Opłaty i podatki

Nowa siedziba Departamentu Finansów Publicznych UMŁ

Od 4 listopada Biuro Egzekucji Administracyjnej i Windykacji, Wydział Budżetu oraz Wydział Finansowy Urzędu Miasta Łodzi przenoszą się do nowej lokalizacji, przy ul. Sienkiewicza 61A.

  • W nowej siedzibie obsługa mieszkańców odbywa się wyłącznie na parterze budynku.
  • Rezerwacji wizyt będzie można dokonywać, tak jak dotychczas, poprzez stronę internetową wizyty.uml.lodz.pl lub telefonicznie (42 638 44 44).
  • W nowej lokalizacji nie ma placówki bankowej. Płatności bezprowizyjnych stacjonarnie mogą Państwo dokonywać m.in. w opłatomacie, znajdującym się w Łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami przy ul. Piotrkowskiej 110 (wejście od Pasażu Schillera) w godzinach pracy urzędu oraz w najbliższej placówce bankowej Banku Pekao SA przy ul. Piotrkowskiej 76.

Zmiana nazwy Wydziału Finansowego na Wydział Podatkowy - od 1 stycznia 2025 roku

Szanowni Państwo,

od 1 stycznia 2025 roku, zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi nr 2139/2024, Wydział Finansowy zmienia nazwę na Wydział Podatkowy. Zmianie ulegną również nazwy i numeracja niektórych komórek organizacyjnych Wydziału.

Wydział Podatkowy dzielić się będzie na:

  1. Oddział Kontroli Podatkowej (przed zmianą VI),
  2. Oddział Księgowości Opłaty za Gospodarowanie Odpadami;
  3. Oddział Księgowości Podatkowej;
  4. Oddział Ulg i Zwolnień Podatkowych (przed zmianą VII),
  5. Oddział Wymiaru Opłaty za Gospodarowanie Odpadami;
  6. Oddział Wymiaru Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych oraz Podatku Rolnego i Leśnego (przed zmianą IV. Oddział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego),
  7. Oddział Wymiaru Podatku od Nieruchomości od Osób Prawnych i Podatku od Środków Transportowych (przed zmianą I. Oddział Dochodów Podatkowych),
  8. Zespół Opłaty Skarbowej (przed zmianą IX),
  9. Zespół ds. Obsługi Administracyjno-Organizacyjnej (przed zmianą VIII).

Doręczanie decyzji podatkowych 

Decyzje wymiarowe za rok bieżący, dotyczące: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego i łącznego zobowiązania pieniężnego będą doręczane za pośrednictwem Poczty Polskiej (listem poleconym za potwierdzeniem odbioru) w terminie do 15 marca br.

W przypadku niepodjęcia decyzji z Poczty Polskiej, pomimo podwójnego awizowania, korespondencja zostanie zwrócona do urzędu i zgodnie z przepisami uznana za doręczoną

Niezależnie od wskazanego w  decyzjach terminu płatności rat (np. 15 marca, 15 maja), w przypadku doręczenia decyzji po tych terminach, podatnik ma 14 dni od dnia doręczenia decyzji na zapłatę podatku.

W każdej decyzji podatkowej znajduje się INDYWIDUALNY NUMER RACHUNKU BANKOWEGO.

Umów się na wizytę w Urzędzie

Internetowa rezerwacja wizyt w urzędzie to usługa dla mieszkańców, którzy nie lubią stać w kolejkach. W kilku prostych krokach mogą umówić spotkanie na konkretny dzień i godzinę. To duże ułatwienie i oszczędność czasu.

Link do umawiania wizyt w Urzędzie Miasta Łodzi: https://wizyty.uml.lodz.pl/
zachęcamy do internetowej rezerwacji wizyt: https://wizyty.uml.lodz.pl/

W razie problemów z umówieniem wizyty prosimy o kontakt z infolinią UMŁ: 42 638 44 44. 

Przypominamy, iż obsługę bankową Urzędu Miasta Łodzi prowadzi Bank Pekao SA. 

Najważniejsze numery rachunków bankowych

Wpłat na rachunki bankowe można dokonywać:

  • przelewem
  • w każdym urzędzie pocztowym lub w dowolnym banku
  • bez opłat i prowizji w oddziałach Banku Pekao SA 
    • al. Kościuszki 63,
    • ul. Aleksandrowska 38,
    • ul. Sacharowa 10/12,
    • ul. Sienkiewicza 85/87,
    • ul. Piotrkowska 76,
    • ul. Piotrkowska 288,
    • al. Wyszyńskiego 63,
    • ul. Kurczaki 12g,
    • al. Grzegorza Palki 5,
    • ul. Łagiewnicka 118
  • bez opłat i prowizji w opłatomatach Banku Pekao SA w godzinach pracy Urzędu Miasta Łodzi:
    •  ul. Piotrkowska 110,
    • ZMIANA LOKALIZAJI NA PRZEŁOMIE STYCZNIA I LUTEGO 2024  z ul. Sienkiewicza 5 na ul. Krzemieniecka 2B
    • al. Piłsudskiego 100,
    • ul. Zachodnia 47,
    • ul. Smugowa 26a
Kontakt