w przypadku jej posiadania,
- W przypadku wtórnego właściciela lokalu dokument potwierdzający następstwo prawne – akt notarialny (darowizna, poświadczenie dziedziczenia), postanowienie sądu (kserokopia)
- W przypadku działania przez pełnomocnika – pełnomocnictwo / upoważnienie
Wniosek można złożyć:
- osobiście lub przez pełnomocnika:
- ul. Piotrkowska 110 w pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami);
- (punkty informacyjno – kancelaryjne UMŁ):
- ul. Zachodnia 47,
- al. Piłsudskiego 100,
- al. Politechniki 32,
- ul. Krzemieniecka 2b
- za pośrednictwem operatora pocztowego,
- elektronicznie - przez platformę ePUAP, e-Doręczenia.
Odbiór zgody następuje zgodnie z dyspozycją wnioskodawcy:
- osobiście,
- za pośrednictwem poczty.
Zgodę na wykreślenie hipoteki należy we własnym zakresie dostarczyć do Sądu Rejonowego dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi XVI Wydziału Ksiąg Wieczystych, Łódź ul. Wojska Polskiego 180.
Uzyskanie duplikatu wcześniej wydanego dokumentu:
Obowiązuje druk jak przy wydaniu zgody - należy dopisać słowo DUPLIKAT
- Formularz - Wniosek o wyrażenie zgody na wykreślenie z hipoteki (.doc)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie duplikatu
- W przypadku działania przez pełnomocnika – pełnomocnictwo / upoważnienie
Opłata za wydanie duplikatu: 5,00 zł
Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:
50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Wnioski rozpatrywane są przez:
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
w Departamencie Gospodarowania Majątkiem
Oddział Rozliczeń Udziałów we Wspólnotach Mieszkaniowych
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104 pok. 249
tel. (42) 638 51 17, 638 42 52, 638 59 03, 638 51 14, 638 44 75
Termin załatwienia sprawy:
60 dni od daty złożenia kompletnego wniosku do Urzędu. Wnioski rozpoznawane są w kolejności wpływu.

