Wsparcia udzielają pracownicy zespołu ds. mecenatu kultury w Wydziale Kultury pod nr tel. 42 638 53 64, 42 638 43 56, 42 638 43 92.
Ofertę realizacji zadania publicznego należy złożyć za pośrednictwem skrzynki podawczej tzw. wrzutni, która znajduje się w Łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami przy ul. Piotrkowskiej 110 (wejście od pasażu Schillera) lub dostarczyć drogą pocztową.
PONIŻEJ KILKA WSKAZÓWEK PRAKTYCZNYCH.
Zgodnie z art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Miasto może zlecić, na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 w/w ustawy, realizację zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert, czyli przyznać dotację na realizację zadania w trybie tzw. małego grantu.
Kwota dofinansowania lub finansowania ze środków miasta takiego zadania nie może przekroczyć 10 000 złotych, a termin realizacji zadania nie może być dłuższy niż 90 dni.
Charakterystyka projektu składanego w ramach tzw. małego grantu:
- wnioskowana dotacja od miasta w kwocie nie wyższej niż 10 000 złotych,
- termin realizacji zadania nie dłuższy niż 90 dni (UWAGA - trzy miesiące zwykle nie są równoważne z 90 dniami, gdyż niektóre miesiące mają powyżej 30 dni),
- tym, czy jest to zadanie o powierzenie (czyli finansowanie projektu), czy też wsparcie (dofinansowanie), decyduje organizacja,
- termin realizacji zadania musi zawierać się w danym roku kalendarzowym (tj. nie może przekraczać roku budżetowego),
- ściśle określone granice rozpoczęcia i zakończenia zadania, tj. nie może być to projekt o charakterze ciągłym, na który przyznawana jest dotacja w ramach otwartego konkursu ofert,
- projekt nie może stanowić części większego zadania, tylko musi być samodzielny.
Każde zadanie musi zostać stworzone z uwzględnieniem organizacji przedsięwzięcia w miejscu lub w sposób umożliwiający udział w nim osób niepełnosprawnych, zgodnie z „Łódzkim standardem dostępności”, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 7120/VII/17 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 20 października 2017 r. w sprawie wprowadzenia „Łódzkiego standardu dostępności”.
Oferta realizacji zadania publicznego złożona przez organizację pozarządową powinna być poprawnie sporządzona, zarówno pod względem merytorycznym jak i rachunkowym, na formularzu zgodnym ze wzorem określonym w aktualnym rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego.
W ciągu 7 dni od momentu wpływu oferty do Urzędu Miasta Łodzi, oferta na okres 7 dni jest upubliczniana, tj. zamieszczana na:
- tablicy ogłoszeń biura Urzędu Miasta /Wydziału,
- stronie internetowej,
- Biuletynie Informacji Publicznej.
W terminie 7 dni od dnia upublicznienia oferty każdy może zgłosić do niej uwagi.
Po stwierdzeniu przez Wydział Kultury celowości realizacji zadania, przygotowywana i podpisywana jest umowa dotycząca realizacji danego zadania publicznego.
W danym roku kalendarzowym łączna kwota środków finansowych przekazanych z budżetu Miasta danej organizacji pozarządowej na realizację zadań publicznych w trybie tzw. małych grantów nie może przekroczyć 20 000 złotych.